Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

Post autor: Krzysiek » 28 maja 2007, 10:33

Czy ktoś zna nr lub/i wymiary (jeśli jest to znormalizowany zimering)uszczelnienia drążka kierowniczego. Cieknie mi płyn wspomagania w okolicach osłony gumowej, gdzie drążek kierowniczy wchodzi do maglownicy z prawej strony. k2.4 '95. Jeśli wezmę się za rozbieranie to chciałbym mieć uszczelnienie na wymiane, a nie dopiero szukać.
Pozdrawiam
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
szlemik3
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 289
Rejestracja: 19 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Grudziądz

Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

Post autor: szlemik3 » 28 maja 2007, 22:03

dolaczam sie do tematu,mam ten sam problem.Nie jest tragicznie ale wolalbym miec to z glowy.
Lancia Kappa 2.0 16v turbo '98r
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

Post autor: Krzysiek » 08 cze 2007, 13:06

Może się komu przyda.

Demontaż przekładni kierowniczej (maglownicy): zdemontować po kolei - koła, nadkola, drążki (końcówki) od zwrotnic, osłona pod silnikiem, odkręcić wahacze od ramy nośnej, rurę wydechową od kolektora i aby ją uwolnić osłonę od miski. Odpiąć zapinkę kabla sondy lambda żeby go nie urwać, mocowanie węża chłodnicy z przodu, dwie długie śruby mocujące maglownicę do ramy i resztę śrub mocujących ramę do nadwozia. Wcześniej podeprzeć silnik i można wyciągnąć ramę. Odkręcić węże hydrauliczne, przekładnię od wału kierownicy, odpiąć kostkę serwomechanizmu.
W samej maglownicy należy wymienić uszczelnienia, o których później i montaż w odwrotnej kolejności. Oczywiście mogłem o czymś zapomnieć więc z głową.
Zaopatrzyć się w mocne i dobre klucze 15, 16, 18. Ogólnie ciasno i trochę roboty jest.

Uszczelnienia (komplet naprawczy) nabyłem za pośrednictwem autoryzowane stacji w "autoryzowanej" cenie 205PLN.
49 elementów: mierzone suwmiarką trochę na oko.
oringi (śr zewnętrzna x grubość): 30x4-1szt, 39x4-1, 54x2-2, 51x2-1, 34x1,5-5, 35x2-1, 36x1,5-1, 25x1-1, 17,5x2,5-8, 18x2-1, 15x1-1, 8x1,5-3, 9x1,5-3, 10x1-1, 9x1-1, 7x1,5-1
pierścienie z tworzywa (śr zewnętrzna x szerokość x grubość):
35x2x-5szt, 40x2x1-1, 26x2x1-1, 20x2x1-1, 32x2x4-2
zimerring 28x38x7, 20x30x5, 24x33x7-2szt.
tulejka z kołnierzem z tworzywa - 2szt, element dociskowy z tworzywa 1 szt.

Moim zdaniem nie ma potrzeby wszystkiego wymieniać, zimerringi i oringi można podebrać z części znormalizowanych.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
xkrusiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

Post autor: xkrusiu » 19 maja 2010, 22:01

Świetnie się spisałeś z tymi wymiarami!!! Ja dzisiaj byłem w zakładzie naprawiającym wyłącznie układy kierownicze i krzykneli sobie za to wszystko 500zł +300 wymiana :lol: komentarz zbędny...

jurek_lub
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: lublin

Re: Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

Post autor: jurek_lub » 04 lip 2012, 11:58

Dopiszę swoje doświadczenia z maglownicą. Właśnie wymieniłem u siebie, ja wyjąłem ją z lewej strony od kierowcy, wyszła dość łatwo i obeszło się bez odkręcania wydechu itd jedynie zdemontowałem nadkola.
Kappa 2.4 5.20vis

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”