Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 lis 2018, 3:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8
Autor Wiadomość
PostDodany: 20 wrz 2016, 20:39 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9727
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Jan19 pisze:
Fabrycznie silnik jest dość szczelnie zabudowany (osłona pod silnikiem i cała kupa maskownic na silniku). Jedyny przewiew w czasie jazdy gwarantuje chłodnica, i ta mała nieszczęsna dziurka. Można ją sobie zasłonić i cieszyć się bardzo fajnie wyglądającym samochodem. Spoko. Pewien gość który ładnych parę lat przepracował dla Fiata powiedział mi " Jeżeli zastanawiasz się do czego coś jest w aucie i nie wiesz co to takiego, to nie ruszaj bo na pewno pełni jakąś funkcję".
Pewnie nic się nigdy nie stanie z tego powodu. Ale zmiana klimatu na cieplejszy (a w końcu to włoskie autko) może spowodować dygnięcie lewej wskazóweczki w górę :)
Kolego o czym Ty mówisz w ogóle?!
Jak się w jakikolwiek sposób zmienić chłodzenie tego silnika po zamontowaniu DRLów skoro Lybry z benzynowymi jednostkami FABRYCZNIE wychodziły z ZAŚLEPKAMI w miejscu tych otworów? Nagle DRLe blokują przepływ powietrza, a fabryczne zaślepki nie?
W Dieslu była jedna zaślepka od strony pasażera, bo z lewej jest ICek.

Tak to się prezentuje fabrycznie:
Diesel 1.9JTD - lewa otwarta (IC)
Diesel 2.4JTD - obie otwarte (IC i chłodnica oleju)
PB 1.6, 1.8, 2.0 z manualem - obie zaślepione
PB 2.0 z ASB - prawa otwarta.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 21 wrz 2016, 12:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Posty: 262
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź
    FXX pisze:
    Jan19 pisze:
    Fabrycznie silnik jest dość szczelnie zabudowany (osłona pod silnikiem i cała kupa maskownic na silniku). Jedyny przewiew w czasie jazdy gwarantuje chłodnica, i ta mała nieszczęsna dziurka. Można ją sobie zasłonić i cieszyć się bardzo fajnie wyglądającym samochodem. Spoko. Pewien gość który ładnych parę lat przepracował dla Fiata powiedział mi " Jeżeli zastanawiasz się do czego coś jest w aucie i nie wiesz co to takiego, to nie ruszaj bo na pewno pełni jakąś funkcję".
    Pewnie nic się nigdy nie stanie z tego powodu. Ale zmiana klimatu na cieplejszy (a w końcu to włoskie autko) może spowodować dygnięcie lewej wskazóweczki w górę :)
    Kolego o czym Ty mówisz w ogóle?!
    Jak się w jakikolwiek sposób zmienić chłodzenie tego silnika po zamontowaniu DRLów skoro Lybry z benzynowymi jednostkami FABRYCZNIE wychodziły z ZAŚLEPKAMI w miejscu tych otworów? Nagle DRLe blokują przepływ powietrza, a fabryczne zaślepki nie?
    W Dieslu była jedna zaślepka od strony pasażera, bo z lewej jest ICek.

    Tak to się prezentuje fabrycznie:


    Diesel 1.9JTD - lewa otwarta (IC)
    Diesel 2.4JTD - obie otwarte (IC i chłodnica oleju)
    PB 1.6, 1.8, 2.0 z manualem - obie zaślepione
    PB 2.0 z ASB - prawa otwarta.
    Dobra kolego. Ja wiem tyś wielki i wspaniały konstruktor jest :D ale wiesz ja coś tam też w głowie na ten temat mam. Poszedłem specjalnie dla Ciebie, i wsadziłem sobie ordynarnie palucha w tą zaślepkę od strony kierowcy i jest przelot nie jest ślepa. Dla twojej informacji w komorze silnika są urządzenia które do chłodzenia używają powietrza (nie tylko chłodzi się motor)
    Ja nie będę się z tobą ścierał bo widzę że tyś tu guru!!!
    Ja zaś z lybrą mam styczność od no prawie 16 lat i skoro w mojej Lybrze jest wlot w zderzaku to po to żeby kierował powietrze z zewnątrz w kierunku osprzętu motoru i basta (w czasie jazdy rzecz jasna). I proszę cię daruj mi pytania czy na pewno mam oryginalny zderzak, zaślepki itd. bo tak fabryka mój samochodzik wybudowała. A co do WSKAZÓWEK z programu to niejednokrotnie coś się nie zgadzało. Np po nr VIN w moim pojeździe powinny być krótkie drążki kierownicze (które teraz leżą w garażu i czekają na lepsze jutro bo na pewniaka je kupiłem po VIN-e) a natura pokazała że zamontowano u mnie magiel od fiata Marea.
    ps. czasami zamiast się mocno prężyć warto posłuchać innych.
    Pozdrawiam :D

