Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: PAHO » 27 maja 2008, 10:42

Właśnie skończyłem walkę z instalacją głośników do przednich drzwi (narazie lewych) zajęło mi to 3 dni ale tak na luzie, zrobiłem parę fotek może ten poradnik komuś pomoże bo efekt jest naprawdę dobry
ZACZYNAMY
oczywiście od ściągnięcia tapicerki drzwi- TUTAJ poradnik na ten temat
tak to wygląda po rozmontowaniu:
Obrazek Obrazek

następnie zrobiłem ściankę z panela podłogowego (dlatego że zrobiony jest z materiału MDF stosowanego w car audio, a standardowe MDF-y były by za grube). Mocujemy ją kontownikiem do śrubki która już jest w boczku, chyba trzyma schowek) i obklejamy matą wygłuszającą:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

po zamontowaniu ścianki obkleiłem boczek matą wygłuszającą w tym miejscu które będzie skrzynką zamkniętą dla głośnika(mam nadzieję że wszyscy wiedzą o co chodzi) nie obklejam całych drzwi bo nie chcę ich zbytnio obciążać pozatym poszło by na to multum mat:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

teraz pora na ściankę na górze wycinamy ją następnie obklejamy matą i już na samej macie z obu stron przyklejamy ją do drzwi:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

to by było na tyle jeżeli chodzi o boczek, następnie wziąłem się za poprowadzenie do drzwi nowych kabli (2x2,5mm- a to już godny rozmiar) przeprowadzenie ich od wzmacniacza to pryszcz (progi) ale przeciągnięcie go przez kostkę prowadzącą całą instalację elektryczną do drzwi to MASAKRA
najpierw trzeba ściągnąć całe DRZWI, odpiąć kostkę, WYWIERCIĆ dziurkę w jej prawym dolnym rogu, "przebić" przez gąbkę kabel ze środka samochodu, założyć drzwi i przełożyć kabel gumową osłoną
UWAGA żeby przy wierceniu nie przewiercić czegoś gratis :wink:
efekt jest mniej więcej taki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

trzeba jeszcze wyciąć mały skrawek blachy na głębszy głośnik, nie ma tam niczego w czym magnes głośnika by przeszkadzał, przy cięciu UWAŻAMY na silniczek chyba od szyb który znajduje się bardzo blisko blachy, a tniemy tyle:
Obrazek Obrazek

teraz wygłuszenie drzwi, obkleiłem powiesznie analogicznie do powieszchni boczku z lekkim marginesem, póżniej nakręciłem wsztstkie mocowania łącznie z tym głośnikowym ( w którym musiałem wyciąć miejsca na wtyczki + i - ale to zależy już od modelu głośnika) do tego dystans z panela o grubości 6mm i zwrotnica:
Obrazek Obrazek

następnie prowadzimy kable do woofera i tweetera(u mnie obudowa lusterka dlatego zwrotnica w drzwiach, po pprzeprowadzeniu i podłączeniu kabli do zwrotnicy zakładamy i przykręcamy boczek, głośnika jeszcze nie. Jak wszystko już "siedzi" obklejamy matą wygłuszającą szczelinę głośnika tak aby szczynała się w miejscu łączenia boczku z maskownicą i kończyłą przyklejona do dystansu (sorki że nie ma foto ale zapomniałem zrobić- zmęczenie) jak mamy to przyklejone- podłączamy i wkręcamy głośnik, podgrzewając matę za nim tak aby magnesem wepchnął ją we wcześnie wyciętą dziurę w drzwiach. Można się z głośnikiem poosiłować aby wlazł, nic mu się nie stanie, efekt taki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz TWEETER i ORYGINALNA MASKOWNICA
tweeter jak kto chce ja przykleiłem jak poniżej wbrew pozorom nie rzuca się w oczy, w oryginelne miejsca też by pewnie wszedł, ale chodzi o to że musi być odpowiednio ukierunkowany, pozatym mam w planie w oruginalmym miejscach zainstalować głośniki centralne (dolby PL II). co do maskownicy należy ją rozebrać i wyciąć z niej środek zostawiając tak 2 cm naokoło (głośnik nie może się obijać) można między siatką a plastikiem dać taśmę dwustronną albo matę wygłuszającą co by nie pierdizała..
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

to podstawe informację, jeśli ktoś czegoś nie zrozumiał, pytajcie chętnie odpowiem
Ostatnio zmieniony 02 cze 2008, 10:25 przez PAHO, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Marcin_D » 27 maja 2008, 12:23

NO PAHO bardzo ładnie.
Czy te maskownice na drzwiach to są powyginane maskownice z kompletu od głośników.

Teraz mam tylko jedno zastrzezenie - ten gwizdek to można było na upartego schować w tej plastikowej osłonce od słupka.
I jeszcze jedno - czy otwierałeś może te zwrotnice od zestawu.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: PAHO » 27 maja 2008, 17:06

"Marcin_D" pisze: Czy te maskownice na drzwiach to są powyginane maskownice z kompletu od głośników.
nie, to są oryginalne maskownice z lancii z naklejonym znaczkiem
"Marcin_D" pisze:ten gwizdek to można było na upartego schować w tej plastikowej osłonce od słupka.
można było ale zakładałem ten sprzęt z planem że po ew jego demontarzu nie będzie w tapicerce żadnych widocznych śladów dlatego jest tak
"Marcin_D" pisze:czy otwierałeś może te zwrotnice od zestawu.
tak, one tylko tak potężnie wyglądają, w śrdku są chyba z 4 kondensatory, za to dość duże :D
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: mike_d » 27 maja 2008, 18:31

Szacun za relacje. Przyda sie niebawem.

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: PAHO » 28 maja 2008, 7:47

"mike_d" pisze:Szacun za relacje. Przyda sie niebawem.
dzięki, dzisiaj, może jutro zrobię drugą stronę, to powrzucam do powyższych dokładniejsze zdjęcia, bo będzie już na spokojnie, myślę że bez niespodzianek
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Marcin_D » 28 maja 2008, 14:53

NO one takie wielkie są a w środku są 3 elemnty
2 kondensatory i 1 opornik. Te kondziory to sątakie sobie, raczej małe.
Ogólnie z opini to ten PowerBASS to jest klasa budżetowa słabej jakości - a w tej samej cenie klasy budżetowej można kupić duzo lepszxe głośniki.

Lecz za relacje wielki szacun - napewno się przyda.
Ostatnio z kumplem, który się caraudio zajmuje (mają firmę która montuje nagłośnienie) właśnie sie zastanawialiśmy nad modyfikacj Kappowegop nagłośnienia i wsadzeniem do przodu 16. I po oględzinach wyszło że nawet powinno sięto udać.
Jak będzie kasa to sie takie modyfikacje przeprowadzi.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Kabar » 28 maja 2008, 21:48

"Marcin_D" pisze:NO one takie wielkie są a w środku są 3 elemnty
2 kondensatory i 1 opornik. Te kondziory to sątakie sobie, raczej małe.
Ogólnie z opini to ten PowerBASS to jest klasa budżetowa słabej jakości - a w tej samej cenie klasy budżetowej można kupić duzo lepszxe głośniki.

Lecz za relacje wielki szacun - napewno się przyda.
Ostatnio z kumplem, który się caraudio zajmuje (mają firmę która montuje nagłośnienie) właśnie sie zastanawialiśmy nad modyfikacj Kappowegop nagłośnienia i wsadzeniem do przodu 16. I po oględzinach wyszło że nawet powinno sięto udać.
Jak będzie kasa to sie takie modyfikacje przeprowadzi.
Raczej mało prawdopodobne żeby były 2 kondy i rezystor. Raczej kondensator, cewka i rezystor. W tej klasie cenowej nie spodziewałbym się jakiś dobrych elementów w zwrotnicy, z reguły w tej klasie właśnie zwrotnica jest najsłabszym ogniwem.

Tak, do Kappy wejdą 16,5. Nawet 30 cm wejdzie po modyfikacjach :)

Nie kieruj się opiniami zaczerpniętymi z... a raczej kieruj się uchem, w końcu głośniki mają sprawiać przyjemność Tobie a nie znajomym.
Każdy ma inne ucho i inne upodobania.

Teraz kilka słów o montażu w tym temacie:
Ogólnie całkiem, całkiem, ale:
Zrób otwór za głośnikiem prowadzący do wnętrza drzwi.
Mocowanie głośnika jest dość mało stabilne, ale trudno.
Uszczelnij mocowanie głośnika pierścieniem z maty.
Uszczelnij miejsce między głośnikiem a maskownicą.
Jeśli zwrotnica jest tylko przyklejona matą to lepiej ją jeszcze przykręć ew. złap opaską tzw "trytytką"
Na zdjęciu wygląda jakby tweetery były za nisko ukierunkowane.
Nie trzeba zdejmować drzwi żeby przeciągnąć przewody w kostce, ja bym je poprowadził inaczej, tak żeby nie było ich widać.

Chyba tyle w tej chwili :)
Obrazek

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: PAHO » 29 maja 2008, 9:55

"Marcin_D" pisze:Ogólnie z opini to ten PowerBASS to jest klasa budżetowa słabej jakości - a w tej samej cenie klasy budżetowej można kupić duzo lepszxe głośniki.
hmmm z jakich opinii?? ja spędziłem jakieś pół roku przeglądając fora i o odsłuchując pare zestawów w tym przedziale cenowym
co byś polecił zamiast powerbassów w podobnej cenie? (dodam że nie chcę słyszeć o helix-ach DB, hertzach, signatach- przerabiałem, słyszałem, fajne ale nie siadają mi,co do wynalazków niby markowych typu pioneer, sony, clarion, JBL itp: w tych cenach- kicha )
"Kabar" pisze: Zrób otwór za głośnikiem prowadzący do wnętrza drzwi.
w jakim celu? musiałbym wtedy całe drzwi wygłuszyć
"Kabar" pisze:Mocowanie głośnika jest dość mało stabilne, ale trudno.
nie jest tak źle to nie 30-staka i jeszcze jest HPF na 70 hz + dystans uciśnięty jest od przodu boczkiem, ale zastanawiam się nad wsadzeniem zamiast tego mocowania dystansu z MDF przyciętego pod kątem..
"Kabar" pisze:Uszczelnij mocowanie głośnika pierścieniem z maty. Uszczelnij miejsce między głośnikiem a maskownicą.
jest zrobione dokładnie tak, tylko na fotkach nie ma :)
"Kabar" pisze:Na zdjęciu wygląda jakby tweetery były za nisko ukierunkowane.
tweetery zawsze ustawiamy wg swojego ucha, teoria taka że ten po stronie kierowcy ma być skierowany do ucha pasażera i na odwrót, mam pełną możliwość regulacji więc jak zrobię drugą stronę wtedy poustawiam jak ma być :D
"Kabar" pisze:Nie trzeba zdejmować drzwi żeby przeciągnąć przewody w kostce, ja bym je poprowadził inaczej, tak żeby nie było ich widać.
tyle że pewnie trzeba rozebrać pełno innych części :wink: trochę polutować,,, dostęp do tej kostki z tyłu jest jeszcze gorszy niż od przodu dlatego wybrałem taką opcję

dzięki za rady zastosuje co się da :D miło że ktoś się tym interesuje
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: maydayns » 29 maja 2008, 14:01

Witam, juz nie dlugo czeka mnie instalka w kappie i widze ze czeka mnie troch pracy:) szczegolnie ze raczej glosnik bedzie gral "w calych wygluszonych drzwiach" na profilowanym dystansie, tylko wlasnie mysle nad tym poprowadzeniem kabla do drzwi, jak bys Kabar to rozwiazal bez sciagania drzwi?? bo na ich odkrecanie radzej nie moge sobie pozwolic:)
Seat Leon

Awatar użytkownika
PAHO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 08 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: PAHO » 04 cze 2008, 10:00

"maydayns" pisze:Witam, juz nie dlugo czeka mnie instalka w kappie i widze ze czeka mnie troch pracy:) szczegolnie ze raczej glosnik bedzie gral "w calych wygluszonych drzwiach" na profilowanym dystansie, tylko wlasnie mysle nad tym poprowadzeniem kabla do drzwi, jak bys Kabar to rozwiazal bez sciagania drzwi?? bo na ich odkrecanie radzej nie moge sobie pozwolic:)
pewnie chodzi o wykorzystanie oryginalnych pinów we wtyczce obsługujących seryjne głośniki tylko dostęp do niej ze środka jest raczej średni a poprowadzenie nowego o wiele grubszego kabla przez tą gumę może być trudne bez ściągnięcia drzwi, ale wszystko do zrobienia :)

co do drzwi to odkręcasz 4 śróbki i schodzą bez problemu
Była Kappa 2,4 jtd
jest Audi A6 C5 2.5TDI / ale spoko docelowo THESIS powrót musi być

