Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 wrz 2019, 16:58

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 31 maja 2019, 18:10 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Posty: 26
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Witajcie w ten słoneczny dzień!

Mam kilka małych problemów ze swoją Lili. (2.4 JTD)

A mianowicie:
1. Nieszczelną klimatyzację. Wiecie idzie lato, temperatury coraz większe, a klimy brak, tak jak brak w pełni skutecznego i bezpiecznego leku na moją alergię, która powoli zaczyna męczyć, więc otwieranie okien powoli odpada, a nie chcę się piec w aucie jak w piekarniku (choć u mnie jest co piec...), więc prosiłbym was kochani o jakiś patent na to, jak sprawdzić gdzie jest nieszczelność bez wydawania worka kasy na odczynnik, by sobie tylko wyleciał i pokazał mi gdzie jest nieszczelność... Myślałem nad tym by strzelić powietrzem z kompresora przez cały układ i sprawdzić, gdzie zacznie syczeć.

2. Mam kody błędów:
896 (system podgrzewania wstępnego - nieprawidłowe działanie)
1796 (włącznik pedału sprzęgła- sygnał nieprawidłowy)
1028 (system recyrkulacji spalin - nieprawidłowe działanie)
1153 (układ regulacji wentylatora 2) (ten błąd jest znamienny, bo zdarza mi się mieć przekłamane wyniki pomiaru temperatury płynu chłodzącego, np. przy siedemdziesięciu kilku stopniach wskazuje 100-110 na zegarach. Wymieniłem już opornik pierwszego biegu wentylatorów, czujnik temperatury (jest jeden wkręcany w termostat) i termostat, a nadal zdarza mi się mieć 110 na termometrze)

3. Spryskiwacze nie działają z takim ciśnieniem jak potrzeba (często jeden tylko działa i tylko jednym strumieniem)

Macie jakieś sugestie?
Jesteście naprawdę wielcy i wierzę w waszą wiedzę, bo niewielu mechaników w mojej okolicy ogarnia moją Lili.

Pozdrawiam.
Trzymajcie się ciepło.
Dawid.


Ostatnio zmieniony 14 cze 2019, 21:44 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!


Na górę
PostDodany: 14 cze 2019, 21:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
;) Ad-3 wymień zaworek zwrotny
Ad-1 albo nabicie azotem+czynnik,lub sprawdź na EPER uszczelki w którym miejscu je masz i wymień.To takie małobudżetowe "inwestycje" w dochodzeniu przyczyn
Ad.2 szukaj drugiego czujnika temp.w bloku silnika.

_________________
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl


Na górę
PostDodany: 14 cze 2019, 23:09 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3174
Lokalizacja: powiat Bełchatów
fiatcoupepolska pisze:
14 cze 2019, 21:35

Ad.2 szukaj drugiego czujnika temp.w bloku silnika.
Bez jaj-po co ma szukać jak tam go nie ma :)

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 15 cze 2019, 13:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
;) Ok-sorki.Ja mam dwa,stąd sugestia

_________________
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl


Na górę
PostDodany: 18 cze 2019, 20:10 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Posty: 26
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Klimę już mam zrobioną. 720 zł u mechanika i jest ok. Ale te spryskiwacze i błędy dalej są,tylko usunięte z kompa ale problemy są.


Na górę
PostDodany: 18 cze 2019, 21:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
co do spryskiwaczy-sprawdź zaworek zwrotny,często to on jest odpowiedzialny za objaw o którym piszesz.

_________________
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl


Na górę
PostDodany: 20 cze 2019, 12:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Posty: 26
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Gdzie on jest?


Na górę
PostDodany: 20 cze 2019, 16:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Posty: 53
Lokalizacja: Wrocław
Zazwyczaj tuż pod krawędzią maski są przewody prowadzące do trójnika wraz z zaworkiem zwrotnym.Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.Na rysunku oznaczone jako nr.16.Ogólnie przejrzyj to włącznie ze spryskami reflektorów


Załączniki:
zaworek.jpg
zaworek.jpg [ 54.76 KiB | Przejrzano 1337 razy ]
trojnik.jpg
trojnik.jpg [ 70.87 KiB | Przejrzano 1337 razy ]

_________________
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl
Na górę
PostDodany: 20 cze 2019, 23:03 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Posty: 26
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Ja mam Kappę bez spryskiwaczy reflektorów.
Ten trójnik ma numer 5 na schemacie?


Na górę
PostDodany: 21 cze 2019, 9:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 139
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Żeby się dostać do trójnika spryskiwacza szyby ( nr 16 na rysunku ) trzeba zdjąć wycieraczki i plastikowe podszybie. Po wymianie będzie wytrysk że hej :lol: Trójnik do spryskiwaczy reflektorów jest inny.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
PostDodany: 25 cze 2019, 13:13 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Posty: 26
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
stefan67 pisze:
21 cze 2019, 9:31
Żeby się dostać do trójnika spryskiwacza szyby ( nr 16 na rysunku ) trzeba zdjąć wycieraczki i plastikowe podszybie. Po wymianie będzie wytrysk że hej :lol: Trójnik do spryskiwaczy reflektorów jest inny.
Dziękuję bardzo za pomoc. W piątek planuję się wziąć za auto, bo i filtry i olej do wymiany.


Na górę
PostDodany: 06 sie 2019, 16:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Posty: 26
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Witajcie!

Poza drobnymi problemami pojawił się trochę większy, a nawet grożący pożarem. W pewnym momencie straciłem nawiew klimatyzacji.
Układ elektryki klimatyzacji jest mocno przeciążony. Efektem tergo są takie oto obrazki.
Bezpiecznik był już dorabiany, co widać w skrzynce.
https://ibb.co/FsVSFvd
https://ibb.co/Xz9DYRY

I jeszcze ten dorabiany bezpiecznik, którego gniazdo stopiło się ze zdejmowaną obudową bezpieczników. Ta dziura na jednym ze zdjęć to efekt oderwania elementu od klapki pokrywy bezpieczników.

https://ibb.co/bgS2Ct8
https://ibb.co/nsrmDB0
https://ibb.co/ch6zF4F
https://ibb.co/0cxg5dB
https://ibb.co/F5mz5P1

Czy to mogło skończyć się pożarem? Jakie kroki muszę podjąć, by ewentualnie nie spłonąć i mieć sprawny układ nawiewu i klimatyzacji? BTW. Od czego jest ten jeden nie włożony przekaźnik? Gdzie najczęściej obciąża się ten układ? Czy może to mieć związek z tym, że ostatnio naprawiłem układ czynnika klimatyzacji?

Z góry dziękuję za pomoc.
Dawid.


Na górę
PostDodany: 06 sie 2019, 17:04 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3174
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Na dzień dobry skrzynka do wymiany.

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 06 sie 2019, 17:14 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
Posty: 26
Imię: Dawid
Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
volf pisze:
06 sie 2019, 17:04
Na dzień dobry skrzynka do wymiany.
Skrzynka bezpieczników?


Na górę
PostDodany: 06 sie 2019, 17:24 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3174
Lokalizacja: powiat Bełchatów
No tak, przecież widać, ze wszystko już spalone/utlenione więc nie ma dobrego styku i żadne wtykanie tam dodatkowych kabli niewiele pomoże. Bezpiecznik to w razie ''w'' ma sie przepalić a nie grzać jak piekarnik.
Ponoć da sie taką skrzynkę rozebrać i coś tam poprawić ale przy cenie używanej a jeszcze sprawnej to raczej nie ma sensu.

Silnik wentylatora też moze być uszkodzony ale on sie najczęściej pali wydzielając charakterystyczny zapach...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl