Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Energetyk » 18 kwie 2017, 13:44

Pół ząbka na kołach zębatych nie wygląda na wiele ale już na krzywce jest to dużo. Wystarczy trzymać się zaleceń fabryki która nie bez powodu każe te koła luzować i do paska dostosować. Nie wiem czemu, nie zastanawiam się czy ma to sens czy nie. Fabryka robi tak jak ma być i tak ma być.

Ja już od dawna miałem na uwadze ten filmik i wedle niego wymieniałem rozrząd u siebie. Wszystko działa jak trzeba.


Jedynie nie luzowałem koła wałka wydechowego bo idealnie zgodziła się jego pozycja z paskiem/oznaczeniem i blokadą.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 18 kwie 2017, 14:02

Fabryka to chyba nawet silnik zaleca wyciągać do takiej wymiany :lol:
Oczywiście jak ktoś posiada blokady to jak najbardziej powinien postępować zgodnie z instrukcja ale temat postu jest inny :)
I ja naprawdę nie widzę możliwości, by taka wymiana na znaki (oczywiście o ile ktoś to zrobi z wystarczającą dokładnością i starannością) wprowadziła jakiś błąd. Bo niby skąd miałby się on wziąć :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Energetyk » 18 kwie 2017, 14:24

Jeśli mamy pewność że wcześniej było ok to skutki ewentualnego błędu będą niewielkie. Jeżeli ktoś kupuje auto i robi "pakiet startowy" to na wymianę rozrządu bez blokad bym się nie pisał :)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Egon » 18 kwie 2017, 16:54

W kwestii blokad jest jeszcze najważniejszy punkt, jakiego producenta są te blokady i ile odbiegają od oryginału.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Krawiec1 » 18 kwie 2017, 18:46

patrząc na producenta blokad, to zaraz napiszcie, że to zależy od zużycia wałków.
powiem tak, ustawiajcie jak chcecie, ale zobaczcie na okienku w skrzyni i na kompresję.

można ustawiać bez blokad, ale wtedy okienko w skrzyni lub zegar i manometr :)

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Energetyk » 18 kwie 2017, 23:09

Czujnik zegarowy lepszy, łatwy w obserwacji. Oznaczenie w okienku niby ok ale napewno mniej precyzyjne.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 19 kwie 2017, 9:46

Jak się robi na blokady to faktycznie trzeba szukać precyzyjnie GMP a jak na znaki robione własnoręcznie (bez blokad) to nie ma przecież potrzeby, bo co to niby miało by nam dać :)
I jeszcze niech ktoś, moze kolega Krawiec1, wyjaśni jakim cudem przy takiej garażowej wymianie otrzymamy przesuniecie o pół ząbka :lol: Zakładając oczywiście, ze przy poprzedniej było wszystko ok. a koła same się nie luzują i nie przestawiają względem wałków...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
drnogood
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: drnogood » 19 kwie 2017, 10:26

Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 19 kwie 2017, 11:29

To napisz jeszcze ile się rozciąga i kiedy (po jakim przebiegu) robisz korektę ustawienia rozrządu :?:
Zresztą to i tak nie ma znaczenia, bo podczas takiej wymiany odnosisz się wprawdzie do starego paska ale do momentu kiedy był nowy : ok2 :
Co do prawidłowego napięcia-jak to w takim razie działa w dieslach skoro kół się tam nie luzuje a napinacz jest taki sam :lol:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
drnogood
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: drnogood » 19 kwie 2017, 12:15

W swoim tdsie masz jeden wałek. Więc co chcesz synchronizować :lol:

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Egon » 19 kwie 2017, 13:13

Dobra wiadomo że jak się ma sprawdzone blokady lepiej na blokady. Ja w swojej poprzedniej kappie gdy pisałem ten temat na ustawionym rozrządzie bez blokad zrobiła 80 tyś i ja sprzedałem. Blokady bardzo ułatwiają napięcie paska, bez ta operacja jest utrudniona.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 19 kwie 2017, 13:58

drnogood pisze: 19 kwie 2017, 12:15 W swoim tdsie masz jeden wałek. Więc co chcesz synchronizować :lol:
Pompę wtryskową i wymaga ona dokładniejszej synchronizacji niż wałek rozrządu :nono:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
drnogood
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: drnogood » 19 kwie 2017, 14:41

volf pisze: 19 kwie 2017, 13:58
drnogood pisze: 19 kwie 2017, 12:15 W swoim tdsie masz jeden wałek. Więc co chcesz synchronizować :lol:
Pompę wtryskową i wymaga ona dokładniejszej synchronizacji niż wałek rozrządu :nono:
Widać że nie wiesz o czym piszesz.
Pompę ustawiasz po spięciu rozrządu. Jeżeli jest to wymagane ;)
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 16:59 przez drnogood, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 19 kwie 2017, 16:10

drnogood pisze: 19 kwie 2017, 14:41 Widać że nie wiesz o czym piszesz.
Pompę ustawiasz po spięciu rozrządu.
Oczywiście Ty wiesz :lol:
Wymieniałem rozrząd w TDS już 2 razy (bez przestawiania/ustawiania pompy by była jasność). Po fakcie sprawdziłem kompem jak tam sprawa wygląda i było ok., żadne korekty potrzebne nie były.
Oczywiście po jakimś tam większym przebiegu pewnie korekta jest potrzebna, bo w pompie coś tam się jednak zużywa i jest to mechanizm o wiele bardziej złożony niż taki wałek rozrządu :)
By była jasność-ja nie zakazuje wymiany rozrządu przy użyciu blokad ale pisanie, że bez blokad nie da się tego zrobić dobrze jest idiotyzmem. To, ze nie każdy to będzie potrafił zrobić to nie znaczy, ze się nie da :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
drnogood
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: drnogood » 19 kwie 2017, 16:56

Ja nie napisałem że sie nie da bez blokad.

W tdsie tez po zmianie paska nie ustawiałem pompki.

A komentarze w stylu idiotyzmów to pozostaw dla siebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”