Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Jeszcze dobrze by było, gdybyś mógł podłączyć pod kompa i napisać czy wyskakuje jakiś błąd (raczej powienien wyskoczyć).
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Dudi pisze:Jeszcze dobrze by było, gdybyś mógł podłączyć pod kompa i napisać czy wyskakuje jakiś błąd (raczej powienien wyskoczyć).
Fiat Ecu Scan to wykaże ?
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Tak pokaże jako błąd przeładowania,lub złego funkcjonowania-bez wejścia w stan notlauf tylko poprzez obcięcie czasu wtrysku.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Kolega Codee zapomniał dodać,że dotyczy tylko silników ze zmienna geometrią turbiny nie dotyczy turbin z zaworem upustowym.Na marginesie chciałbym zapytać ile wytrzyma tak zregenerowany elektrozawór i czy sterownik ma pełną kontrole nad turbiną?Z drugiej strony może zapodasz oscylogram z tak naprawionego elektrozaworu?Cos mi tu nie w ten czas.Broń Boze Code nie obrazaj się ale uwazam to rozwiązanie za połowiczne,ponieważ sterowanie tym zaworem odbywa się za pomoca wypełnienia impulsu/najprościej lecz nie każdy potrafi wyłapać bład/
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
lybra1,9 pisze:Tak pokaże jako błąd przeładowania,lub złego funkcjonowania-bez wejścia w stan notlauf tylko poprzez obcięcie czasu wtrysku.
aha czyli jakiś kod błędu wyskoczy związany z w/w problemem ?
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Nie ,zbyt piekne by to było.Błąd moz pokazac w stylu "Malfunction overboost pressure"reszta zalezy od interpretacji odczytywacza.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Wczoraj mi się zapaliła kontrolka a dzisiaj już zabrakło mocy kreci do 3100 i koniec
czy problem leży w tym zaworze ?
czy problem leży w tym zaworze ?
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
To że zaświeciła się kontrolka to może oznaczać wiele... trzeba podpiąć pod komputer.glad pisze:Wczoraj mi się zapaliła kontrolka a dzisiaj już zabrakło mocy kreci do 3100 i koniec
czy problem leży w tym zaworze ?
To że się muli powyżej pewnych obrotów to może być tryb awaryjny który uruchamia się po zapaleniu tej kontrolki (Check Engine).
Dziś jadę wymienić ten zawór i napisze czy pomogło to rozwiązać moje problemy.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Na czymś muszą zarabiać Ja swój kupiłem za 120 złCodee pisze:Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Codee pisze:Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR
Kolego to jest ten zawór obok chłodnicy ?
A sprawa wygląda następująco :
- rano jechałem do pracy kontrolka silnika się paliła ( ta czerwona pod obrotomierzem chyba ENGINE ), następnie przeciągniecie do ponad 3 tysięcy obrotów i kontrolka zgasła, potem na trasie jazda normalna i wyprzedzanie ponad 3 tysiące i kontrolka się zapaliła znów, teraz auto maksymalnie już na każdym biegu jechało 3100 obr/min ( Czyli bez turbo tryb awaryjny )
Po pracy znów podciągniecie do ponad 3 tysięcy i kontrolka zgasła , wracałem jak emeryt do 2100 obr/min
kontrolka się NIE pali , więc co to może być ?
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Na samym poczatku mialem podobnie, na komputerze wyskoczyl blad overboost, po wykasowaniu problem zniknal.glad pisze:Codee pisze:Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR
Kolego to jest ten zawór obok chłodnicy ?
A sprawa wygląda następująco :
- rano jechałem do pracy kontrolka silnika się paliła ( ta czerwona pod obrotomierzem chyba ENGINE ), następnie przeciągniecie do ponad 3 tysięcy obrotów i kontrolka zgasła, potem na trasie jazda normalna i wyprzedzanie ponad 3 tysiące i kontrolka się zapaliła znów, teraz auto maksymalnie już na każdym biegu jechało 3100 obr/min ( Czyli bez turbo tryb awaryjny )
Po pracy znów podciągniecie do ponad 3 tysięcy i kontrolka zgasła , wracałem jak emeryt do 2100 obr/min
kontrolka się NIE pali , więc co to może być ?
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
I po wszystkim, zawór wymieniony, auto nie kopci, znacznie lepiej przyspiesza na niskich obrotach.
Co do zużycia paliwa to zobaczę po spaleniu pełnego baku.
Zauważyłem jeszcze jedna ciekawa rzecz, a mianowicie po zgaszeniu silnika nie są wyczuwalne żadne szarpnięcia
ani wibracje, które były dotychczas. Było to delikatne drżenie silnika, teraz silnik gaśnie gładko.
Profilaktycznie wyczyszczę jeszcze EGR i wszystkie doloty.
Co do zużycia paliwa to zobaczę po spaleniu pełnego baku.
Zauważyłem jeszcze jedna ciekawa rzecz, a mianowicie po zgaszeniu silnika nie są wyczuwalne żadne szarpnięcia
ani wibracje, które były dotychczas. Było to delikatne drżenie silnika, teraz silnik gaśnie gładko.
Profilaktycznie wyczyszczę jeszcze EGR i wszystkie doloty.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Rozumiem ze ten FiatECUScan jest tylko do sprawdzenia ? Błędu nie skasuje tak ? czy skasuje ?
- goofer78
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 gru 2009, 23:16
- Skype: adam.t1
- Lokalizacja: Strzałkowo
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
witam wszystkich.Moja Lala to 2.4 ze zmienna geometria. zrobilem demontaz EGR oraz regeneracje. podpiolem laptopa, FiatEcuScan i nadal bledy, P0235 Supercharging Pressure oraz P0236 Overboost Valve. Wskazywalo to na czujnik w kolektorze-strasznie zawalony sadza- oraz zawor turbiny. Zabralem sie za zawor. okazalo sie ze zawor jest czysty i ok. wezyki tez byly w porzadku. Pojechalem do serwisu. Turbina byla nieaktywna na zimno a po podgrzaniu startowala. Kolega z serwisu podpial do testera Fiata i okazalo sie ze wymiana tych zaworow i czujnikow nic by nie dala a kosztowalaby kolo 500 zlotych. Najlepiej przetestowac w czasie jazdy. wtedy widac parametry pracy silnika. Okzalo sie ze turbina juz nie daje rady pod obciazeniem. Dokonalem regeneracji turbo w zakladzie w Mielcu. Na zyczenie podam namiary. Koszt regeneracji 1150. Gwarancja 18 miesiecy bez limitu kilometrow. Polecam. Teraz wszystko chodzi jak nalezy. Wniosek.
Zanim przystapicie do wymiany zaworow i czujnikow sprawdzcie trurbine. U mnie to byl koszt 70 zlotych w serwisie. wtedy widac czy warto wymieniac te drobiazgi. Jako ciekawostke powiem ze moja turbina wytrzymala 260000km. A silnik 2.4 powinien wytrzymac kolo 500000km. Mam nadzieje ze pomoglem.
Pozdrawiam Wszystkich.Adam T.
Zanim przystapicie do wymiany zaworow i czujnikow sprawdzcie trurbine. U mnie to byl koszt 70 zlotych w serwisie. wtedy widac czy warto wymieniac te drobiazgi. Jako ciekawostke powiem ze moja turbina wytrzymala 260000km. A silnik 2.4 powinien wytrzymac kolo 500000km. Mam nadzieje ze pomoglem.
Pozdrawiam Wszystkich.Adam T.
Lybra 2.4 jtd. Nowy ale doświadczony!Może mnie przyjmiecie?Pozdrawiam wszystkich.