Lybra - naprawa przedniego zawieszenia + foto

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra - naprawa przedniego zawieszenia + foto

Post autor: Łukasz » 03 sie 2006, 12:39

Rozpocznę od tego, ze nie jestem mechanikiem, ani żadnym fachowcem. Pewne rzeczy mogę nazywać niefachowo, więc proszę o wyrozumiałość.
Zawieszenie w Lybrze oparte jest o kolumnę MacPhersona, dolny wahacz, łącznik stabilizatora, stabilizator, drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego.
Tak wyglada to bez koła
Obrazek
Przyczyną stuków w zawieszeniu są najczęściej wybite 2 tuleje metalowo-gumowe na wahaczu, wybity sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora, końcówka drążka kier. bądź wylany amortyzator.
Diagnozę uszkodzonych części możemy przeprowadzać w stacjach gdzie podbijają nam dowody rejestracyjne, natomiast naprawy możemy podjąć się sami bo wcale nie jest to takie skomplikowane.
W moim przypadku naprawę zaczęliśmy od wymiany łącznika stabilizatora. Koszt zamiennika to ok. 50zl. Oryginalny element jest plastikowy, zamiennik był metalowy.
Tak wyglada orginał
Obrazek
Aby go odkręcić będziemy potrzebowali klucza płaskiego i imbusu, który wkładamy tu
Obrazek
Tak wygląda to po wymianie
Obrazek
Po wymianie drążka przyszedł czas na wymianę wahacza. Można pójść dwoma drogami. Tańsza zmienić tylko 2 tuleje metalowo gumowe tak jak widać na zdjęciu
Obrazek
Sprawa komplikuje się wtedy gdy wybity jest sworzeń wahacza. Jest on po prostu niewymienialny i trzeba kupić nowy uzbrojony wahacz. Na sworzniu jest guma, która niestety parcieje i pęka. Wskutek czego dostaje się woda i zanieczyszczenia. Efektem tego jest przyśpieszone jego zużycie
Obrazek