Kappa - głośniki

Freso
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 222
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:15
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Freso » 17 paź 2015, 0:27

100W na suba to naprawdę dosyć, mój jest pedzony aktualnie.. z radia :D wiadomo, kontrola głośnika jest kiepska, ale jak na suba podłączonego bezpośrednio pod budżetowe radio jest naprawdę nieźle. Słuchalnie :)
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - głośniki

Post autor: Rapeek » 17 paź 2015, 2:45

Tak jak Michor wcześniej pisał Kappa ma doskonałą akustykę i nie trzeba dodatkowo nic wygłuszać. Najważniejsze to mocny zestaw na przód, koniecznie odseparowany i nie muszą to być 16. Ja u siebie z przodu mam 13 cm wofery DLS UP5 i jedwabne wysokotonowe DLS UP1C , a z tyłu budżetowe 16 cm DLS X 62sd. Napędzane to jest czterokanałowym wzmacniaczem Pioneera GM X904 pracującym w klasie A, do tego 30 cm subwofer JL Audio 12W4 w zamkniętej obudowie, który napędzany jest drugim dwukanałowym zmostkowanym wzmacniaczem Pioneera GM X602. A wszystkim steruje deck Pionera DEH 88RS z przetwornikiem D/A Burr Brown. Przednie i tylne głośniki mają obcięty bas, a tylne dodatkowo prawie o połowę ściszone. Gra to wszystko znakomicie głównie dzięki wysokotonowym głośnikom, które grają bardzo szeroko, bodajże od 1400Hz, czego efektem jest ogromna przestrzeń. Co prawda przednie głośniki kosztowały nowe 1500 zł, ja oczywiście kupowałem wszystko używane. I tak: przednie wofery 260 zł, wysokotonowe 230 zł zwrotnice 100 zł, tylne głośniki 200 zł, sub 140 zł skrzynię sam robiłem, wzmacniacze 350zł i 160 zł i radio 600zł.
Dla porównania w Delcie mam zrobione panele na drzwi pod 16 cm Morele Tempo 6 i oczywiście wytłumione drzwi, wzmacniacz Helix Dark Blue Four, 25 cm sub DLS W710 i radio Pioneer DEH 77 MP i nie gra to tak dobrze jak w Kappie. Słychać różnicę w klasie głośników, co prawda Morele są o połowę tańsze, kosztują ok. 700 zł.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 18 paź 2015, 1:14

Matko-bosko! X904 w klasie A? Chyba nie ma takich smochodówek?

Klasa A to piece w dosłownym znaczeniu:)

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - głośniki

Post autor: Rapeek » 18 paź 2015, 10:26

No tak podaje producent.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

taszar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 03 maja 2015, 14:53
Imię: Kamil
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: Kappa - głośniki

Post autor: taszar » 18 paź 2015, 10:50

Jako że moja Kappa S.W. miała kiedyś jakąś przygodę, mam nie oryginalną tapicerkę na ściankach bagażnika i klapy, a w klapie głośnik (nie działający). Czy w Kappie S.W. fabrycznie był montowany głośnik w klapie?

I ponawiam moje pytanie: Czy do Kappy pasują P&P głośniki Bose z Lybry (przód)?

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - głośniki

Post autor: Bartek-Lodz » 18 paź 2015, 11:00

Rapeek pisze:Tak jak Michor wcześniej pisał Kappa ma doskonałą akustykę i nie trzeba dodatkowo nic wygłuszać. Najważniejsze to mocny zestaw na przód, koniecznie odseparowany i nie muszą to być 16. Ja u siebie z przodu mam 13 cm wofery DLS UP5 i jedwabne wysokotonowe DLS UP1C , a z tyłu budżetowe 16 cm DLS X 62sd. Napędzane to jest czterokanałowym wzmacniaczem Pioneera GM X904 pracującym w klasie A, do tego 30 cm subwofer JL Audio 12W4 w zamkniętej obudowie, który napędzany jest drugim dwukanałowym zmostkowanym wzmacniaczem Pioneera GM X602. A wszystkim steruje deck Pionera DEH 88RS z przetwornikiem D/A Burr Brown. Przednie i tylne głośniki mają obcięty bas, a tylne dodatkowo prawie o połowę ściszone. Gra to wszystko znakomicie głównie dzięki wysokotonowym głośnikom, które grają bardzo szeroko, bodajże od 1400Hz, czego efektem jest ogromna przestrzeń. Co prawda przednie głośniki kosztowały nowe 1500 zł, ja oczywiście kupowałem wszystko używane. I tak: przednie wofery 260 zł, wysokotonowe 230 zł zwrotnice 100 zł, tylne głośniki 200 zł, sub 140 zł skrzynię sam robiłem, wzmacniacze 350zł i 160 zł i radio 600zł.
Dla porównania w Delcie mam zrobione panele na drzwi pod 16 cm Morele Tempo 6 i oczywiście wytłumione drzwi, wzmacniacz Helix Dark Blue Four, 25 cm sub DLS W710 i radio Pioneer DEH 77 MP i nie gra to tak dobrze jak w Kappie. Słychać różnicę w klasie głośników, co prawda Morele są o połowę tańsze, kosztują ok. 700 zł.
Z tą doskonałą akustyką i nic niewygłuszaniem to lipa straszna. Drzwi Kappy wcale dobrze nie są wygłuszone to nie Rover. Audio, które jest oryginalnie w Kappie to się nadaje do spokojnego słuchania muzyki poważnej i to też z przymrużeniem oka i nadepniętym uchem.
Audio Kappy to taki szajs, że Włosi powinni iść do lasu i się powiesić uprzednio sprawiając sobie samochłostę. Gdzie ten grajkodół jakim jest audio w Kappie do Omegi B czy Forda Scorpio albo Volvo z tamtego okresu - TO JAKAŚ KPINA JEST!!! : czerwona :

Ja osobiście w Kappie założyłem bez przerabiania głośniki Sinus - płaskie + syczki na zwrotnicy podpięte pod wzmacniacz Blaupunkt THA, który nie wymaga specjalnej instalacji zasilającej z uwagi na małe straty - zainteresowanych odsyłam na stronę producenta. W bagażnik poszła tuba JBL a drzwi zostały wygłuszone matą bitumiczą zarówno od strony karoseryjnej jak i tapicerki. Tylna półka to też jest nieporozumienie - mimo wygłuszenia, oklejenia i diabli wiedzą co jeszcze po w sadzeniu głośników Hertza 16,5 tak wpadał w rezonans, że nie wytrzymałem i wyłączyłem tył całkowicie zostawiając tubę.

Kappa ogólnie nie jest specjalnie dobrze wytłumiona i trzeba nad tym popracować. Co do audio - taki zestaw jak mam daje rade, gra ale szału nie ma. Aby to fajnie zagrało potrzebne są 16 w drzwiach - a te dobrych 16 za bardzo nie chcą przyjąć bez gruntownej mega przeróbki. To, że da sie upchnąć to jedno ale jak to zagra i jak wygląda to drugie.
W drugiej Kappie miałem się tego podjąć i zrobić zabudowę wnęki bagażnika z lewej strony - był by tam sub i montażem 16 z przodu ale stwierdziłem, że dam sobie spokój bo już mi się nie chce.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 18 paź 2015, 15:09

Ja będę podtrzymywał teorię ze do porządnego grania 16 z przodu nie trzeba.

(A jak juz tak idziemy to e39 rok młodsze z audio hifi ma 13 z przodu i suba... Hmmm... )

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - głośniki

Post autor: Bartek-Lodz » 18 paź 2015, 15:16

13 z przodu ale nie flaty a do Kappy bez przeróbki tylko płaskie wchodzą. Oczywiście jak dobrze zestroimy te 13 na średniotonowe + tweety i sub to jakoś to będzie grać ale wiatru we włosach nie poczujemy. 13 sinusy jak tylko przegnie się z głośnością zacierają się na cewkach.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 18 paź 2015, 22:07

Prawda. Ale ja nigdy nie robilem instalacji na głośne granie:) jak sinusy odbijały od magnesów to juz dla mnie zbyt głośno było:)

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Freso
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 222
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:15
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Freso » 19 paź 2015, 1:09

Mnie zastanawia jak kolega @Rapeek wsadził w drzwi te głośniki, mają 58mm głębokości, a ja 42 mm musiałem upychać..
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - głośniki

Post autor: Rapeek » 19 paź 2015, 22:40

Pisząc o dobrej akustyce Kappy nie miałem na myśli jakości oryginalnych głośników i miejsca ich montażu, chodziło mi o ogólną akustykę wnętrza. Podam przykład, mój kolega jakiś czas temu miał Lancera Evo 8 i zamontował w nim nagłośnienie, robiła to firma zajmująca się montażem car audio zapłacił coś koło 6 tyś, same maty wygłuszające (dynamat) kosztowały 800 zł. Komponenty miał z wyższej półki, głośniki przednie Morel Dotech Ovation 6, sześciokanałowy wzmacniacz JL Audio, potężny 13 calowy sub JL i jakąś Alpine 99.. coś tam. Grało to bardzo głośno i nieźle trzęsło samochodem, ale... dźwięk był strasznie plastikowy a bas jakiś taki blaszany. I o taką akustykę właśnie mi chodziło.
Jeśli chodzi o drzwi Kappy to myślę że nie ma potrzeby ich dodatkowo wygłuszać, przecież nie ma tam nigdzie gołej blachy, fabrycznie przyklejona jest pianka na drzwi.
Freso pisze:Mnie zastanawia jak kolega @Rapeek wsadził w drzwi te głośniki, mają 58mm głębokości, a ja 42 mm musiałem upychać..
Oczywiście trzeba było "odchudzić " kosz i dodatkowo musiałem wyciąć prostokątny otwór w drzwiach żeby magnes się zmieścił. Wiele miejsca tam nie ma, bo z drugiej strony jest silnik szyby. W K coupe jest o wiele lepiej, bo za głośnikiem nic nie ma i tam można poszaleć.
Bartek, nie wiem co masz ma myśli pisząc "tuba Jbl" jeśli taki walec z głośnikiem, to z czegoś takiego basu raczej nie uzyskasz, co najwyżej dudnienie.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - głośniki

Post autor: Bartek-Lodz » 19 paź 2015, 23:12

Rapeek pisze: Bartek, nie wiem co masz ma myśli pisząc "tuba Jbl" jeśli taki walec z głośnikiem, to z czegoś takiego basu raczej nie uzyskasz, co najwyżej dudnienie.
To widzę, że rozmawiam ze specem od nagłośnienia :lol:
To jaki bas daje tuba zależy od tego czy jest drewniana czy papierowa, jaki ma głośnik i jak jest zestrojona ze wzmacniaczem oraz czy ma konstrukcję zamkniętą czy też otwartą. Podobnie ma się sprawa ze skrzyniami - ogólnie skrzynie dają szybszy bas niż tuba - ja osobiście do mojej muzyki wolę tubę niż skrzynię co nie zmienia faktu, że dobrym wzmacniaczem mogę kontrolować to jak mi zagra zarówno tuba jak i skrzynia.
Nie wiem też, co i gdzie słuchałeś - bo ja też czasem jak słyszę audio w niektórych autach to nóż mi się w kieszenie otwiera.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 20 paź 2015, 13:30

To evo tylko potwierdza moja teorię ze ladownie kasy "na pałę" bez pomyślenia wiele nie da:) a jak się w kappie odpusci bas z tych 13 w drzwiach to automatycznie wygluszenie sie robi średnio istotne bo i tak tam nie ma co dudnic

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: Bartek-Lodz » 20 paź 2015, 15:19

Michor pisze:To evo tylko potwierdza moja teorię ze ladownie kasy "na pałę" bez pomyślenia wiele nie da:) a jak się w kappie odpusci bas z tych 13 w drzwiach to automatycznie wygluszenie sie robi średnio istotne bo i tak tam nie ma co dudnic

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
Mylisz się, jak wsadzisz bas do bagażnika i zacznie łomotać to blachy wpadają w drgania. Ja osobiście auta wygłuszam matami BOLL, nie są drogie a dobrze się sprawują.

Dla przykładu powiem tak - w jednym Thesisie dodatkowo wygłuszyłem drzwi - blachę wcale nie mają super wygłuszonej - tyle o ile dlatego nakleiłem matę na blachę - boczki są dobrze wygłuszone i nie ma co tam bardziej kombinować - jakość odsłuchu w oklejonej i tej nie oklejonej jest zupełnie inna oczywiście na plus dla tej oklejonej.

Kappa drzwi ma bardzo słabo oklejone ale już boczki są całkiem dobrze zrobione.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Freso
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 222
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:15
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - głośniki

Post autor: Freso » 05 sie 2017, 8:33

Mały update, może komuś się przyda.

W podcięty kosz wchodzą głośniki Ground Zero GZRF13FXII - dostępne na Alle.

Z tyłu nie mam nic - szukam jakiejś budżetówki, żeby coś tam brzęczało pasażerom.

Dobrze jest mieć możliwość pocięcia wszystkiego aktywnie.
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio & Navi”