Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 13:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 kwie 2012, 20:47 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam Wszystkich

W niniejszym poście zamieszczam krótki tutorial jak wymienić tłumik końcowy. Tłumik, który przedstawiony jest na zdjęciu został zakupiony na allegro u użytkownika IPACOSKLEP za kwotę 210zł z przesyłką. Jest to zamiennik , posiada 2 lata gwarancji i jest o prawie 400zł tańszy od tłumika oryginalnego. Idealnie pasuje w miejsca montażowe i moim zdaniem nie ma sensu płacić 3 krotnie więcej za kawałek pofałdowanej blachy.

Przechodząc do sedna. Do wymiany potrzebny jest klucz 12 (najlepiej nasadkowy z grzechotką) i tak jak to było u mnie: młotek, majzel (przecinak) i brzeszczot.

Na początku kilka zdjęć starego tłumika:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwszą rzeczą jest zdjęcie obejmy. W tym celu odkręcamy śrubę i przesuwamy obejmę w górę (może być potrzebny do tego młotek).

Obrazek
Następnie w miejscach nacięć, staramy się rozszerzyć stary tłumik i wybić go do góry. U mnie się to nie powiodło, dlatego przeciąłem brzeszczotem rurę (na prostym odcinku, ok 10 cm od puszki tłumika) i w taki sposób go zdjąłem.
Tłumik zawieszony jest na trzech uchwytach. Pokazane są na zdjęciach poniżej:

Tylni uchwyt po stronie lewego tylnego koła.
Obrazek

Uchwyt z tyłu, bliżej środka samochodu
Obrazek

Przedni uchwyt po stronie lewego tylnego koła
Obrazek

Teraz porównanie starego i nowego tłumika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłumik montujemy w banalny sposób. Wieszamy go na uchwytach, wkładamy na rurę tłumika środkowego i skręcamy obejmą.

Obrazek

Obrazek

To tyle :D Całość zajęła mi 1,5 godz, gdyż stary tłumik był zapieczony i miałem problem z jego rozłączaniem.

Tak jak zwykle, w razie czego służę pomocą.

Pozdrawiam Wszystkich i niech cisza będzie z nami :D

_________________
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999


Na górę
PostDodany: 11 kwie 2012, 21:03 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Posty: 1916
Lokalizacja: Rybnik O/S
No proszę - całkiem sympatycznie :) - gratuluję!
Czyli rozumiem, że ten zamiennik nie wystaje w dół (puszka) spod zderzaka i nie kole w oczy, tak jak zamiennik z Walkrera? Wygląda to z zewnątrz tak samo jak w oryginale?

_________________
była...Lancia Lybra 1.9 JTD SW
była...Lancia Lybra 2.0 SW LX
była...Lancia Kappa 3.0 C.A.E. LS


Na górę
PostDodany: 11 kwie 2012, 22:03 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Śląska
Od dołu to prawie nic nie wystaje, z odległości ok 5-6 m widać tłumik, ale uważam, że nie rzuca się on w oczy. Jutro zrobię zdjęcie to sam zobaczysz;-)

_________________
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 7:25 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Posty: 1916
Lokalizacja: Rybnik O/S
Super - czekam na foto :)
Drążę temat, bo u siebie mam zamiennik z Walkera-Teneco - puszka jest owalna i niestety widać ją spod zderzaka - to jedyny mankament tego zamiennika, ale po roku od wymiany zaczyna mnie to irytować :)

_________________
była...Lancia Lybra 1.9 JTD SW
była...Lancia Lybra 2.0 SW LX
była...Lancia Kappa 3.0 C.A.E. LS


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 9:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Posty: 496
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa
A orientujecie się może czy w 1.8 jest taki sam tłumik?

_________________
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 11:17 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Posty: 1916
Lokalizacja: Rybnik O/S
Jak poszukiwałem zamiennika, to wszystkie możliwe opcje producentów wykazywały, iż do Lybry był jeden typ tylnego tłumika, do wszystkich wersji silnikowych ten sam. Może ktoś natrafił na inne info?

_________________
była...Lancia Lybra 1.9 JTD SW
była...Lancia Lybra 2.0 SW LX
była...Lancia Kappa 3.0 C.A.E. LS


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 11:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Posty: 2001
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze
Tak to prawda.

_________________
QV...soon:)


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 14:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Posty: 137
Lokalizacja: Toruń
Uwaga! W benzynie tego mniejszego tłumika się nie stosuje, jest zbyt głośny. Montuje się tylko ten na wzór oryginalnego. Zaś do diesla można wpakować ten co jest pokazany w poradniku czyli ten mniejszy. Bynajmniej jak takie informacje usłyszałem od faceta, który miał tłumiki do Lucyny.

Może jednak ktoś się pokusił o to i powie jak jest? Bynajmniej ja przekładam zdanie jakie miał sprzedawca tych tłumików.

_________________
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy. Na co dzień head admin Fiat Klub Polska
A jeśli chcesz wrzucić zdjęcie za darmo, zapraszam na img.ht


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 15:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
Posty: 45
Lokalizacja: Ruda Śląska
Tak jak obiecałem wrzucam zdjęcia tłumika:

Pierwsze robione w pozycji stojącej ok 3 m od auta:

Obrazek

Drugie robione z wysokości zderzaka (w pozycji kucającej ;) ):

Obrazek

Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem tłumik jest bardzo dobrze skryty.

Co do głośności to nie wiem jak może się on spisywać w benzynie, ale zawsze zamawiam tłumiki z allegro (niezależnie od rodzaju samochodu) i jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby zamiennik był słyszalnie głośniejszy od oryginału ;)

_________________
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 17:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 16:37
Posty: 263
Lokalizacja: Wrocław/J-L
miszko pisze:
Uwaga! W benzynie tego mniejszego tłumika się nie stosuje, jest zbyt głośny. Montuje się tylko ten na wzór oryginalnego. Zaś do diesla można wpakować ten co jest pokazany w poradniku czyli ten mniejszy. Bynajmniej jak takie informacje usłyszałem od faceta, który miał tłumiki do Lucyny.

Może jednak ktoś się pokusił o to i powie jak jest? Bynajmniej ja przekładam zdanie jakie miał sprzedawca tych tłumików.
Na allegro są dedykowane tłumiki do benzyny w wyższej cenie :link: . Ciekawe czy jest to ten sam tłumik? Producentem jest firma "Ferroz" z Ostrowa Wlkp. Myślę, że informacji można szukać bezpośrednio u producenta. Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?

Znalazłem takie oto informację. Firma "Ferroz" produkuje do Lybry dwa rodzaje o nr katalogowych 36.035 do Pb i 36.036 do ON. Wynika z tego, prezentowany przez autora wątku tłumik dedykowany jest do Pb. :link:

_________________
Obrazek Obrazek

http://www.autocentrum.pl/awc/pamaj/lancia-lybra-2000/


Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, 19:12 przez stabraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 18:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Posty: 137
Lokalizacja: Toruń
A to widzisz, jak kiedyś szukałem bo myślałem, że tłumik mi się przepalił (a to jedynie rurka dolotowa - uff) to były tylko dwa rodzaje tłumików.
Te mniejsze ale tylko do silników ON i te na wzór oryginalnego do silników PB. Widać ta firma coś wyprodukowała też dla motorów PB, a wyglądem odbiegające od oryginału. Bynajmniej te dedykowane dla ON miały mieć mniej komór tłumiących. Mogę się już mylić bo szukałem to ponad pół roku temu.

_________________
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy. Na co dzień head admin Fiat Klub Polska
A jeśli chcesz wrzucić zdjęcie za darmo, zapraszam na img.ht


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 18:42 
pamaj pisze:
Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?
Naprawdę jest tak, że ludzie, którzy kupują tłumik 3-5 razy tańszy od oryginału czy wyśmienitego zamiennika i liczą na to, że takowy zamiennik wytrzyma im 8-12 lat niczym oryginał, powinni zacząć leczyć się na nogi... :roll: : gafa :
...zamiast wypisywać opinie, o których piszesz.
Prawda jest taka, że taki tłumik z Ostrowa te 3 lata wytrzyma a jak go ktoś raz do roku obmaluje farbą do tłumików, to może nawet i przy dobrych wiatrach 4-5 lat.
Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
   
PostDodany: 12 kwie 2012, 18:57 
Rafako pisze:
pamaj pisze:
Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?
Naprawdę jest tak, że ludzie, którzy kupują tłumik 3-5 razy tańszy od oryginału czy wyśmienitego zamiennika i liczą na to, że takowy zamiennik wytrzyma im 8-12 lat niczym oryginał, powinni zacząć leczyć się na nogi... :roll: : gafa :
...zamiast wypisywać opinie, o których piszesz.
Prawda jest taka, że taki tłumik z Ostrowa te 3 lata wytrzyma a jak go ktoś raz do roku obmaluje farbą do tłumików, to może nawet i przy dobrych wiatrach 4-5 lat.
Serdecznie pozdrawiam.
Ja bym raczej radził spojrzeć na to troszkę inaczej tj gdzie mucha do słonia, jakie są gabaryty oryginału a jakie zamiennika więc ten zamiennik "wygotuje" sie momentalnie to takie porównanie jak byśmy tą samą grzałką grzali wodę w szklance i tą samą w wiaderku czyli dwa, trzy lata i do wymiany ale o to chodzi bo przecież mało kto jeździ dłużej jednym autem.


Na górę
   
PostDodany: 12 kwie 2012, 19:01 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Posty: 1916
Lokalizacja: Rybnik O/S
Utal! Dzięki za foto :) Doskonale to wygląda - w porównaniu do wiszącej puchy z Walkera to niebo a ziemia :) Nawet jeśli miałoby wytrzymać tylko 2-3 lat, to wydaje mi się, że warto.

_________________
była...Lancia Lybra 1.9 JTD SW
była...Lancia Lybra 2.0 SW LX
była...Lancia Kappa 3.0 C.A.E. LS


Na górę
PostDodany: 12 kwie 2012, 19:36 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Inna sprawa to taka, że jeśli ten zamiennik wytrzyma np. 3 razy krócej od oryginału, a jest 3 razy tańszy to suma sumarum i tak mamy to samo. Tylko, że część z nas woli wydać to w "ratach".

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl