Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 paź 2018, 14:14

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 07 lip 2010, 17:25 
Witam

Ostatnimi czasy, zaczęła u mnie zwalniać tylnia wycieraczka szyby, aż dwa dni temu całkowicie stanęła.
Problem wystąpił w Lybrze SW ( bo przecież sedan nie ma wycieraczki ).
W związku z powyższym zamieszczam foto i info jak temat rozwiązałem.

POTRZEBNE DO NAPRAWY:
1. Śrubokręt płaski
2. Śrubokręt krzyżak
2. Kleszcze
3. Grzechotka mała z przedłużką 10 cm ( do tego klucz nasadka 7, klucz nasadka 10 )
4. Sześciokątny "imbus"
5. Młotek ( ja używałem 1.5 kg )
6. Pręt śr. 5 mm tak żeby nie był giętki


CZYNNOŚCI:
1. Odkręcamy tylnią wycieraczkę przy pomocy grzechotki z przedłużką i nasadki 10
2. Szarpiąc delikatnie na boki wyciągamy tylnią wycieraczkę
3. Śrubokrętem płaskim ściągamy zabezpieczenie i podkładkę pod nim
4. Ściągamy plastikową osłonę zaczepu zamka klapy
5. Odkręcamy śrobokrętem krzyżakiem 3 śrubki przytrzymujące ( po jednej przy trzymaniach w plastiku klapy i jedna pod osłoną z pkt. 4 )
6. Demontujemy całą plastikową osłonę ( jest na takich specjalnych zatrzaskach delikatnie szarpiąc odchodzi bez problemu )
7. Odpinamy konektor z prądem od mechanizmu
8. Przy użyciu Grzechotki, przedłużki i sześciokątnego imbusa odkręcamy 3 śruby mocujące mechanizm na klapie (UWAGA śruby są z dwóch stron na podkładkach )
9. Wyciągamy mechanizm z klapy na stół.
10. Od silnika idą kable do białej skrzyneczki z zieloną zastawką. Podważamy skrzyneczkę w miejscu gdzie się zatrzaskuje i zsuwamy.
11. Silnik jest przymocowany do mechanizmu na zagiętych wypustkach - delikatnie je prostujemy śrubokrętem, nie na prosto tylko tak żeby silnik wyciągnąć.
12. Przy użyciu grzechotki demontujemy plastikową,białą osłonę mechanizmu ( jak ją ściągnąłem to zobaczyłem dwa rodzaje smaru, jeden na ślimaku silnika był, drugi gdzie zęby trzpienia, obydwa ściągnąłem aby potem ponownie go tam dać )
13. Zostaje nam sam mechanizm i zacięty w nim trzpień.
14. Wyciągamy trzpień jeśli się zblokuje to używamy młotka i pręta - wybijamy wsadzając pręt od strony gdzie zamocowana jest wycieraczka ( trzeba uważać żeby tej tulei w której pracuje trzpień nie uszkodzić.
15. Jak już wybijemy trzpień czyścimy go przy użyciu papieru ściernego do połysku.
16. Smarujemy na maxa cały trzpień i wkładamy do tulei.
17. Montujemy mechanizm.
18. Zakładamy silnik ( zaginamy wcześniej odgięte zaczepy, zatrzaskujemy białą puszkę z zieloną zaślepką )
19. Robimy test podpinamy do konektora, druga osoba ( bo mamy ręce w smarze ) przekręca kluczyk i włącza wycieraczkę tył.
20. Jeśli wszystko dobrze złożyliśmy to widać że działa, jeśli coś nie tak ustawiliśmy ( zęby trzpienia i zęby koła pośredniego ) to robimy korektę dopóki nie będzie tak jak trzeba.
21. Po pozytywnym teście skręcamy białą osłonę mechanizmu.
22. Skręcamy zmontowany mechanizm do klapy.
23. Zakładamy podkładkę i zabezpieczenie.
24. Montujemy wycieraczkę ( be przesady bo idzie to ukręcić ).
25. KONIEC


powodzenia

ps. dałbym więcej foto ale te zrobiłem i mi aparat padł : gafa :


Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 18:45 przez topcio, łącznie zmieniany 3 razy.
Przeniosłem do odpowiedniego działu


Na górę
   
PostDodany: 09 lip 2010, 7:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Posty: 963
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg
Dokładnie tak. Też to u siebie robiłem. Ja dodam tylko od siebie, że często rdza łapie trzpień poniżej gwintu, w miejscu gdzie on już jest w tej rurce i przez to ciężko go wyciągnąć jak i wbić potem. Ja go przetarłem papierem wodnym na całej linii, a zwłaszcza miejsca rdzy, i solidnie nasmarowałem. Trzeba tylko uważać na simmering poniżej gwintu w takim rowku. Ja dodatkowo po złożeniu w całość i nałożeniu wycieraczki nasmarowałem gęstym smarem wystającą ośkę i jej nakrętkę, aby zabezpieczyć przed wodą.


