Lybra z NAVI - AUX z magnetofonu albo zmieniarki?

daavid117
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip 2016, 8:29
Imię: Dawid
Lokalizacja: Bydgoszcz

Lybra z NAVI - AUX z magnetofonu albo zmieniarki?

Post autor: daavid117 » 28 paź 2016, 13:21

Cześć,
Przeorałem ten dział i znalazłem jeden dziwny i niekompletny opis podłączenia AUX z magnetofonu wykonany przez jakiegoś Rosjanina. Niestety nic poza tym. Tak samo nie znalazłem nigdzie żadnej instrukcji albo wskazówki jak podłączyć AUX zamiast zmieniarki w Lybrze z navi. Aż mi się wierzyć nie chce, że nikt tu tego nie dokonał :D.

Może ktoś ma chociaż rozpiskę, schematy połączenia zmieniarki w Lybrze z navi? Coś nad czym mógłbym sam się pogłowić...

Dzięki!
Jest -> VW Passat B5 FL 1.9TDI + TipTronic
Była -> Lancia Y 1.2 4.16 Elefantino Rosso
Była -> Lancia Lybra SW 2.0 V.I.S. 5.20

Awatar użytkownika
Radinhos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Lybra z NAVI - AUX z magnetofonu albo zmieniarki?

Post autor: Radinhos » 10 paź 2017, 20:25

Jeśli jeszcze jesteś zainteresowany tematem, to jestem właśnie po takiej operacji, a kierowałem się opisem i schematem z forum alfaholików. Opis jest do Alfy 166, ale jak wiadomo elektrycznie ICS jest praktycznie taki sam, a jeśli chodzi o wyprowadzenie aux zamiast kaseciaka jest identyczny. Generalnie wyciągasz ICS-a, odkręcasz dwie śrubki na torxa od góry, ściągasz pokrywę obudowy, odkręcasz kolejne 4 śrubki trzymające cały napęd kaseciaka i wyciągasz go. Resztę lutujesz wg schematu (tranzystor to jakikolwiek najtańszy npn):
Obrazek

Generalnie wszystkie elementy połączone do złącza kaseciaka służą oszukaniu ICS-a, że kaseta jest w napędzie. Jeśli chodzi o podłączenie samego aux-a, należy wylutować po jednej ze stopek kondensatorów dla prawego i lewego kanału, poprzez podgrzanie lutownicą i podważenie nóżki, a potem przylutować do nich odpowiednie przewody. Masa aux jest przylutowana do samej płytki, ja zeskrobałem wierzchnią warstwę, aż do miedzi i wlutowałem się tam.

Na koniec zalałem wszystkie połączenia klejem na gorąco. Aux-a wyprowadziłem chyba dość nietypowo, bo kupiłem gniazdo minijack, wywierciłem otwór w panelu ics-a i tam je zamontowałem, gdy nie chcę słuchać muzyki wypinam kabelek i nic mi się nie wala po całym samochodzie, myślę, że wyszło całkiem w porządku, jak ktoś będzie zainteresowany mogę podesłać zdjęcia jak się to prezentuje.

Jakość odsłuchu jest bardzo dobra, generalnie przy tym połączeniu pomijany jest przedwzmacniacz kasety, dlatego, nie przesterowuje sygnału tak, jak gdybyśmy się wlutowali bezpośrednio zamiast głowicy kaseciaka. Jedyna wada jaką udało mi się zauważyć, to że czasami zaraz po włączeniu ics-a, często pokazuje no casette i trzeba chwilę poczekać i przełączyć na nią jeszcze raz żeby działało, ale tak czy inaczej myślę że warto :)

P.S. Na tym zdjęciu z alfaholików wygląda, że miejsca lutownicze są całkiem spore, na żywo wszystko jest malutkie i potrzeba chociaż trochę precyzji.
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.
Lancia Lybra SW 2.0 2001r.
Renault Laguna Initiale 3.0dCi 2010r.
Fiat Croma 1.9 Multijet 2005r.

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Lybra z NAVI - AUX z magnetofonu albo zmieniarki?

Post autor: pawel1234 » 12 paź 2017, 17:09

Niestety moje radio jest cwańsze ode mnie.
Wlutowałem tylko dźwięk. Ten patent z opornikami i tranzystorem u mnie nie zadziałał.
1 na 10-15 razy załączał tą kasetę.

Chciałem odlutować silniczek od kręcenia taśmą,ale radio znowu okazało się cwańsze ode mnie. Wylutowałem szary kabel i pierwszy czarny od tego silniczka i radio po kilku sekundach chciało wyjąć "kasetę".
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
Radinhos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Lybra z NAVI - AUX z magnetofonu albo zmieniarki?

Post autor: Radinhos » 17 paź 2017, 23:19

Z tego co czytałem na forum Alfy, problem jest tego typu, że komputer sprawdza czy działa silniczek (pin 11), oraz czy kręci się głowica (pin 18, który jest zmostkowany z jakimś sygnałem RDS-u). Nie zagłębiałem się bardzo w szczegóły, gdyż u mnie ten motyw sprawdza się bardzo dobrze, z drugiej strony to, że po każdym wyłączeniu ICS-a należy poczekać chwilę i przełączyć na kasetę jest niezbyt fajne, więc pewnie należałoby podać napięcie stałe na którąś z nóżek tranzystora, z tym, że pewnie rozładowywałoby to akumulator w większym lub mniejszym stopniu. U Ciebie pewnie ten problem nie występuje, jak masz włożoną fizycznie jakąś pustą kasetę albo zagiętą tę blaszkę ?
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.
Lancia Lybra SW 2.0 2001r.
Renault Laguna Initiale 3.0dCi 2010r.
Fiat Croma 1.9 Multijet 2005r.

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Lybra z NAVI - AUX z magnetofonu albo zmieniarki?

Post autor: pawel1234 » 18 paź 2017, 0:55

Jak się podniesie klapkę z przodu radia to wgłębi u góry widać takie białe coś, które lekko wepchnąłem śrubokrętem, a resztę zrobiło radio :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

daavid117
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip 2016, 8:29
Imię: Dawid
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Lybra z NAVI - AUX z magnetofonu albo zmieniarki?

Post autor: daavid117 » 01 lut 2018, 9:43

Dzięki Panowie! Ostatnio się nie odzywałem, ale to co rozpisał kolega Radinhos chyba wszystko wyjaśnia. Jak będę tylko miał czas to przerobię moje radio i wrzucę na pewno jakąś relację.

PS. Ja prawdopodobnie zamontuję sobie gniazdo gdzieś pod tapicerką i na stałe połączę kabelkiem z urządzeniem TP-Link HA100 :). Dzięki temu będę miał bezprzewodową łączność z telefonem lub\i dodatkowym odtwarzaczem.
Jest -> VW Passat B5 FL 1.9TDI + TipTronic
Była -> Lancia Y 1.2 4.16 Elefantino Rosso
Była -> Lancia Lybra SW 2.0 V.I.S. 5.20

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio & Navi”