Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2012, 12:01

Właśnie z z bagażnikiem jest inaczej. Przed liftem podobno był wyzwalany minusem i jak się zapłon włączyło to bagażnika nie szło otworzyć przyciskiem. Po 98r. po lifcie, bagażnik można otworzyć jak zapłon jest włączony, tylko samochód musi stać. Jak jedzie to przycisk nie działa, bo powiązane jest to z prędkościomierzem. Dodatkowo przycisk wyzwala +. Nie jestem pewien czy przedlift faktycznie był minusem, ale sporo opinii na forum się na tym opiera. Alan pisałem o schemacie centralnego zamka, do schematu otwierania bagażnika nie zaglądałem. Jakbyście chcieli jednak robić otwieranie bagażnika, to najlepiej przez przekaźnik z wykorzystaniem oryginalnego sygnału- najbezpieczniej(ja tak mam). Jeśli komuś nie przeszkadza ryzyko otwarcia klapy w czasie jazdy to można podać +sygnał na przewód idący od przycisku.

Borek nie wiem czy rozwiązanie się sprawdzi, bo czasem nieużywany pstryczek może się zapiec(zespawać) i nie odłączy. Możesz spróbować przez przekaźnik, który wytrzyma taki prąd, ale też musiałby być olbrzymi. Pod maską tak bo w kabinie takiego pstryczka nie polecam, jeśli tak to tylko przez przekaźnik, bo ciągnąć kabel WN do kabiny to proszenie się o pożar... Im krótszy przewód tym lepszy. Długi przy rozruchu będzie dawał duży opór i w efekcie będzie mocno się grzał. Myślę,że jest więcej niż 200A przy rozruchu i ta chwila wystarczy do wysłania włącznika w kosmos :) Chyba bezpieczniej zdjąć klemę :)
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 08 paź 2012, 12:11

Nie no, instalacja byłaby całkowicie pod maską, z przekaźnikiem nawet bym nie próbował - szkoda kasy na wypadek, gdyby się miał kiedyś zespawać. Takie pstryczki trzymające nawet 300A i więcej też są, ale one tym bardziej wyglądają jak detonator z kreskówek. Można w sumie takie coś zamontować i potem straszyć mechaników, żeby tego nie dotykali bo samochód wybuchnie - wstępna selekcja kumatych od niekumatych. :lol:

W kabinie to tym bardziej nie - jeszcze noga trącę podczas jazdy i nie będzie fajnie. Zapewniam, że nie jest fajnie, jak nagle gaśnie silnik, siada wspomaganie kiery i jeszcze hamulce są nie teges.
kabel WN
A tam WN, tylko 12V. Prąd tu jest duży, nie napięcie. :P
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Michor » 08 paź 2012, 12:17

grzesiekj23 pisze:Właśnie z z bagażnikiem jest inaczej. Przed liftem podobno był wyzwalany minusem i jak się zapłon włączyło to bagażnika nie szło otworzyć przyciskiem. Po 98r. po lifcie, bagażnik można otworzyć jak zapłon jest włączony, tylko samochód musi stać. Jak jedzie to przycisk nie działa, bo powiązane jest to z prędkościomierzem. Dodatkowo przycisk wyzwala +. Nie jestem pewien czy przedlift faktycznie był minusem, ale sporo opinii na forum się na tym opiera. Alan pisałem o schemacie centralnego zamka, do schematu otwierania bagażnika nie zaglądałem. Jakbyście chcieli jednak robić otwieranie bagażnika, to najlepiej przez przekaźnik z wykorzystaniem oryginalnego sygnału- najbezpieczniej(ja tak mam). Jeśli komuś nie przeszkadza ryzyko otwarcia klapy w czasie jazdy to można podać +sygnał na przewód idący od przycisku.

Borek nie wiem czy rozwiązanie się sprawdzi, bo czasem nieużywany pstryczek może się zapiec(zespawać) i nie odłączy. Możesz spróbować przez przekaźnik, który wytrzyma taki prąd, ale też musiałby być olbrzymi. Pod maską tak bo w kabinie takiego pstryczka nie polecam, jeśli tak to tylko przez przekaźnik, bo ciągnąć kabel WN do kabiny to proszenie się o pożar... Im krótszy przewód tym lepszy. Długi przy rozruchu będzie dawał duży opór i w efekcie będzie mocno się grzał. Myślę,że jest więcej niż 200A przy rozruchu i ta chwila wystarczy do wysłania włącznika w kosmos :) Chyba bezpieczniej zdjąć klemę :)

Sterowanie jest plusem - tylko masa sterowania jest podpięta pod czujnik ciśnienia oleju. W efekcie jak samochód jest odpalony (brak masy na czujniku) nie da się otworzyć bagażnika. wystarczy jeden kabel uciąć w bagażniku i podłączyć do budy - wtedy działa kiedy trzeba
(ja mam tak przerobione)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 08 paź 2012, 12:21

Ja mogę otwierać przy włączonym silniku, a instalację od strony budy mam niezmienianą. Sprawdzę czy mogę otworzyć bagażnik gdy wóz się toczy - myślałem kiedyś nad tym, że zamiast uzależniać otwieranie klapy od włączonego zapłonu lepiej by było uzależnic od prędkości. A tu widzę pogłoski, że Włosi wpadli na to już 14 lat temu. :D
Drop a gear and disappear!

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 12:23

Panowie a ktoś ogarnia temat schematu przekaźnika rozrusznika?


Btw.u mnie na zapalonym da sie otworzyć bagażnik.