    _________________
    Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.


    Na górę
    PostDodany: 21 wrz 2016, 16:47 
    Offline
    Administrator
    Administrator
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
    Posty: 9727
    Imię: Kamil
    Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
    Zatem wytłumacz mi o guru, dlaczego kilka Lybr, które oglądałem, z silnikiem PB z manualną skrzynią biegów, które miały OBIE strony zaślepione FABRYCZNIE :)
    Z resztą jest tu nawet o tym temat na forum i ludzie w silnikach benzynowych mają fabrycznie z obu stron zaślepki. Dlaczego? Krasnoludki je tam umieściły? I one już nie zmieniają termiki silnika? Czy może jednak sam producent stwierdził, że one mogą tam być? :)

    _________________
    Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
    Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


    Obrazek


    Na górę
    PostDodany: 21 wrz 2016, 17:43 
    Offline
    Forumowicz/ka
    Forumowicz/ka
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
    Posty: 262
    Imię: Jan
    Lokalizacja: Łódź
    FXX pisze:
    Zatem wytłumacz mi o guru, dlaczego kilka Lybr, które oglądałem, z silnikiem PB z manualną skrzynią biegów, które miały OBIE strony zaślepione FABRYCZNIE :)
    Z resztą jest tu nawet o tym temat na forum i ludzie w silnikach benzynowych mają fabrycznie z obu stron zaślepki. Dlaczego? Krasnoludki je tam umieściły? I one już nie zmieniają termiki silnika? Czy może jednak sam producent stwierdził, że one mogą tam być? :)


    Człowieku jeszcze się nie zdarzyło żeby tobie dało się coś wytłumaczyć w sposób kulturalny. Ty wiesz i finito.
    Każdy kto sobie to poczyta sam sobie wnioski z tego dialogu wyciągnie i zrobi co mu się będzie rzewnie podobało, rozważy za i przeciw. A ty według mnie możesz być ten the best na forum co Lybre ma w jednym programie. Ja natomiast skromnie wypowiedziałem swoje zdanie na temat tych śmisznych lampek (do których przymierzałem się parę razy i za każdym razem po dłuższym albo krótszym namyśle decyzja zapadała NIE). Ja przez tyle lat zajrzałem chyba do mojej lybry wszędzie i ja mój model z grubsza mam w głowie. (skromność to podstawa :) ) Dla mnie dalsza dyskusja w tym temacie nie ma już sensu. ( na temat tych przelotek rzecz jasna).
    Pozdrawiam serdecznie.

    _________________
    Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.


    Na górę
    PostDodany: 21 wrz 2016, 17:50 
    Offline
    Administrator
    Administrator
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
    Posty: 9727
    Imię: Kamil
    Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
    Za to Ty widzę masz problem z odpowiedzią na zadane pytanie, tylko w koło swoja wersja.
    Zadałem proste pytania, oczekuję na Twoją odpowiedź. Dla pewności powtórzę Ci je:
    FXX pisze:
    Z resztą jest tu nawet o tym temat na forum i ludzie w silnikach benzynowych mają fabrycznie z obu stron zaślepki. Dlaczego? Krasnoludki je tam umieściły? I one już nie zmieniają termiki silnika? Czy może jednak sam producent stwierdził, że one mogą tam być? :)

    _________________
    Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
    Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


    Obrazek


    Na górę
     Tytuł:
    PostDodany: 21 wrz 2016, 18:38 
    Offline
    Moderator Globalny
    Moderator Globalny
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
    Posty: 5031
    Imię: Damian
    Lokalizacja: Rybnik
    Ekhm, w 1.8 wymacałem kiedyś prostokątny otwór w górnej części zaślepki. Z Krissem, gdy miał Lybre 1.8 i DRL w tych miejsach, powiedział że też taki otwór ma i nic nie wskazuje na to, że jest w benzynie 1.8 potrzebny.

    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

    _________________
    Obrazek - SEAT IBIZA FL 1.9 SDI
    Obrazek - FORD MONDEO IV 1.8 TDCi

    Historia: Renault 21 1.7 GTS, Lancia Lybra 1.8 LX, Ford Focus II 1.6 16v, Fiat Ulysse II 3.0 V6

    Tuulan ja Tuulin tuulinen tuuli tuulee talvella täällä ja tuolla.


    Na górę
    PostDodany: 21 wrz 2016, 18:40 
    Offline
    Forumowicz/ka
    Forumowicz/ka
    Awatar użytkownika

    Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
    Posty: 1284
    Imię: Paweł
    Lokalizacja: Nowy Sącz
    Ja w 1.8 miałem oba otwory zaślepione.

    _________________
    była: Tempra 1.6 86KM
    jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


    Na górę
    PostDodany: 22 wrz 2016, 9:39 
    Offline
    Forumowicz/ka
    Forumowicz/ka

    Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49
    Posty: 269
    Silnik 2,4 jtd przelot z lewej i prawej. Po małej przygodzie w zimie kupiłem zderzak od benzyniaka i przekładałem kratki z mojego zderzaka w miejsce zaślepek w zderzaku który kupiłem.


    Na górę
    Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
    Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8

    Strefa czasowa UTC+01:00


    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


    Nie możesz tworzyć nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz dodawać załączników

    Szukaj:
    Przejdź do:  
    [ Regulamin Forum ]

    Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
    Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl