Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2018, 16:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 27 sty 2011, 19:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
Posty: 86
Lokalizacja: Wólka Dłużewska
Witam przedstawię w jaki sposób naprawiłem rozwaloną obudowę którą teoretycznie nie nadaje się do użytku.

Potrzebne narzędzia:
-zestaw dobrych kluczy
- wiertarka
- nitownica i nity 3
-szlifierka kątowa
klucze potrzebne do wykręcenia obudowy 7, 10,13

Na początku należy wyjąć obudowę z komory silnika ja wyjmuje od spodu , wcześniej trzeba odłączyć przewody od przepływomierza i wyjąć aby go nie uszkodzić. po odłączeniu wszystkiego co jest przytwierdzone do obudowy wyjmujemy i zaczynamy zabawę :D

Mam nadzieje że komuś przyda się przewidywany czas pracy 3 godziny :D


Załączniki:
Komentarz: Jeszcze dla poprawienia wyglądu szarego plastiku można pomalować czarnym spreyem estetyczniej to wygląda
8.JPG
8.JPG [ 53.67 KiB | Przejrzano 10405 razy ]
Komentarz: A tak wygląda gotowy zamontowany zaczep taką czynnośc wykonujemy z drugiej strony aby całość była stabilna
7.JPG
7.JPG [ 44.14 KiB | Przejrzano 10405 razy ]
Komentarz: Do przymocowania zaczepu urzyłem nitów 3 i nitownicy od wewnetrznej strony należy dać podkładki aby nity nie przeszły przez plastik i w ten sposób bedzie się to trzymać bardzo mocno
6.JPG
6.JPG [ 38.6 KiB | Przejrzano 10405 razy ]
Komentarz: na górnym deklu robimy tak smo jak w dolnej części tylko blaszkę musiałem skrócić i odpowiednio ją wyprofilować tak aby dobrze przylegała do dekla zaznacze że blaszka była prosta
5.JPG
5.JPG [ 52.49 KiB | Przejrzano 10405 razy ]
Komentarz: Należy wyrównać powierzchnie na obudowie tam gdzie chcemy zmontować zaczep nalerzy urzyć do tego szlifierki następnie wiercimy otwory do zaczepu
4.JPG
4.JPG [ 56.56 KiB | Przejrzano 10405 razy ]
Komentarz: A tym zamierzem naprawić obudowe koszt 10zł w sklepie rolniczym dzięki tym zaczepom górny dekiel bedzie trzymał sie reszty
3.JPG
3.JPG [ 39.45 KiB | Przejrzano 10405 razy ]
Komentarz: A w tym tkwi uszkodzenie obudowy nie wiem jak to sie stało ale tak już było jak kupiłem luśke
2.JPG
2.JPG [ 49.39 KiB | Przejrzano 10405 razy ]
Komentarz: Tak wygląda moja obudowa po wyjęciu
1.JPG
1.JPG [ 59.61 KiB | Przejrzano 10405 razy ]


Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 9:05 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
pisownia - poprawilem
Na górę
PostDodany: 27 sty 2011, 19:39 
Trochę tych filtrów na druty powiązanych widziałem, a wystarczy tylko raz przesmarować te śrubki smarem grafitowym i zawsze się odkręcają. Relacja : ok2 : .


Na górę
   
PostDodany: 27 sty 2011, 22:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
Posty: 86
Lokalizacja: Wólka Dłużewska
dzięki


Na górę
PostDodany: 27 sty 2011, 23:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Posty: 266
Lokalizacja: Częstochowa
Opis : ok2 :

Ja na wiosnę mam zamiar wymienić przepływomierz, w tej chwili na razie został przeczyszczony, ale niestety niewiele to dało - mierzy 520mg/i (w stosunku do 448 mg/i) przy 4000RPM, podczas gdy sprawny przepływomierz - około 1000 mg/i. Zaniżony pomiar powoduje obcięcie dawki paliwa a w efekcie - muła.
Żeby wyczyścić przepływkę, należało wykręcić wkład. Przy okazji zauważyłem, że śruby mocujące cały przepływomierz są niesamowicie skorodowane, a próba odkręcenia powoduje przekręcenie całego bolca w plastiku :(
Nie chciał bym wymieniać samego wkładu tylko kompletny przepływomierz...
Czy ktoś miał podobny przypadek ? WD i odrdzewiacz wystarczy ?

_________________
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD


Na górę
PostDodany: 29 sty 2011, 4:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2010, 14:13
Posty: 109
Lokalizacja: Wawa-Bytom
Czy taka sama jest "procedura" dla 2,4 silnika ?

_________________
Lybra 2,4 JTD


Na górę
PostDodany: 04 mar 2011, 8:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Posty: 220
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Procedura dla 2.4 jtd jest taka sama, tyle że w 2.4 cholernie ciężko jest wyciągnąć obudowę z komory silnika ponieważ posiada ona jeszcze sporych rozmiarów puszkę rezonansową i wyciąga się to od góry a nie od dołu.
Trzeba wykręcić podstawkę pod akumulator, kabel masowy przy karoserii i zdjąć wąż idący do termostatu.
Tutaj pisałem na ten temat: Wyciąganie obudowy filtra


Na górę
PostDodany: 05 lip 2012, 12:40 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 paź 2011, 23:35
Posty: 46
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pomorskie/Trójmiasto
Ja zrobiłem tak że wyciągnąłem ten filtr. Potrzebne było wykręcenie podstawki akumulatora. Wciąłem boschem stare śruby. Od środka dałem nowe i zakleiłem poxiliną a z góry nakrętki. I wszystko śmiga jak trzeba. Jednak po odłączeniu kolejno akumulatora a potem przepływki pojawił mi się błąd (konntrolka silnika)


Na górę
PostDodany: 20 lis 2012, 23:09 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
Posty: 23
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Inowrocław
Witam,
W moim przypadku gdy okazało się że śruby mocowania filtra powietrza się rozsypały i pojawił się problem z poprawnym jego zamontowaniem, podrapałem się po głowie, popatrzyłem i uznałem że nie będę wyciągał całej komory bo szkoda mi na to czasu.
Pierwsze co zrobiłem to pojechałem do sklepu oddałem wcześniej kupiony filtr powietrza a w zamian wziąłem uniwersalny filtr stożkowy.
Po powrocie do domu odłączyłem przepływomierz od starej pokrywy komory filtra (którą następnie wyrzuciłem do śmietnika), podłączyłem nowy filtr stożkowy, który idealnie pasował mi do komory filtra i skręcając opaską wszystko razem połączyłem. Z tego co kojarzę to całość jeszcze połączyłem trykatką z jakimś elementem nadwozia by wszystko nie wisiało w powietrzu i nie latało we wszystkie strony. Jeśli są jakieś nieścisłości to może wynikać to z tego że zrobiłem już na tym patencie jakieś 10 000 km i nie pamiętam dokładnie co z czym, ale wiem że wszystko ładnie idealnie pasowało i nie wymagało specjalnej kombinacji wystarczyło tylko poskręcać razem do kupy. Dla czepialskich którzy zaraz napiszą że coś się pewnie pozmieniało i nie chodzi jak należy informuję, że przez ten okres żadna kontrolka od silnika się nie zapaliła a spalanie paliwa nie uległo zmianie, może mógłbym się nawet pokusić o stwierdzenie że odrobinę spadło.
Co do ceny całej przeróbki wynosi dokładnie tyle samo co wymiana filtra powietrza bo ten do lybry nie jest wcale taki tani.


Na górę
PostDodany: 21 lis 2012, 7:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Rozumiem ze filtr nasączasz olejem specjalnym ?
Inaczej niszczysz własnie turbinę przez piaskowanie jej łopatek, zacierasz gładzie cylindrowe przez drobiny zasysane przez filtr stożkowy itp. itd.

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 22 lis 2012, 23:34 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
Posty: 23
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Inowrocław
Ramzes_II pisze:
Rozumiem ze filtr nasączasz olejem specjalnym ?
Inaczej niszczysz własnie turbinę przez piaskowanie jej łopatek, zacierasz gładzie cylindrowe przez drobiny zasysane przez filtr stożkowy itp. itd.
Niczym nie nasączałem bo nie wiedziałem że trzeba, a facet w sklepie nic nie wspominał. Mówił tylko by go założyć i używać. Gdyby trzeba go było czymś nasączać to pewnie by mi wcisną jakiś środek, przecież by na tym zarobił. Mówił tylko o środkach do późniejszego jego czyszczenia.
A niby czemu miałby się tam piach przeciskać. Przecież filtr to filtr ( czy się mylę? ).
Co inni myślą o stożkach i ich eksploatacji?
Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 22 lis 2012, 23:55 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9784
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Filtr to filtr powiadasz? To może załóż zwykłą gąbkę do kąpieli - w końcu też spełni rolę filtru ;)
Filtr stożkowy przepuszcza o wiele więcej różnego brudu do silnika niż zwykły filtr.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 23 lis 2012, 9:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
FXX pisze:
Filtr to filtr powiadasz? To może załóż zwykłą gąbkę do kąpieli - w końcu też spełni rolę filtru ;)
Filtr stożkowy przepuszcza o wiele więcej różnego brudu do silnika niż zwykły filtr.
: ok2 :

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 23 lis 2012, 16:11 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
Posty: 23
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Inowrocław
Gąbka pewnie się by tu nie sprawdział bo by ją wciągnęło:).
A tak na poważnie to nie jestem jakimś specjalistą i nie sądziłem, że filtr stożkowy wpuszcza więcej śmieci niż normalny, bo przecież są one tak zachwalane... ( albo może reklamowane). Czyżby okazało się, że poddałem się reklamą i opinii fanów wiejskiego tuningu...? : gafa :
No ale dobra stało się mam stożek i nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Pytanie teraz do szanownych kolegów co teraz powinienem zrobić, czy można jakoś sprawdzić, czy filtr wpuszcza jakiś badziew czy nie. Jakie kroki powinienem podjąć w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok. Ewentualnie jakie kroki mogę podjąć by powietrze wpadało czyste i pachnące. I nie piszcie proszę o tym żebym założył oryginalny filtr bo nie wchodzi to w grę.


Na górę
PostDodany: 12 maja 2017, 1:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 16 kwie 2017, 0:17
Posty: 77
Lokalizacja: Będzin
Heil!
Sorka, że odgrzewam kotleta ale dekiel od obudowy jak i filtr mi skapitulowały i zanim odkryłem forym a po tym jak kupiłem autko wrzuciłem tam stożek. Na razie nie jeżdżę bo autko jeszcze w robocie ale proszę o poradę jakie jest ryzyko jazdy ze stożkiem bez dekla od obudowy i jak to zabezpieczyć? Mogą być jakieś przygody przy wjechaniu w kałużę i jak się ew. przed tym uchronić?
Wiem że za post powinienem dostać złotą łopatę ale lepiej tak niż nowy tworzyć :D
Ukłony
Maciek

_________________
Lancia Lybra sedan 1.9 JTD 2000r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl