Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 04 paź 2012, 21:30

taaa.... Może uchwyt na kubek z żyroskopem? :lol:
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Dawid » 05 paź 2012, 0:19

Ten żyroskop w tym temacie to zajebioza...chwała temu za to co coś takiego wymyśli.:)wszak to zwiększanie funkcjonalności i komfort:)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2012, 7:49

Jedna rzecz mnie trochę drażni, mianowicie ostatni przebieg wycieraczek po ich wyłączeniu. Nieraz zapomnę je wyłączyć, rano wsiadam, przekręcam kluczyk i jadą po suchej szybie- szybko wyłączam, a one sobie drugą rundkę strzelają i to wolniej i jeszcze dłużej szorują szybę. Muszę rozpracować włącznik i wykluczyć to jakoś.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 8:02

A zestaw do połowu tuńczyka? Da radę? :)

Grzesiu a znasz dokładną rozpiskę przekaźnika centralnego zamka?

Mam centralkę która wyzwala masą,mam ją w....drzwiach kierowcy.Przeniósłbym do tunelu,i zyskałbym otwieranie bagażnika z pilota.Twój opis dotyczący sterowania lustrami pokazuje które przewody są plusowe(jeśli dobrze zrozumiałem).

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 08 paź 2012, 8:30

Ta druga rundka wycieraczek jest chyba jednak wymuszona budową sprzęgła w mechanizmie i jest związana z chowaniem wycieraczek pod szybę (bo "pod maskę" nie da się powiedzieć). Jak wycieraczki pracują normalnie, to silnik kręci się zawsze w jedną stronę, a jak się mają "chować" to silnik robi pół obrotu w przód (wycieraczki do góry) i pół wstecz - wtedy sprzęgło na tych swoich zapadkach wchodzi w jakiś inny tryb pracy i pozwala schować ramiona niżej. Obawiam się, że to by trzeba dokładnie rozgryźć od strony mechanicznej tego sprzęgła, chyba że komuś nie przeszkadza jak mu wycieraczki w spoczynku trochę wystają. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: kecajgo » 08 paź 2012, 9:01

kupic thesis i po problemach...zaczną się inne :-P a tak już poważnie to cieszy fakt, że coś się cały czas dzieje przy tych samochodach, modyfikacje wg mnie są potrzebne aczkolwiek nie ukrywam że i bez nich jakoś da się żyć, gratuluje pomysłów i z chęcią zobacze ich efekty tu na forum na jakimś filmie pokazowym lub w przyszłości na jakimś zlocie :-)

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 9:10

Kupić thesis zaczną się problemy. :lol:

Wierz mi że, wolę dylematy nad tym czy mam pić z butelki lub kubka.Od tych czy zawieszenie zrobi się twarde,lub eol wyskoczy plus cała gama bliżej nieokreślonych błędów Thesisa. Kappa to auto proste ale wygodne,thesis jest piękny,wygodny ale kapryśny jak moja teściowa. Wydając ponad 25tysia na nienowe auto chciałbym żeby chociaż nie zaskakiwało.No ale ma nawi i uchwyt na kubek.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2012, 9:29 przez Alan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2012, 9:16

Ta druga rundka wycieraczek jest chyba jednak wymuszona budową sprzęgła w mechanizmie i jest związana z chowaniem wycieraczek pod szybę...
O tym nie pomyślałem, ale jeśli tak jest i trzeba ingerować w sprzęgiełko to chyba przestało mi to już przeszkadzać :D W sumie aż tak te wycieraczki nie wchodzą na szybę, więc żeby pominąć sprzęgiełko i odciąć impuls ostatniego przebiegu pewnie trzeba tylko rozgryźć elektrykę. Chodzi mi głównie o zimę, bo nieraz może ostro poszarpać pióra, lub uszkodzić mechanizm. Ewentualnie jeść mniej masła i będzie ok! :P
A zestaw do połowu tuńczyka? Da radę? :)
Ale trzeba to podpiąć pod kalendarz, żeby uwzględnić okres ochronny ;P
Grzesiu a znasz dokładną rozpiskę przekaźnika centralnego zamka?

Mam centralkę która wyzwala masą,mam ją w....drzwiach kierowcy.Przeniósłbym do tunelu,i zyskałbym otwieranie bagażnika z pilota.Twój opis dotyczący sterowania lustrami pokazuje które przewody są plusowe(jeśli dobrze zrozumiałem).
Alan mam cały schemat centralnego jakby Ciebie interesował. Rozumiem, że oryginalny przekaźnik masz wyciągnięty i tylko dodatkowa centralka steruje zamkiem? Sprawa wygląda tak, że przy oryginalnym przekaźniku są dwa przewody sterujące: biało-żółty i niebiesko-żółty. Podanie masy na jeden z nich spowoduje zamknięcie/otwarcie zamka. Przewody te działają w parze, tzn. jeśli w jednym jest masa to w drugim jest +12V stałe, po zamknięciu/otwarciu jest na odwrót. Jest przewód różowy, doprowadzający +12V stałe do przekaźnika. Czarny to masa, a przewody opisane(żółto-czarny i siwo-zielony) to przewody na których pojawia się 1s +12V do silniczków zamka w drzwiach. Podobnie jak sterujące mają zmienną polaryzację, raz są masą, raz napięciem(o ile dobrze pamiętam).
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 9:19

Nie,mam oryginalna centralkę zamka.Mam tez dołożony sterownik wyzwalający otwarcie i zamknięcie masą. Sterownik wpięty w instalację zamka drzwi kierowcy.

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2012, 9:31

Aha... No to bez najmniejszego problemu sobie to zrobisz. Powpinaj się tylko w przewody od przekaźnika, zgodnie z ich przeznaczeniem jak opisałem i będzie ok. Tylko może gorzej łapać sygnał z pilota bo tam jak wiesz jest ciasno i masa przewodów. Chociaż jak masz dobry teraz to dużo gorzej nie powinno być. Ja sobie dołożyłem moduł 4 przekaźników na pilota(4 kanały) bo mi alarm łapie aż z 70cm i podłączyłem pod to otwieranie klapy bagażnika, centralny i zapalanie halogenów. Przekaźniki te niestety(może stety) działają na on/off. Raz ciśniesz przycisk-załącza, drugi raz wyłącza. Trochę wnerwiające przy centralnym, parę razy zdarzyło się, że były 2 kanały na raz włączone od centralnego, ale mimo to i tak działał. Przy halogenach za to działa wyśmienicie. Też zamontowałem to w tunelu i bałem się o zasięg, jednak z tego co sprawdzałem to moduł działa z 250m 8-O i przeciwmgłowe załącza jak i inne funkcje.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 9:37

Powiedz mi jeszcze,przycisk bagażnika wyzwala masę czy plus?

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 08 paź 2012, 9:51

Ja mam kappę z 98r. i u mnie wyzwala +. Jednak dla bezpieczeństwa posprawdzaj sobie czy przewody które opisałem, jak i sterowanie bagażnika działają jak u mnie. Nie chciałbym, żebyś coś sobie zepsuł bo np. u mnie jest coś namieszane i działa inaczej.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 08 paź 2012, 10:20

No jak masz schemat to pewno dotyczy całego okresu produkcji :)


Dla pewności sprawdzę multimetrem :)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 08 paź 2012, 11:28

Przycisk bagażnika to chyba przekaźnikiem idzie tak w ogóle? ;)

Po ostatnich resetach kompa przyszła mi do głowy prosta myśl - wyłącznik aku mocowany na przewodzie dodatnim przy klemie (albo na masie jak ktoś woli, ja zawsze najpierw odpinam plus :P). Rzecz banalna do zrobienia, tylko jakoś nie mogę znaleźć nigdzie ładnego pstryczka wytrzymującego jakieś większe prądy. Jaki maksymalny prąd (czyli pewnie rozruchowy) idzie od baterii do tego rozdzielacza przy grodzi? 200A powinno chyba wystarczyć, ale odpowiednie wyłączniki to niestety tylko takie heble jak do kombajnu - już widzę taki czerwony kran pod maską... : yesyes :
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Michor » 08 paź 2012, 11:41

oj chyba i więcej może pójść.... ale to przez chwilę tylko w sumie...
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”