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Kabar » 04 cze 2008, 13:15

Jak na razie było tylko jedno auto w którym musiałem ściągać drzwi żeby wywiercić otwory. Na setki aut to nie tak źle. Był to Peugeot 306.
Kostki da się tak zmodyfikować żeby przepuścić przez nie przewód. Oczywiście mówię tu o modyfikacji takiej żeby kabel nie był na łączeniu przecięty/lutowany.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Tomzik » 20 lis 2009, 21:07

Jak na moje chęci grzebania myślę, że to dość fajny pomysł..

Chyba skorzystam i zrobię tak samo.

Mam tylko 2 pytanka:

1. Czy ktoś próbował zamiast 13cm wsadzić jakieś płaskie 16, choćby owe Sinuslive'y SL-F165? Bo tak sobie myślę, że skoro już boczek zdjęty to może by dało rade, wykorzystując oryginalne mocowanie..

2. Gdzie znajduje się rozidlenie kabli do przednich głośników? Tzn. w którym miejscu (lewa i prawa) kabel idący od radia rozdwaja się na woofer i tweeter? Chciałbym tam podpiąć zwrotnice.. Tweetery oryginalne chciałbym zostawić, wg mnie grają w miarę, no chyba, że nie wytrzymają wzmaka 4x50W RMS.. Ma ktoś doświadczenie?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Gość

Odp: Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Gość » 20 lis 2009, 21:38

Co do opisu i jakości nic dodac nic ująć: : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa : : brawa :
Reszta -jak juz ktos powiedział -każdy ma swoje ucho

Wypłosz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2010, 22:25
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Wypłosz » 30 maja 2010, 20:48

Po pierwsze,masz plusa za to że sam robiłeś,dlatego estetyki nie oceniam, zresztą ma ona drugorzędne znaczenie, najważniejsza jest jakość brzmienia,miałem kilka aut które nagłaśniałem,i są mniej lub bardziej przyjazne,kappa to tragedia po prostu wsadzili coś przypominającego głośnik z radia CB:) i nie ma możliwości wsadzić nic innego,chyba że zrobisz panele,ale warto je zrobić i wydać parę stów na konkretne głośniki a nie byle jakie gów.... ,pracy trochę wsadziłeś a efekt marny,a dlatego warto wsadzić kasę bo zaleta kappy jest to ze jak wygłuszysz całe drzwi,zrobisz panele które waza po 1,5 kg każdy to muza płynie bez akompaniamentu brzęczenia,szczyrkania i innym akompaniamentów przypominających pracę młocarni:) to naprawdę solidne drzwi,warte dobrych głośników,same głośniki powinny pracować w całych drzwiach czyli około10-15 litrów,nie powinno się ich zamykać w kick-panelu,dlatego że są do tego obliczone!! opisz jaki masz pozostały sprzet,jaki wzmak?
Kappa 3.0 V6

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa audio przód-montaż/wygłuszanie poradnik

Post autor: Bartek-Lodz » 20 cze 2010, 21:21

Zrobię teraz rozrząd i skombinuje felgi to wezmę się za audio. Osobiście przerabiałem audio w Omedze b i efekt jest zajebisty. Co do Kappy - rozbierałem boczki bo musiałem je wyczyścić i zrobić podnośniki szyb. Włosi sobie normalnie zakpili montując takie nagłośnienie do Kappy. Można jednak zrobić z tym coś sensownego. Wygłuszyc trzeba wmnętrze drzwi matą bitumiczną i wyłożyc pianką karbowaną. Następnie okleić matą zewnętrzne poszycie pod tapicerką. Bez przerobienia boczku to ja tego nie widzę a 16 - 16,5 to mus żeby to grało normalnie. Trzeba też będzie zrobić delikatne wcięcię w drzwiach aby membrana miała gdzie pompować powietrze. Ja osobiście preferuję głośniki Hertza i radia Blaupunkta. Myślę że do końca lipca zrobię przednie drzwi to przedstawię foto relację.
A i zauważyłem ża Kappy miały różne boczki - czy głośnik w jednych i drugich są tak samo zamontowane czy inaczej.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”