Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 12 gru 2018, 2:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 30 paź 2006, 13:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Posty: 2052
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Najprościej byłoby napisać - aby światło działało niezawodnie to udaj się do serwisu i zamów nowe rygle. Ale by zaoszczędzić troszkę kaski, jeśli ktoś ma smykałkę do dłubania może minimalnym kosztem przywrócić światło w kabinie a także naprawić dziwne działanie centralnego zamka niejako przy okazji. Estetów i przeciwników takich napraw upraszam o zakończenie czytania tego postu w tym miejscu.

Do naprawy trzeba mieć podstawowe narzędzia czyli śrubokręty, kluczyki typu torx do odkręcenia rygla i wspornika w drzwiach przednich, kluczyk imbusowy 5mm i prosty zestaw kluczy nasadowych a jak dobrze pamiętam potrzebny jest 10 mm. Warto na początek sprawdzić czy posiadanym kluczykiem torx uda się popuścić śruby mocujące rygiel bo głupio by było jak rozbebeszymy całe boczki a klucz polegnie przy odkręcaniu rygla. Do naprawy potrzebujemy jeszcze spraj do kontaktów ( do kontaktów a nie jakiś WD40 czy podobny), przydatny będzie ostry skalpel (nożyk modelarski) , taśma izolacyjna PCV oraz jakiś najprostszy klej CA i lutownica.

Po zdjęciu boczku w drzwiach ( opisy były na forum to go pomijam) i odkręceniu w przednich drzwiach prowadnicy szyby ( 2 śruby 10mm, w tylnych nie trzeba nic odkręcać) odkręcamy rygiel zamka. Do wypięcia cięgien okręcamy klamkę wewnętrzną (ułatwi to pracę ) i z niej w pierwszej kolejności zdejmujemy cięgna. Proponuje dobrze oznaczyć sobie te cięgna bo są dwa różne. Jak już mamy rygiel na stole to działamy .
Tak wygląda rygiel przednich drzwi
Obrazek

Teraz jeśli nie działa nam tylko światło to za pomocą nożyka lub innego ostrego narzędzia wycinamy po przeciwnej stronie wtyczek gustowny otwór. Ważne jest aby wyciąć tak aby jedna ze śrubek mocujących została wycięta a druga nie. Wygląda to mniej więcej tak

Obrazek

Na zbliżeniu zobaczymy mikrowyłączniki

Obrazek

Ten biały po prawej jest odpowiedzalny za sterowanie centralnym zamkiem i jak coś takiego ma miejsce to należy go także wymienić.
Po lewej w głębi są jeszcze 2, czarny widoczny i pod nim jeszcze jeden. Ten czarny to winowajca ten od świateł, pod nim jest mikrowyłącznik dający sygnał do Infocenter i ten zwykle jest sprawny.

Staramy się teraz delikatnie wyjąć płytke z mikrowyłącznikami na zewnątrz, przewody są dostatecznie długie ale trzeba uważać na blaszkę na tym czarnym bo łatwo ją wyłamać

Obrazek

Jak mamy to na wierzchu to lutownica w łapkę i wylutowywujemy mikrowyłączniki

Obrazek

bierzemy w łapkę i udajemy się na zakupy. Wyłączniki są identyczne z tą różnicą że białe mają dziurki na kołeczki ustalające a czarne są tych dziurek pozbawione. Jak już się przekonamy że nigdzie nie ma takich mikrowyłączników to musimy sobie jakoś poradzić. Za pomocą wspomnianego skalpelka bardzo ostrożnie wycinamy malutki otwór z boku tego wyłącznika

Obrazek

Na zdjęciu jest wywalona dziura o dużo za duża ale to w celach demonstracyjnych aby było widać jak ułożone są styki, nam wystarczy dostęp do styku ruchomego i górnego nieruchomego . Możemy ostrożnie końcówką skalpela oczyścić styk i zapsikać tam preparatu do styków. Następnie kawałkiem taśmy izolacyjnej podklejonej CA zabezpieczamy otwór i tak naprawiony wyłącznik wlutowywujemy do płytki i całość ostrożnie wkładamy na miejsce zwracając uwagę aby nie wyłamać blaszki na czarnym . Wymaga to cierpliwości i dokładności ostrego małego śrubokręta. Po sprawdzeniu poprawności działania ( najprościej podłączyć do instalacji auta i sprawdzić jak sie to wszystko zachowuje) zaklejamy rygiel i cieszymy się że zaoszczędziliśmy troszkę kaski. Możliwe jest że cała operacja nie wyjdzie, ale rygiel jest cały, możemy auto zamknąć i spokojnie zamówić nowy rygielek.

Obrazek

Z ryglem tylnim jest prościej bo nie ma tego białego mikrowyłącznika z prawej i łatwiej jest wyjąć płytkę.

Prace można sobie jeszcze ułatwić tak, że nie wyjmujemy płytki z mikrowyłącznikami ze środka tylko operację przeprowadzamy na "bijącym sercu" ale to dla tych z pewną ręką i zacięciem kardiochirurgicznym - ale zapewniam, da się to zrobić .
Aby ułatwić sobie rozcinanie obudowy można nagrzać plastki opalarką lub mocną suszarką, łatwiej wtedy wyciąć dziurę.

Sorki za słabą jakość zdjęć ale tylko taki sprzęt był pod ręką.
Nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody na zdrowiu i mieniu

:D


Na górę
PostDodany: 30 paź 2006, 21:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Posty: 95
Lokalizacja: Łuków /lubelskie
W sobotę biorę się za tą robotę. Dzięki za opis.

_________________
Kappa 3.0 V6-sprzedana
Thema 3.0 V6-sprzedana
Nissan Terrano 3.0 V6-sprzedany


Na górę
PostDodany: 30 paź 2006, 21:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Posty: 1998
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dobra robota, godna inż :lol:


Na górę
PostDodany: 24 sie 2009, 21:21 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
przeniosłem do "Zrób to sam"

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 27 sie 2009, 20:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Jedno pytanie: dlaczemu tniemy obudowę kasety, są duże problemy z rozkręceniem obudowy?
Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 27 sie 2009, 20:30 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
są zanitowane

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 31 sie 2009, 22:32 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 16 sie 2009, 22:52
Posty: 30
Lokalizacja: Sosnowiec/Kraków
Skorzystałem z Twojego opisu wymontowałem zamki, ale nie otwierałem ich. Wiertłem o średnicy 2,5 milimetra zrobiłem 4 dziurki w zamku w okolicach wskazanych przez Ciebie. Przez te dziurki za pomocą plastikowego wężyka dołączonego do płynu do czyszczenia styków spryskałem cały zamek. Nie żałowałem... Potrzepałem zamkiem, żeby płyn rozprowadził się po wnętrznościach. Potem zamontowałem i działa już normalnie. Więc jak ktoś tak jak ja nie zna się na lutowaniu, może skorzystać z tego sposobu.


Na górę
PostDodany: 01 wrz 2009, 10:42 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8456
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
topcio1 pisze:
są zanitowane
Ja te nity delikatnie porozwiercałem.

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 07 wrz 2009, 12:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 12 cze 2009, 20:49
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie
Chcąc sobie zaoszczędzić trochę czasu poszedłem na skróty i bez sensu "prułem" rygiel.
Poniższego opisu dokonałem na podstawie własnych doświadczeń.
Nie wiem jak z kolorami i grubością przewodów jest w innych Kappach.

Pozdrawiam
Wikingos

Przed przystąpieniem do grzebania w zamkach sprawdź połączenia kabli.
1.Za oświetlenie wnętrza ( na pewno lewy tył ) odpowiadają cienkie kabelki biały i czarny, zwarcie tych kabelków powinno skutkować załączeniem oświetlenia drzwiowego oraz słupkowego (jeśli grzebiemy przy tylnych drzwiach)
2. Sprawdzenia dokonaj przez odłączenie złącza od rygla drzwiowego i wykonanie zwory pomiędzy cienkim białym i cienkim czarnym przewodem jeśli test zakończył się powodzeniem to możesz grzebać w ryglu
w innym przypadku Diagnostyka wiązki.
Diagnostyka wiązki:
1 .Wykonaj zworę przy złączu wiązki na środkowym słupku drzwiowym dla pinów adekwatnych dla złącza żeńskiego (biały cienki i czarny cienki przewód)
Jeśli oświetlenie się włączyło to masz problem z przewodami
Prawdopodobne miejsca uszkodzenia wiązki:
a) łączenie kabli białych w wiązce. Miejsce łączenia ok. 30 cm od złącza rygla drzwiowego w tylnych drzwiach. Należy odwinąć taśmę izolacyjną oplatającą wiązkę, namierzyć punkt łączenia i dokonać ponownego łączenia przewodów.
b) Przetarcie kabli w gumowej osłonie (pomiędzy drzwiami a słupkiem drzwiowym)


Na górę
PostDodany: 13 lis 2009, 11:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Posty: 114
Lokalizacja: Radom
Powyższe opisy są iście profesjonalne :) Ja jednak uporałem się z tym problemem w bardzo łatwy sposób. Otóż przy pomocy WD-40. Nie żałując wpiskałem dość dużą ilośc do zamków. przy otwartym i zamknętym skobelku. Problem zniknął natychmiast i od ponad 2 miesięcy nie mam najmniejszych problemów z podświetleniem :) Polecam na początek zacząć od takiej opercaji, może i u Was obejdzie się bez większej pracy.


Na górę
PostDodany: 13 lis 2009, 13:33 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Vico pisze:
Powyższe opisy są iście profesjonalne :) Ja jednak uporałem się z tym problemem w bardzo łatwy sposób. Otóż przy pomocy WD-40. Nie żałując wpiskałem dość dużą ilośc do zamków. przy otwartym i zamknętym skobelku. Problem zniknął natychmiast i od ponad 2 miesięcy nie mam najmniejszych problemów z podświetleniem :) Polecam na początek zacząć od takiej opercaji, może i u Was obejdzie się bez większej pracy.
Ciekawe jak długo będą sprawne?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 13 lis 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Posty: 114
Lokalizacja: Radom
Na razie są. Jak już napisałem od 2 miesiecy ani razu nie zauważyłem żeby coś było nie tak. A skoro to zadziałało to nie mam najmniejszego zamiaru rozkręcać drzwi, zamków etc :D Jak przestaną działać powtórze manewr z WD-40


Na górę
PostDodany: 13 lis 2009, 15:23 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
napisz kiedy to nastąpi ;)

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 14 lis 2009, 2:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Posty: 1328
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
orientujesz się może czy przypadkiem zastosowano w zamku mikrowyłączniki D2F ?? Zdjęcia są mało wyraźne i nie można odczytać symbolu ... no chyba że go tam wcale nie ma :roll:


Na górę
PostDodany: 16 lis 2009, 15:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Posty: 114
Lokalizacja: Radom
topcio1 pisze:
napisz kiedy to nastąpi ;)
Na pewno dam znać. Sądzę jednak, że jesli tak już się stanie to powtórze manewr z wd40 :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl