Lybra - HAK - montaż
: 21 kwie 2012, 0:02
Montowałem hak Bosala, z kulą przykręcaną na dwie śruby. Oglądałem też inne instrukcje, z odpinaną kulą, montaż wygląda niemalże identycznie.
Najważniejsza sprawa, nie trzeba zdejmować zderzaka ani tłumika.
1. Tłumik trzeba odczepić z trzech gum:
- przy lewym tylnym kole,
- z tyłu obok rury wydechowej,
- na środku podłogi bagażnika.
2. Odkręcić od podłużnicy miejsce uchwyt do haka awaryjnego.
3. Zdjąć osłony:
- osłona progu bagażnika,
- lewa i prawa plastikowa osłona progu i boku bagażnika (czarny plastik, odkręcić śruby haczyków, następnie trzeba zdjąć drzwiczki subwoofera i schowka/zmieniarki - są tam po 3 wkręty), ten boczek jest jeszcze na dwóch zatrzaskach, powinien wyjść po dobroci...
- odkręcić haczyki przy fotelach, wyjąć zatrzaski i tą ruchomą wykładzinę z podłogi,
- teraz boki bagażnika, są symetryczne, po dwa wkręty o góry za drzwiczkami, po jednym trochę dalej w kierunku foteli od góry wkręcony trzyma boczek, wyjąć rzepy-zaślepki!- po jednym, wyjąć od strony oparć foteli po jednym plastikowym zatrzasku,
4. Mamy dostęp do blachy bagażnika.
5. przykładamy od wnętrza bagażnika - wnęki na koło po lewej stronie blachę, zaznaczamy punktakiem gdzie wiercić i wiercimy otwory zgodnie z instrukcjami, które są na sieci. Zabezpieczamy otwory czymś antykorozyjnym. Przykręcamy. Tu mała uwaga, śruba z tuleją, ta która idzie przez podłużnicę zawadzała o tłumik. Wstawała ok 12mm poniżej nakrętki i o tyle ją skróciłem. Oryginalnie u mnie miała 120mm, sprawdzcie to, żeby wam się dziura w tłumika nie zrobiła od otarć o śrubę.
6. Po prawej stronie przez otwór w podłużnicy wiercimy otwór w bagażniku. Rozwiercamy zgodnie z instrukcją na ok 21mm.
7. Przykręcamy hak.
8. Montujemy w odwrotnej kolejności
No i w sumie to tyle. Nic trudnego.
Instalację elektryczną ciągniemy wg instrukcji, ja mam oryginalną Bosala, w której nie ma modułu, za to kable musiałem ciągnąć aż do skrzynki bezpieczników i włącznika świateł.
Pozdrawiam
Najważniejsza sprawa, nie trzeba zdejmować zderzaka ani tłumika.
1. Tłumik trzeba odczepić z trzech gum:
- przy lewym tylnym kole,
- z tyłu obok rury wydechowej,
- na środku podłogi bagażnika.
2. Odkręcić od podłużnicy miejsce uchwyt do haka awaryjnego.
3. Zdjąć osłony:
- osłona progu bagażnika,
- lewa i prawa plastikowa osłona progu i boku bagażnika (czarny plastik, odkręcić śruby haczyków, następnie trzeba zdjąć drzwiczki subwoofera i schowka/zmieniarki - są tam po 3 wkręty), ten boczek jest jeszcze na dwóch zatrzaskach, powinien wyjść po dobroci...
- odkręcić haczyki przy fotelach, wyjąć zatrzaski i tą ruchomą wykładzinę z podłogi,
- teraz boki bagażnika, są symetryczne, po dwa wkręty o góry za drzwiczkami, po jednym trochę dalej w kierunku foteli od góry wkręcony trzyma boczek, wyjąć rzepy-zaślepki!- po jednym, wyjąć od strony oparć foteli po jednym plastikowym zatrzasku,
4. Mamy dostęp do blachy bagażnika.
5. przykładamy od wnętrza bagażnika - wnęki na koło po lewej stronie blachę, zaznaczamy punktakiem gdzie wiercić i wiercimy otwory zgodnie z instrukcjami, które są na sieci. Zabezpieczamy otwory czymś antykorozyjnym. Przykręcamy. Tu mała uwaga, śruba z tuleją, ta która idzie przez podłużnicę zawadzała o tłumik. Wstawała ok 12mm poniżej nakrętki i o tyle ją skróciłem. Oryginalnie u mnie miała 120mm, sprawdzcie to, żeby wam się dziura w tłumika nie zrobiła od otarć o śrubę.
6. Po prawej stronie przez otwór w podłużnicy wiercimy otwór w bagażniku. Rozwiercamy zgodnie z instrukcją na ok 21mm.
7. Przykręcamy hak.
8. Montujemy w odwrotnej kolejności
No i w sumie to tyle. Nic trudnego.
Instalację elektryczną ciągniemy wg instrukcji, ja mam oryginalną Bosala, w której nie ma modułu, za to kable musiałem ciągnąć aż do skrzynki bezpieczników i włącznika świateł.
Pozdrawiam