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2012, 12:28

Michor pisze: Sterowanie jest plusem - tylko masa sterowania jest podpięta pod czujnik ciśnienia oleju. W efekcie jak samochód jest odpalony (brak masy na czujniku) nie da się otworzyć bagażnika. wystarczy jeden kabel uciąć w bagażniku i podłączyć do budy - wtedy działa kiedy trzeba
(ja mam tak przerobione)
Niestety u mnie jest podpięta pod coś związane z prędkością, a nie pod ciśnienie oleju, bo jak silnik chodzi to mogę otworzyć bagażnik, ale jak ruszę i samochód się tylko toczy na luzie to nidyrydy. Ale teraz też wiemy, że przed liftem i po przycisk powinien wyzwalać +.

Borek chodziło mi o przewody wysokiego natężenia WN :P :lol:

Co do prądu rozruchowego:
rozruch.jpg
To jest prąd przy zapłonie czy się mylę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2012, 12:41

Alan pisze:Panowie a ktoś ogarnia temat schematu przekaźnika rozrusznika?


Btw.u mnie na zapalonym da sie otworzyć bagażnik.
343 to przekaźnik, 15 to rozrusznik.

Borek, tak się zastanawiałem jak się Tobie to stało, że wszystko siadło. Ja miałem kiedyś tak, że pojechałem do Gdańska do Zoo. Po zwiedzaniu, w samochód, odpaliłem, klima na full i jak wentyl wszedł na maks obroty to pyk i rozłączyło(tylko klimę). Wkurzyłem się bo myślałem, że zrobił zwarcie, zwłaszcza że Voltomierz poszedł w dół, wyłączyłem klimę i było spoko. Pojechaliśmy do Sopotu, po wycieczce powrót do auta i zonk. Brak prądu. Okazało się, że klema + się poluzowała- mimo że mocno siedziała to nie łączyła. Zdjąłem, przeczyściłem i do dziś śmiga. Dlatego dziwiłem się, że u Ciebie wszystko padło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 12:53

I tak się nie znam :P Ale w dziale technicznym się przyda. Interesowała nas zasada działania obwodu zmiany polaryzacji na przewodzie idącym do rozrusznika,a będącym jednocześnie masą dla różnych urządzeń w samochodzie.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Michor » 08 paź 2012, 13:02

Panie kochany jak taki mądry jesteś - bo mi ręce opadywują:P
Szukam Plusa po zapłonie pod maską:)


Poratuj :)
Alan pisze:I tak się nie znam :P Ale w dziale technicznym się przyda. Interesowała nas zasada działania obwodu zmiany polaryzacji na przewodzie idącym do rozrusznika,a będącym jednocześnie masą dla różnych urządzeń w samochodzie.

?? zmiana polaryzacji?

przecież (i to wynika ze schematu) rozrusznik ma 2 plusy - jeden z alternatora drugi z aku, i do tego sygnał aktywujący stycznik (solenoid) robiący zwarcie na w/w plusach.

Masę rozrusznik bierze z bloku silnika.

EDIT:
Aaaa. Te dane dot. rozrusznika w czerwonej tabelce to dane "startowe" - ile ciągnie przy ruszeniu. Potem jak już rozrusznik ruszy silnik to interesują nas dane "operating test":)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 08 paź 2012, 15:21

Engagement to jest ten pierwszy kop, żeby zakręcić silnik. Jak już chechła to jest operating, a free running to jest... no, bez obciążenia, goły silnik. Tak czy owak na wszelki wypadek daruję sobie ten wyłącznik. Co prawda są i takie na 1000A w wielkości tych na 300A, a te 100/200/300A to są do ciężarówek, ale jakoś wolę nie ryzykować spawania pod maską.

Grzesiek, u mnie były cyrki na klemie (bo stara i skorodowana), ale też przewód źle w niej siedział i nie wiem, czy sam nie był w środku uszkodzony, skoro izolacja miała czarne plamy. Nie, żaden płyn mi pod maską nie chlapie :P. Po wymianie klemy z kabelkiem gra gitara.
Drop a gear and disappear!

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 15:49

Michor pisze:

?? zmiana polaryzacji?

przecież (i to wynika ze schematu) rozrusznik ma 2 plusy - jeden z alternatora drugi z aku, i do tego sygnał aktywujący stycznik (solenoid) robiący zwarcie na w/w plusach.

Masę rozrusznik bierze z bloku silnika.
Panie kochany, przewód z sygnałem aktywującym (+) na cewkę,w czasie innym niż rozruch silnika jest masą dla wentylatora,wycieraczek,szyberdachu i cholera wie czego tam jeszcze.

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: regaciarz » 08 paź 2012, 16:48

Michor pisze:Panie kochany jak taki mądry jesteś - bo mi ręce opadywują:P
Szukam Plusa po zapłonie pod maską:)
Najszybciej się wpiąc w plus wtryskiwaczy, w 99% aut działa( wersje benzynowe)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Michor » 08 paź 2012, 16:52

I się nic nie spsuje?

potrzebuję taki plus żeby przekaźnik przełączyć i tyle - czyli jakieś 200mA.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: stabraf » 08 paź 2012, 20:24

Alan pisze:
Michor pisze:

?? zmiana polaryzacji?

przecież (i to wynika ze schematu) rozrusznik ma 2 plusy - jeden z alternatora drugi z aku, i do tego sygnał aktywujący stycznik (solenoid) robiący zwarcie na w/w plusach.

Masę rozrusznik bierze z bloku silnika.
Panie kochany, przewód z sygnałem aktywującym (+) na cewkę,w czasie innym niż rozruch silnika jest masą dla wentylatora,wycieraczek,szyberdachu i cholera wie czego tam jeszcze.
Dlategóż też te odbiorniki przy kręceniu się wyłączają ;)
A bez kręcenia jest już masa, bo przepływa przez uzwojenie wirnika tegóż rozrusznika :D

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 20:29

Dlatego bracik pytałem na czym polega to odwrócenie polaryzacji :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”