Na górę
PostDodany: 09 lip 2010, 8:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Posty: 2001
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze
A ja dodam od siebie że nie trzeba demontowac silniczka;) całość mozna wybic nie ruszajac z miejsca silnika:)
Dobra robota Codee

_________________
QV...soon:)


Na górę
PostDodany: 09 lip 2010, 11:11 
Silnik zdemontowałem ponieważ tak miałem zapieczony ten trzpień że praktycznie jak gwint schował się w tulei to musiałem tłuc, obawiałem się że podczas drgań jak będę wybijał i tak, zamocowany w taki sposób silnik się obruszy i ślimakiem zerwie mi zęby na plastikowym kole pośrednim. Wolałem nie ryzykować.
KOROZJA u mnie na trzpieniu to jest całe to czarne pole na zdjęciu z trzpieniem


Na górę
   
PostDodany: 09 lip 2010, 12:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
Posty: 258
Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie
No mi niestety się nie udało, cała osłona mechanizmu po prostu pękła na kawałki, trzpień nie chciał wyleźć za cholerę, do pewnego momentu ok, potem już nawet nie drgnął i po zabawie...

_________________
Lancia Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 09 lip 2010, 14:20 
WSKAZÓWKA:
Jak wybijasz trzpień z tulei to:
- jak się zblokuje wlej trochę oleju żeby był poślizg
- wybijanie robić najlepiej na drewnianym taborecie
- pręt trzeba mieć odpowiedni i trzeba sobie umieć trafić w trzpień żeby nie pękła obudowa : yesyes : :lol:


Na górę
   
PostDodany: 09 lip 2010, 16:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Posty: 963
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg
Codee pisze:
WSKAZÓWKA:
Jak wybijasz trzpień z tulei to:
- jak się zblokuje wlej trochę oleju żeby był poślizg
- wybijanie robić najlepiej na drewnianym taborecie
- pręt trzeba mieć odpowiedni i trzeba sobie umieć trafić w trzpień żeby nie pękła obudowa : yesyes : :lol:
Dokładnie tak!!!


Na górę
PostDodany: 09 lip 2010, 20:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Posty: 213
Lokalizacja: wojciechów
Codee pisze:
WSKAZÓWKA:
Jak wybijasz trzpień z tulei to:
- jak się zblokuje wlej trochę oleju żeby był poślizg
- wybijanie robić najlepiej na drewnianym taborecie
- pręt trzeba mieć odpowiedni i trzeba sobie umieć trafić w trzpień żeby nie pękła obudowa : yesyes : :lol:

Zamiast wybijaka wystarczy długa sruba M8,w tulejce plastikowej jest jeszcze brazowa tuleja przy samym silniczku.W rowku przy końcu oski wchodzi oring,który z biegem czasu parcieje i stąd niedomagania wycieraczki,więc nalezy załozyc oring od uszczelniacza zaworu ssącego od F126p.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Na górę
PostDodany: 23 sie 2010, 12:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lip 2008, 0:00
Posty: 63
Lokalizacja: Rurzyca
super relacja ... wlasnie zrobilem swoja wycieraczke wg opisu. Dzieki :)


Na górę
PostDodany: 23 sie 2010, 12:39 
Cieszę się że Wam to działa, ja dodam że po tym remoncie prawie wycieraczki nie słychać z tyłu, wcześniej każdy ruch silnika było słychać. Jak ktoś siadał z tyłu jak puszczałem wycieraczkę to robił taki unik głową do przodu :lol: :lol: :lol:

Ostatnio nasmarowałem profilaktycznie osprzęt wycieraczek przód - tutaj jest jeszcze prościej, tyle tylko że trzeba się zabezpieczyć w zatrzaski mocujące podszybie, tę robotę proponuję każdemu, u mnie auto będzie mieć w grudniu 9 lat, a na tym osprzęcie ani grama smarowania nie było, wyrabia się tam wszystko - połączenia są kulkowe. Smarowałem wszystko smarem do łożysk bo nie spłynie i dobrze się klei. Teraz i przód jest cichszy.


Na górę
   
PostDodany: 23 sie 2010, 18:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
Posty: 94
Lokalizacja: Wawka
Równierz przeżyłem ten "dramat"
Opis i fotki - superowa sprawa.
Dodam tylko, bo nie zauważyłem w opisie, że na trzpieniu zamontowany był u mnie oring uszczelniający.

_________________
Lybra SW 1,9 jtd 77kW

Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...


Na górę
PostDodany: 20 wrz 2010, 22:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 sie 2010, 10:51
Posty: 56
Skype: zagajka
Lokalizacja: Krosno i okolice
No wlasnie dzisiaj tez dzieki Waszym relacjom naprawilem swoja. Tyle ze ta byla tak zapieczona ze ledwno ja z lutelki wydarłem. No ale śmiga. Dzieki wielkie.

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD 91KW 2001. --->Krosno i okolice.

Nie traktuj życia zbyt poważnie - i tak nie wyjdziesz z niego żywy


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2010, 13:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Posty: 443
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice
panowie, czy ktos wie jaki oring mam kupic przed robota?

i drugie pytanie, - codee, jakie zatrzaski sa na podszybiu, gdzie kupiles?:) bo chcial bym to zrobic i sie musze zaopatrzec w takie rozne;;)

b

_________________
pozdrawiam, bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.2
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2010, 14:33 
Oring - taka gumka mała okrągła jak litera O taka jak widzisz na monitorze
SPINKA WYGLĄDA DOKŁADNIE TAK


Na górę
   
PostDodany: 24 wrz 2010, 15:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Posty: 443
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice
ja wiem co to o-ring niewiem tylko jakimam kupic przed rozebraniem:P
jaki rozmiar;)

te spinki gdzie dorwales?

_________________
pozdrawiam, bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.2
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl