Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

argenta67

Re: Kappa - błąd AIRBAG, jak wykasować?

Post autor: argenta67 » 02 lut 2011, 19:35

bargaw3181 pisze:Żeby ustalić która to poduszka musisz podpiąć pod komputer. Co prawda w Kappie błąd poduszki po usunięciu awarii sam znika, ale mimo to komputer musisz podpiąć w celu ustalenie która to poduszka.
Nie znika, znika tylko w tym typie z trzema kabelkami.

argenta67

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: argenta67 » 02 lut 2011, 19:39

Przemek pisze:Po wpięciu pod komputer pokazuje błąd: "uszkodzony ładunek poduszki kierowcy". Jednak po jego skasowaniu wyskakuje po chwili ponownie i tak w kółko... Na naklejce w schowku pasażera jest naklejka z datą ważności poduszek - 06 2010; czyżby komputer właśnie to chciał zakomunikować?
Jak byś przyjechał do mnie to byś wiedział, ale nie dojechałeś to masz dalej pytanie.

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: Przemek » 02 lut 2011, 19:47

argenta67 pisze:Jak byś przyjechał do mnie to byś wiedział, ale nie dojechałeś to masz dalej pytanie.
Dojadę, dojadę, :D , po prostu skorzystałem z okazji i się podpiąłem u kolegi który od niedawna bawi się w te sprawy i chciał sobie "potrenować".

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: samuel1987 » 11 lut 2012, 16:22

Pozwoliłem sobie odgrzebać ten temat ponieważ nie mogę ustalić dlaczego nie gaśnie mi kontrolka AirBag. Kiedyś już próbowałem skasować błąd poduszki ale kontrolka zamiast zgasnąć mrugała kilka razy, i tak się domyślam że może to był kod błędu.
W tej chwili nie pamiętam jak się kasowało ten błąd i nie pamiętam ile mrugała ta kontrolka i w jakich sekwencjach. Jeśli ktoś pamięta jak kasować błędy poduszek będę wdzięczny za przypomnienie, może wtedy będzie ktoś mi mógł pomóc z tym błędem.
Kiedyś jak jeszcze Lucyna jeździła w rządzie to kogoś cmoknęła tak że aż jej poduszki wystrzeliły. Poduszki są zmienione i prawidłowo podpięte ale nie wiem czy poprzedni właściciel wymienił sensor itp rzeczy.
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: samuel1987 » 12 lut 2012, 10:24

Ponawiam prośbę :roll:
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

Awatar użytkownika
stefan67
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: stefan67 » 26 mar 2012, 12:43

Kasowanie błędu ( TYLKO auta do 1996 r., trzypinowe złącze serwisowe znajduje się pod klapką, od strony pasażera w tunelu środkowym ):
Pin 1 ( biało-niebieski ) połączyć z masą na czas 5 - 10 sekund.
Diagnoza błędów:
Pin 1 połączyć z masą na czas 1 - 5 sekund - ilość mrugnięć kontrolki oznacza kod błędu.

Obrazek

Obrazek

Te centralki po prostu lubią się psuć. Ja już będę wymieniał drugą. Najbardziej prawdopodobną przyczyną są wahania napięcia zasilania przy słabszym akumulatorze, chociaż moja zimę przetrwała i padła dopiero jak się ociepliło... Błędów wywaliło chyba z 5...

Radzę też tu zerknąć: http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 5&start=45
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.

samuel1987
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 308
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
Skype: Sajmond1987
Imię: Samuel
Lokalizacja: Starachowice

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: samuel1987 » 26 mar 2012, 22:00

stefan67 pisze:Kasowanie błędu ( TYLKO auta do 1996 r., trzypinowe złącze serwisowe znajduje się pod klapką, od strony pasażera w tunelu środkowym ):
Pin 1 ( biało-niebieski ) połączyć z masą na czas 5 - 10 sekund.
Diagnoza błędów:
Pin 1 połączyć z masą na czas 1 - 5 sekund - ilość mrugnięć kontrolki oznacza kod błędu.

Obrazek

Obrazek

Te centralki po prostu lubią się psuć. Ja już będę wymieniał drugą. Najbardziej prawdopodobną przyczyną są wahania napięcia zasilania przy słabszym akumulatorze, chociaż moja zimę przetrwała i padła dopiero jak się ociepliło... Błędów wywaliło chyba z 5...

Radzę też tu zerknąć: http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 5&start=45


Dzięki Ci Panie :D Właśnie tego szukałem :bravo: :bravo:
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: Egon » 24 lis 2015, 13:21

Odkupuję temat kolega ma kappe 98r. złącze jest takie samo (3 pin przy tunelu środkowym żółty kabel 2 kable) łączę się z centralką multiecusacanem ale wywala wszystkie możliwe błędy od poduszki i po około 30 sek. rozłącza się a program się zamyka że wystąpił błąd. Ma ktoś jakiś pomysł ? Błąd pojawił się przy wymianie żarówek podświetlania kokpitu i licznika. Czy może da się to zrobić na mruganie jak w starej wersji ?
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: stabraf » 24 lis 2015, 14:29

Poliftowej przez mruganie nie zrobisz. Ja bym sugerował podpięcie się przez innego kompa.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: Egon » 24 lis 2015, 15:04

W Mes są takie opcje
TRW MY97 Airbag (2F-2P) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F-2P-2L-S) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F-2P-S) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin

Łączy mi się tylko tym.
TRW2 Airbag (with Pretensioners)

A kappa ma tylko 2 poduszki to chyba (FES, MES) nie obsługuje tego sterownika.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: stabraf » 24 lis 2015, 15:10

Skanowanie coś wykrywa?

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: Egon » 24 lis 2015, 19:49

Nic
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: stabraf » 24 lis 2015, 20:10

Program zarejestrowany? Widzę że do tego cza mieć zarejestrowany.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: volf » 24 lis 2015, 20:10

Przecież wcześniej napisałeś, że było połączenie. Jaki numer sterownika i którym MES-em (wersja) czytane, bo w przedliftowych siedzą takie dziwne sterowniki (TRW2) i one tylko od wersji MES 2.4 są diagnozowalne.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: Egon » 24 lis 2015, 22:03

mam wersje 2.2 full po połączeniu wyświetliło tak:

ECU ISO Code: 45 80 8F 13 BC
2015-11-24 12:53:50
CONNECTED TO:
Lancia K 2.0
TRW2 Airbag (with Pretensioners)
--------------------------------------------------------------

Kod ISO: 45 80 8F 13 BC
Numer serii: 0026
Wersja oprogr.: 9.4
Wersja sprzętu: 0.6
Data zaprogramowania: 19-03-1998

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: 01 - Centralka uszkodzona
Brak dostępnej pomocy

2: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

3: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

4: 04 - Wyzwalacz poduszki (kierowca)
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

5: 05 - Wyzwalacz poduszki (pasażer)
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

6: 06 - Napięcie akumulatora - zbyt niskie
Brak dostępnej pomocy

7: 07 - Kontrolka AIRBAG - zwarcie z masą/przerwa
Brak dostępnej pomocy

8: 08 - Dane zapisane w pamięci zderzenia
Brak dostępnej pomocy

9: 09 - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

10: 0A - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

11: 0B - Wyzwalacz napinacza str. kierowcy - przerwa
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

12: 0C - Wyzwalacz napinacza str. pasażera - przerwa
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

13: 0D

14: 0E

15: 0F

16: 10 - Napinacze pasów aktywowane
Brak dostępnej pomocy

17: 16

18: 17

19: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

20: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”