Kappa 2,4 JTD - napięcie paska Micro-V

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Kappa 2,4 JTD - napięcie paska Micro-V

Post autor: maciek_czer » 22 wrz 2009, 23:17

Zauważyłem że jest ona nieznana także przez mechaników, co powoduje liczne problemy typu świszczy piszczy itd. Sama procedura jest prosta, ale cięzka do wykonania (najlepiej robić w dwie osoby). Dotyczy tylko 2.4 TD/JTD w 1.9JTD jest normalnie .
Napinamy pasek (przed zdjęciem) za pomoca napinacza mimośrodowego (ten przy klimie) do momentu aż napinacz (tłumik drgań - ten przy alternatorze), dał sie zablokować za pomoca trzpienia o średnicy (bodajże 4 mm) u góry jest tam otwór w podstawie i samej dźwigni. Jeśli wcześniej ściągneliśmy pasek (lub strzelił sam) i napinacz (tłumik) rozpręzył się, trzeba użyć klucza 32. Następnie luzujemy napinacz mimośrodowy (ten przy klimie) ściągamy stary i zakładamy nowy pasek (wejdzie bez żadnych problemów) i napinamy napinaczem mimośrodowym pasek dopóty, dopóki nie będzie się dało bez oporów wyciągać i wkładać owego trzpienia w tłumiku drgań. Wszelkie drgania są wtedy pochłaniane przez spręzyne tłumika. Aha, najważniejsze żeby oś tłumika przykręcona imbusem 8mm do podstawy tłumika nie była zatarta (często spotykana usterka) i między podstawą a łapą tłumika istniała cienka podkładka. Nigdy nie spotkałem się aby po napięciu paska MV według tej procedury coś łopotało, skakało itd. Co ciekawe, uszkodzony (zatarty tłumik) wykańcza koło pasowe z wzajemnością... Nawiasem mówiąc procedura napinania paska MV jest identyczna co do zasady jak w starym 3.0 V6 24v (AR 164, Lancia Kappa) i dotyczyła zarówno paska MV jak i paska rozrządu. Jak wjedzie na warsztat jakieś 2.4JTD to zrobię zdjęcia dokumentalne...


Chciałem zamieścić to w dziale "Zrób to sam" ale nie mam takiej możliwośc, prosze o przeniesienie

argenta67

Odp: Kappa 2,4 JTD - napięcie paska Micro-V

Post autor: argenta67 » 21 mar 2010, 17:12

maciek_czer pisze:Zauważyłem że jest ona nieznana także przez mechaników, co powoduje liczne problemy typu świszczy piszczy itd. Sama procedura jest prosta, ale cięzka do wykonania (najlepiej robić w dwie osoby)

Nie bardzo rozumiem do czego potrzebne tu są dwie osoby i co to za mechanik co nie wie jak prawidłowo założyć pasek a robi sie to bardzo prosto i nie zupełnie tak jak tu opisujesz. Najpierw napina się kluczem 32 napinacz dynamiczny i blokujemy w otworku, napinacz mimośrodowy jest już luźny, zakładamy pasek, napinamy mimośrodowym do odpowiedniego napięcia a następnie spuszczamy blokady(założonej wcześniej) napinacz dynamiczny, ot i po robocie. Jedna osoba to robi a pasek jest cały czas napięty po przez sprężynę napinacza dynamicznego.
969248784.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa 2,4 JTD - napięcie paska Micro-V

Post autor: maciek_czer » 21 mar 2010, 21:30

napinamy mimośrodowym do odpowiedniego napięcia
- jakiego napięcia na "Bolka oko"???
Znajdz instrukcję serwisową i sprawdź jaka jest procedura napięcia paska M-V w 2.4 JTD/TD, Właśnie robiąc to tak jak opisujesz będzie popiskiwał i trzepotał jak nie od razu to po 500 km, raz w tygodniu poprawiam paski w 2.4 po takim naciaganiu. Klucza 32 używa się tylko wtedy gdy pasek strzeli lub spadnie.
W Kappie i AR 166 się zgodzę zrobisz sam , ale zrób to w Lybrze Fiacie Marea lub w AR156 jeśli nie masz narzędzi specjalnych.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

argenta67

Odp: Kappa 2,4 JTD - napięcie paska Micro-V

Post autor: argenta67 » 22 mar 2010, 6:30

Przyczyną zbyt luźnego paska jest zatarty napinacz dynamiczny, robiąc tak jak opisałem napinacz mimośrodowy jest maksymalnie naciągnięty i całe zadanie naciągu przejmuje sprężyna drugiego napinacza. Swoją drogą to gratuluje przerobu, raz w tygodniu grzebanie przy pasku :hmmm:

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa 2,4 JTD - napięcie paska Micro-V

Post autor: maciek_czer » 22 mar 2010, 22:37

Skoro nikt w Częstochowie nie umie tego zrobić, to cóż, wymieniają wszystko a potem partolą napięcie i jest co robić
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”