Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: aro » 09 gru 2012, 19:19

FXX pisze: Btw. nie pamiętam jak w Lybrze, ale w AR156 fajnie jest wyskalowany wskaźnik temp. pomiędzy 50 i 90 jest jedna kreska ;) I nie jest to jak by na logikę wychodziło 75*C, a 80 :)
Mnie tego mówic nie musisz, gdyż kilka 156 już miałem - raptem 3 sztuki przez 5 lat, z czego 2 to jtd. Na alfaholikach dawałem fotki niedowiarkom z tą kreską, ze nie jest to 70st. jak niektórzy błędnie uważaja, a 80st. co czasami zmienia postac rzeczy.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: aro » 09 gru 2012, 19:25

[quote="FXX"]A dlaczego twierdzisz, że powinna być na 75*C? O ile się nie mylę to prawidłowa temperatura wynosi właśnie w okolicach 90*C i takową termostat powinien trzymać ;)
/quote]

A dlaczego twierdzisz, że w JTD które mają jeszcze fabryczne termostaty - oryginalne firmy Behr, bądz zamontowane do roku bodajże 2006 taka temperatura cieczy chłodniczej jest zła?

Odpowiem. W jtd do 2006r. fiat wkładał termostaty Behr z początkiem otwarcia w granicy 78-82st.C, a całkowite otwarcie termostatu przy 88st.C.
Natomiast zmiana nastapiła chyba po 2006r kiedy to wprowadzono zastosowano zmiany w termostacie Behr, który to już nie otwierał sie przy 78-82st.C, lecz już przy 88st.C. Tak wiec nie da sie kupic juz starszego typu termostatu - dlatego niektórzy maja złudne odczucie iż wymienili stary, niesprawny termostat na nowy dobrze funkcjonujacy. Niestety rzeczywistośc jest brutalna i czasami trzeba troche poczytac zanim zacznie sie niepotrzebnie wymieniac częsci 8-O

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: FXX » 09 gru 2012, 19:40

W takim razie po co wprowadzono zmiany skoro nie była zła ? :) Poza tym mowa tu o temperaturze rzędu 75*C, a zgodnie z tym co mówisz stare termostaty zaczynały się otwierać przy ok 80*C, a to jest już jakaś różnica. Ponadto nawet jeśli się zaczynał otwierać przy niższej temperaturze to mimo tego powinien dawać ten sam efekt, czyli utrzymanie temp. w okolicach 90*C, a nie skakanie z 90, na 75 i odwrotnie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: aro » 09 gru 2012, 19:48

FXX pisze:W takim razie po co wprowadzono zmiany skoro nie była zła ? :) Poza tym mowa tu o temperaturze rzędu 75*C, a zgodnie z tym co mówisz stare termostaty zaczynały się otwierać przy ok 80*C, a to jest już jakaś różnica. Ponadto nawet jeśli się zaczynał otwierać przy niższej temperaturze to mimo tego powinien dawać ten sam efekt, czyli utrzymanie temp. w okolicach 90*C, a nie skakanie z 90, na 75 i odwrotnie.
Poczytaj jeszcze troche o tych termostatach bo mnie sie juz pisac zbytnio nie chce o jednym i tym samym.

Dlaczego zmieniano, gdyż na rynki inne niż południowe użytkownicy często zgłaszali ten fakt, przez co producent Fiat wprowadził modernizacje owego termostatu, nie była to jedyna częsc poddana modernizacji po zakończeniu produkcji - taki urok już fiata :D

Odnosnie termostatu, to mam w mej 1.9jtd 115km taki stary 10 letni jeszcze sprawny termostat Behra z pierwszego montażu. Otwiera sie przy 78st.C po otwarciu temp spada do 75st, po czym znów rosnie do 78 i tak w kółko. Jedna zaleta tego w lecie - silnik sie nie przegrzeje, gdyż 1 bieg wentylatora mamy już przy 92st.C, a jtd jest dośc wrażliwy na przegrzania.
Odnosnie skakania z 90 na 75 - nic takiego nie zauważyłem przez 2 lata jak mam tego jtka:)

Potrzebujesz jeszcze jakiejs informacji?
aha przydało by sie jakies piwo...

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: egon. » 15 gru 2012, 8:54

Wczoraj zamomtowałem ten termostat, i w szoku jestem jak dobrze się spisuje ;)
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: lgurbiel » 15 gru 2012, 14:34

Wpada więc powiedzieć- a mówiłem że jest OK : yesyes :
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
pawel2910
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2012, 14:19
Imię: Paweł
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: pawel2910 » 19 gru 2012, 16:36

Panowie jaki konkretnie termostat zastosować może być ten:
http://allegro.pl/termostat-renault-18- ... 37938.html
?
Może są dostępne takie same termostaty ale z delikatnie mniejszą średnicą żeby to lżej wchodziło lub gdyby trzeba było go wyjąć, bo podejrzewam, że tego verneta łatwo wyrwać nie będzie w razie czego :)
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2002R.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: lgurbiel » 19 gru 2012, 17:23

U mnie wchodzi bez problemu.Podgrzej gumę . Ja osobiście nic nie grzałem i weszła.A miałem przygotowaną opalarkę. Może masz twardszą gumę.
Ja właśnie montowałem taki jak podałeś.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
pawel2910
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2012, 14:19
Imię: Paweł
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: pawel2910 » 20 gru 2012, 10:02

Znalazłem jeszcze na allegro taki sam termostat tylko, że z temperaturą otwarcia 86 zamiast 89 który lepiej wybrać ?
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2002R.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: lgurbiel » 20 gru 2012, 10:19

Myślę że lepszy 86C
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
pawel2910
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2012, 14:19
Imię: Paweł
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: pawel2910 » 20 gru 2012, 10:23

Tak sobie pomyślałem, że może wezmę ten 86C bo po zamontowaniu tego termostatu mamy pewną zwłokę zanim płyn przeciśnie się jeszcze przez otwarty stary termostat, dziś jeździłem po sklepach w moim mieście i byłem w jednej hurtowni i nigdzie nie ma takiego termostatu ani 86 ani 89 :) zostaje tylko allegro.
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2002R.

Awatar użytkownika
lgurbiel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 594
Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: lgurbiel » 20 gru 2012, 13:46

Jeszcze w intercars :link:ale cenowo wyjdzie na to samo co allegro.
Powodzenia ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.

Awatar użytkownika
pawel2910
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 lip 2012, 14:19
Imię: Paweł
Lokalizacja: Białystok

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: pawel2910 » 20 gru 2012, 14:49

Zamówiłem z temp. otwarcia 86C może będzie otwierać się tak jak fabrycznie w alfie przy 88C :)
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 2002R.

lordZoltan
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2012, 20:57
Skype: pellegrino49
Imię: blazej
Lokalizacja: Konin

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: lordZoltan » 29 gru 2012, 20:14

witajcie
u mnie ten patencie w fiat marea weekend td 100 tez działa już od 3 lat. Termostacik jest od reno 5 chyba albo od reno 21 ale nie pamiętam dokładnie koszt zerowy ok 30 zl polecam 3 lata działa bez zarzutu
kto drogę skraca ten do domu nie wraca :-)
lybra 1.9jtd 110km 2001rp ,und renault laguna 2 2001rp 1.6 16v

tigerr

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko

Post autor: tigerr » 22 lut 2013, 10:16

aro pisze:
szatan pisze:chodziło mi o to że po przejechaniu 60km wskazówka jest tam gdzie być powinna a nie na 75 stopniach jak to wcześniej miało miejsce.
Dlaczego twierdzisz, że nie powinno byc 75st.C??? Zawsze smieszą mnie takie opinie jak ktoś nie zna pracy fabrycznie montowanego oryginalnego termostatu w jtd... Wystarczy troche poczytac dlaczego tak jest, nie tylko na tym forum, bo silniki jtd występowały nie tylko w lancii...

Zapytam tutaj, żeby nie zaśmiecać forum. Lybra 1.9JTD 105km świeżo po wymianie rozrządu z pompą wody i płynem chłodzącym. Przy obecnych temperaturach (od -3 do +3) i jeździe na trasie z prędkościami 80-120km/h wskazówka pokazuje te 75 st.C wcześniej przy wyższych dodatnich temperaturach trzymała 90 stopni. Zastanawiam się nad zastosowaniem tego patentu ale może tak jak sugeruje kolega przy niższych temperaturach tak powinno być? Dodam tylko że ciepłe powietrze w kabinie pojawia się dość szybko (po przejechaniu ok 1km) natomiast mam odczucie że temperatura ustawiana na klimatroniku w rzeczywistości jest nieco niższa np przy ustawionych 21stopniach w środku jest chłodno, ale jak zwiększe na 23 czy 25stopni to leci ciepłe powietrze. Pomyślałem czy np nie zasłonić czymś chłodnicy (np. kartonem) tak jak robią to inni kierowcy. Co Wy na to? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”