Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 12 sty 2013, 22:13

To kwestia dysz, pompka daje ciśnienie jak trzeba i jeśli jeden z trzech kanałów będzie lekko przytkany i da słabiej, to pozostałe strzelą w niebo. :P

Poza tym właśnie o to chodzi, że w kurtynach / mgłowych możesz gwizdać na prędkość. Owszem, przy pędzie autostradowym ogień skoncentruje się raczej w dolnej połowie szyby, ale góra i tak coś tam otrzyma, przy jeździe powolnej albo na postoju ochlapiesz sobie najwyżej kawałek dachu przy samej szybie, a szyba i tak otrzyma swoja porcję do mycia - tak to wyglądało po tej zamianie w Hondzie. Po prostu przy dyszy mgłowej krople są drobniutkie i mają tak mały pęd, że wyhamują zanim przelecą nad szybą, a w normalnej dyszy jeśli pęd powietrza nie dociśnie strumienia do szyby, to umyjesz sobie bagażnik, a jak ustawisz dysze niżej, to w trasie ochlapiesz sobie ramiona wycieraczek zamiast szyby - każdy wie. ;)
Drop a gear and disappear!

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: adamM20 » 12 sty 2013, 22:18

Borek pisze:To kwestia dysz, pompka daje ciśnienie jak trzeba i jeśli jeden z trzech kanałów będzie lekko przytkany i da słabiej, to pozostałe strzelą w niebo. :P
...dzięki za info, jak dobierzesz jakieś dobre dysze daj info. Moja kappara jest jeszcze w proszku ale jak ja będę składał to dobrze jest korzystać z czyiś doświadczeń.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: MariuszKRK » 13 sty 2013, 10:40

ramiona mogą być ale nakrętek nie ma nawet we Włoszech(bo zgubiłem jedną i chciałem zamówić)
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: fotisk » 13 sty 2013, 11:31

Borek, to jakie Ty masz u siebie spryskiwacze??? Moje, chyba oryginalne, ślicznie rozpryskują płyn na szybie... Są bez regulacji...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 13 sty 2013, 12:13

Oryginalne z regulacją, trzy dysze na spryskiwaczu. Po prostu z doświadczenia wiem, że żadne dysze strumieniowe jakkolwiek wyregulowane nie będą dawały takiego efektu, jak mgłowe - oczywiście odpowiednio dobrane do odległości i kąta ustawienia względem szyby, bo np. te z C3 nie mają w ogóle regulacji i dobrze się sprawią tylko w pojazdach, w których oryginalne spryski są ustawione podobnie jak w C3. Do tego oczywiście dobre wycieraczki. ;)

A co do wycieraczek to też mam pytanie - lepsze będą te bezstelażowe czy jednak klasyczne? Bo ostatnio założyłem bezstelażowe i mam wrażenie, że czasem w paru strefach nie zbierają najlepiej, no ale właśnie - tylko czasem i dość losowo. W razie czego mi nie żal, drogie nie były. :?
Drop a gear and disappear!

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: regaciarz » 13 sty 2013, 12:16

mi te klasyczne ze szkieletem powyżej 130 podskakują na szybie zamiast wycierać :/

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: fotisk » 13 sty 2013, 21:16

Borek, to może poszukaj z kappy około 96 roku (moja jest z 96) i będą fajne rozpryskujące...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 13 sty 2013, 21:24

One też dają trzy strumienie, tylko bez regulacji w pionie, si?
Drop a gear and disappear!

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Polej » 13 sty 2013, 21:26

Potwierdzam, że stary typ spryskiwaczy w Kappie działa znacznie lepiej- sam mam zmienione. Nie walą strumieni, tylko rozpryskują mgiełkę.

Wycieraczek używam firmy Valeo ze "spojlerem" (stelażowe , ze wskaźnikiem zużycia)- działają dobrze bez względu na prędkość
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 13 sty 2013, 21:37

I takie info chciałem, dzięki! W autosklepie przyjrzałem się fotce i faktycznie te stare dysze wyglądają jak mgłowe, będę musiał się koło nich zakręcić. :D
Polej, a powiedz mi jeszcze jak długich piór używasz - 600mm u kierowcy i krótka u pasażera?
Drop a gear and disappear!

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Polej » 13 sty 2013, 21:47

Borek pisze:I takie info chciałem, dzięki! W autosklepie przyjrzałem się fotce i faktycznie te stare dysze wyglądają jak mgłowe, będę musiał się koło nich zakręcić. :D
Polej, a powiedz mi jeszcze jak długich piór używasz - 600mm u kierowcy i krótka u pasażera?
Obie po 60cm ;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: adamM20 » 13 sty 2013, 21:50

MariuszKRK pisze:ramiona mogą być ale nakrętek nie ma nawet we Włoszech(bo zgubiłem jedną i chciałem zamówić)
.... dzięki Kolego. : ok2 :

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 13 sty 2013, 21:52

Chodziło mi głównie o kierowcę, bo u pasażera 550mm mi lekko odstaje na zewnętrznej (ale może faktycznie spróbuję). Zastanawia mnie tylko czemu niektórzy zmieniają stare dysze na nowe i czemu Lancia wprowadziła taką zmianę na gorsze... zaoszczędzili na nich czy jak?
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Bichoń » 22 mar 2014, 12:00

Ktoś ma jakoś fajnie rozwiązany uchwyt na kubek w kappie? Brakuje mi tego, a nie chcę wsadzać jakiegoś badziewia i szukam inspiracji.

Awatar użytkownika
rosomak1983
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:30
Lokalizacja: Łancut

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: rosomak1983 » 22 mar 2014, 23:48

Przyłaczam sie do pytania, cup holdera najbardziej we wnetrzu kappy brakuje.
Dziś jest pierwszy dzień reszty Twojego życia. Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. DZIAŁAJ!!!

Lancia kappa 2.0T 20V 1999

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”