Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 13:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 28 lut 2012, 17:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Posty: 594
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Ponieważ nikt z forum nie chciał się wypowiedzieć na temat jak w linku :link: postanowiłem sprawdzić ten patent. Wymiana zajęła mi 20 minut a efekt znakomity. :D
Temperaturę utrzymuje bardzo dobrze ok.90C i trzyma. Koszt termostatu 19,60 zł Vernet jak w opisie. Pozostał mi oryginalny Vernet 46795667 za 180zł. Ale zaoszczędziłem na robociźnie 200 zł. Polecam to druciarstwo w szczególności dla posiadaczy JTD 115kM ponieważ podgrzewacz spalin przykręcony na dolną śrubę to koszmar. Może kiedyś wymienię na oryginał
Przede wszystkim Witam wszystkich.
Na forum jestem już od dłuższego czasu Stilo mam od kilku msc.

Poniższy sposób montażu termostatu jest dla osób z dużą ilością siły w rękach.
Zabawę zaczynamy od zakupu termostatu np. ja kupilem Verneta 4493.89
Oraz 2 szt opasek.

Ta szeroka cześć to miejsce gdzie po włożeniu do węża skręcimu go opaską

Bardzo ważny jest wygląd jak powyżej oraz wymiar 'C" na zdjęciu poniżej który ma wynosić 37mm



Termostat ten montujemy w przewodzie pomiędzy oryginalnym termostatem a chłodnicą.


Niestety te kilka mm średnicy miedzy wężem a szerszym termostatem wymusza użycie sporej ilości siły przy wciskaniu.
Ja zrobiłem to w ten sposób, że wcisnąłem nowy termostat w wąż około 10mm a potem wciskałem zapierając cały waż o króciec z tworzywa na oryginalnej obudowie oryginalnego termostatu aż weszło na tyle że waż naszedł na swoje miejsce.
To tak jakbyście chcieli nałożyć wąż normalnie na króciec , tyle że przy okazji wpychamy nowy termostat.
Na końcu montujemy opaski skręcane.
Jedna idzie na króciec oryginalnej obudowy termostatu.
Druga skręcamy zamontowany termostat w miejscu zgrubienia ,wymiar "B" z rys.
Reszta zdjęć:





A teraz kilka uwag:
Pamiętacie że wycieknie trochę płynu, więc należy się zabezpieczyć w nowy, u mnie zeszło 2l płynu.
Należy wszystkie czynności wykonać na lekko ciepłym silniku, wciskanie nowego termostatu w węza będzie duuużo łatwiejsze.
To tyle z instrukcji



Teraz kilka zdań do postów które zaraz się pewnie pojawią...

Kupiłem diesla zdając sobie sprawę z kosztów utrzymania i drogim serwisowaniu.
Stać mnie na to żeby wymienić ten termostat nawet w serwisie.
Owszem około 500PLN z wymiana raz na 100000 km to niewielki wydatek. I jest to niejako rozsądne.

Tylko mnie chodzi o pewien fakt:
Nie lubię, wręcz nienawidzę jak ktoś mnie oszukuje i naciąga na koszty robiąc wodę z mózgu.
A płacenie 300 PLN za cześć w której zepsuje się element za 15 PLN jest dla mnie zwykłym naciąganie klienta na koszty.

Postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania.


Życzę wszystkim pionowej pozycji wskaźnika temperatury
A wygląda to tak:


Załączniki:
l1.jpg
l1.jpg [ 341.68 KiB | Przejrzano 14617 razy ]
L2.jpg
L2.jpg [ 297.32 KiB | Przejrzano 14617 razy ]

_________________
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.


Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 5:07 przez Wilkin, łącznie zmieniany 6 razy.
Dorzuciłem opis , bo link padł.;)
Na górę
PostDodany: 28 lut 2012, 21:33 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9780
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Czekam z niecierpliwością, jak takie rozwiązanie będzie się spisywać latem :) Mam nadzieję, że podzielisz się obserwacjami :)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 28 lut 2012, 22:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
Posty: 1120
Imię: Kornel
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
czy w lybrze tez dolna śruba termostatu jest za blachą ??

_________________
JEST

Lancia Thema SW 2.0 turbo :)
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic


Na górę
PostDodany: 29 lut 2012, 0:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Posty: 707
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław
Do 2,4 podejdzie takie coś? :D Bo wymienic w końcu trzeba by :D


Na górę
PostDodany: 29 lut 2012, 7:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Posty: 594
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Kol.korner 95- Ta dolna śruba podtrzymuje schładzacz czy podgrzewacz spalin do EGR-u.
Trzyma się na tym uszku. Dolna śruba to szpilka i pierwsza nakrętka utrzymuje tą blachę a druga dopiero termostat.
Kol.Gawlik do 2,4 też podejdzie bo termostat ten sam.
Samochód nagrzewa się po 8-10 km do ok 90 C (jak na foto) i trzyma tę temperaturę mimo włączonego ogrzewania.
Latem nie powinno być problemów ale sprawdzę i napiszę.


Załączniki:
Schładzacz.JPG
Schładzacz.JPG [ 25.96 KiB | Przejrzano 14500 razy ]

_________________
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.
Na górę
PostDodany: 02 mar 2012, 7:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Posty: 594
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Temperaturę utrzymuje 89,5 C (pomiar FES). Temperatura powietrza +6C. Trasa Płock-Warszawa -Płock przejechany dystans 240km.

_________________
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.


Na górę
PostDodany: 18 mar 2012, 14:06 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 12 lut 2011, 17:24
Posty: 27
Lokalizacja: Katowice
4 dni temu wyprobowalem ten patent w 2.4 jtd 140 km i jak narazie przejechane 200 km i wszystko ładnie pięknie tem 90 stopni:) co do montazu to warto zaopatrzyc sie w opalarke ułatwi to wcisniecie termostatu w gumowy przewod:)


Na górę
PostDodany: 10 maja 2012, 12:00 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 sty 2010, 21:15
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnów
mam prośbę o odświeżenie linka ponieważ nie działa i nie wiem jak to zrobić

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 10 maja 2012, 13:01 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8456
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
rbasior pisze:
mam prośbę o odświeżenie linka ponieważ nie działa i nie wiem jak to zrobić

Pozdrawiam
Podmieniłem ;)

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 21 cze 2012, 18:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
Posty: 594
Imię: Leszek
Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
I jest lato. Temperatury +33 C. Termostat spisuje się znakomicie 90C i utrzymuje temperaturę. Silnik się nie przegrzewa.
Polecam to rozwiązanie ( z tego linku LINK)

_________________
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.


Na górę
PostDodany: 15 lis 2012, 9:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
A ja odradzam całkowicie ten zabieg.
Zdecydowałem się na wymianę w ten sposób z racji czasu, podawanego 20min.
Zakupiłem termostat (nawet ok 2mm mniejsza średnica) i niestety wepchanie tego ustrojstwa graniczy z cudem.
Męczyłem sie ponad 2h, grzałem suszarką, gotowałem w garnku z wodą i ledwo udał się zacisnąć opaskę.
Co prawda opalarki nie miałem ale nie wiem czy zmieniło by to fakt. Średnica zew węza ma ok 40mm, ze 2mm ścianka czyli wew.
będzie ok 36mm a termostat miał 42mm. W ciągu tych 2 godzin, a i pewnie prędzej zmieniłbym fabryczny termostat.
Nie zmienia to faktu że patent działa i auto nagrzewa się do tych magicznych 90st :)

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 15 lis 2012, 12:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Posty: 437
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa
Polecam patent!!!
20zł i 20 minut i po kłopocie.
Termostat wsuwamy za pomocą smaru silikonowego, opalarki. Dodatkowo można sobie pomóc rurką pcv fi50 do kanalizacji w celu wepchnięcia termostatu.

Sprawdzone w motorze 2.4 jtd.
Pozdrawiam

_________________
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v


Na górę
PostDodany: 15 lis 2012, 14:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
krzysiek.ge pisze:
Polecam patent!!!
20zł i 20 minut i po kłopocie.
Termostat wsuwamy za pomocą smaru silikonowego, opalarki. Dodatkowo można sobie pomóc rurką pcv fi50 do kanalizacji w celu wepchnięcia termostatu.

Sprawdzone w motorze 2.4 jtd.
Pozdrawiam

To to proszę jakie skrajne opinie, smar również używałem, jedynie nie miałem opalarki.
A siły w ręce mi nie brakuje :)

Powiedz Krzysiek jak odpowietrzyłeś układ?
Ja mam zapieczoną śrubkę odpowietrznika i nagrzałem auto przy otwartym zbiorniczku aż włączy się duży obieg.


Na górę
PostDodany: 15 lis 2012, 14:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Posty: 437
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa
Odpowietrzyłem za pomocą odpowietrznika na chłodnicy, poza tym odkręciłem zbiorniczek przy rozgrzanym aucie i się wy-bomblowało:)
Pozdrawiam

_________________
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v


Na górę
PostDodany: 20 lis 2012, 11:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Posty: 326
Lokalizacja: Lublin
Również jestem po zabiegu.
Czas ok 30min. Co prawda ze wciśnięciem termostatu trzeba się troszkę zmęczyć ale efekt znakomity. Po około 6-7 km wskazówka osiąga 90stopni i tak zostaje. Spalanie również się zmniejszyło.
Do wetknięcia termostatu użyłem rurki pcv. Dodatkowo, aby nie marnować płynu wjechałem lewym kołem wyżej. Uciekła dosłownie szklanka.
Także polecam patent.

_________________
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 511 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl