Kappa 2.4 Pb - elektryka/brak podświetlenia/awaryjne/rozładowania

Awatar użytkownika
VomitusMaximus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2015, 16:14
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Srokowo
Kontakt:

Kappa 2.4 Pb - elektryka/brak podświetlenia/awaryjne/rozładowania

Post autor: VomitusMaximus » 02 mar 2017, 2:12

Witam, mam nadzieje że ktoś pomoże w temacie, chociażby zdiagnozować problem żeby się obyło bez rozpruwania całej deski.
Jeżeli ktoś miał podobny problem, współczuje, a jeżeli się zdarzyło liczę na cenne informacje i z góry dziękuję.
Jako że niewiele czasu spędzam w miejscu pobytu mojej Kappy, a jeżeli już używam to intensywnie, chciałbym spróbować naprawić to sam, oto problem.

Od czasu rozładowania się akumulatora podczas długotrwałego postoju (ok miesiąc bez odpalania) i dużych mrozów miałem problemy z uruchomieniem silnika. Akumulator Centra Plus naładowałem podłączyłem, po przekręceniu kluczyka wskazówka ładowania opadała prawie do końca, silnik palił ale z dużym trudem jakby nie było iskry, dopływu paliwa (szarpał i choinka na desce, awaryjne mrugały). W międzyczasie znikło podświetlenie deski rozdzielczej i info center (zielone). Czasami resetuje licznik kilometrów, i godzinę/język w info center bardzo często (wyświetlacz mruga, czasami pojawia się check o wadliwym połączeniu elektrycznym po włosku), przyciski info center działają ale czasami się blokują, język zresetował się do włoskiego, podczas jazdy potrafią włączyć się awaryjne i zablokować do czasu ponownego uruchomienia silnika co nie zawsze skutkuje (odblokowują się po chwili i cos bzyczy pod zegarami).

Nadpalone jest gniazdo bezpiecznika pod kierownicą ze śnieżynką, te od klimy (winie dmuchawę bo wiem ze jest nadpalona, brudna czy cokolwiek i nadaje się tylko do wymiany ale działa, czasami potrafi spalić bezpiecznik przy nadmiernym obciążeniu, wymiana dmuchawy zajmę się w kwietniu).
Centralny z pilota jak i kluczyka nie łapie na wszystkie zamki (możne siłownik, tym tez się zajmę jak się zrobi cieplej).
Jako że te dwa powyższe problemy nie denerwują mnie tak bardzo jak brak podświetlenia i wariujące info center, to możne mogą mieć jakiś wpływ na tą sytuacje.

Problem z odpalaniem zniknął na krótko po wymianie klem i kabli od masy (profilaktycznie zmieniłem tez świece dużo wcześniej ale nie pomogło).
Po kliku dniach Kapiszon zaczął znowu marudzić lekko przy odpalaniu. Pali, ale już dłużej jakby znowu gdzieś brakło mu prądu i znowu mruga chwilowo awaryjnymi (alternator żeby nie było sprawny niedawno regenerowany, akumulatory dwa bo co do Centry pewny nie byłem).

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone i wydaja się ok.
Światła zewnętrzne działają bez zarzutu.
Po odpaleniu brak jakichkolwiek problemów z silnikiem.

Największy problem do rozwiązania, to brak podświetlenia deski i info center, co winić, co wymienić. Pomocy.
Kappa '98 2.4 20v Pb sedan

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa 2.4 Pb - elektryka, brak podświetlenia, awaryjne, rozladowania

Post autor: skyblu » 02 mar 2017, 23:46

Witam
W mojej brak podświetlenia został wyeliminowany ...jak pisałem tu na forum ..
sprawdzeniem skrzynki bezpieczników w pod kierownikiem i wyeliminowanie luzów miedzy stykami,
a bezpiecznikami ze szczególnym uwzględnieniem zasilania skrzynki..
pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
VomitusMaximus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2015, 16:14
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Srokowo
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 Pb - elektryka, brak podświetlenia, awaryjne, rozladowania

Post autor: VomitusMaximus » 03 mar 2017, 18:06

W zasadzie poważnie biorę pod uwagę ten element (skrzynka bezpieczników), zastanawiałem się tez nad usterką samego info center, włącznika świateł, modułu bsi, ewentualnie zwarciem gdzieś przy tych elementach.
Kappa '98 2.4 20v Pb sedan

Awatar użytkownika
VomitusMaximus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2015, 16:14
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Srokowo
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 Pb - elektryka, brak podświetlenia, awaryjne, rozladowania

Post autor: VomitusMaximus » 19 mar 2017, 13:27

Skrzynkę bezpieczników zmieniłem, okazuje się że to jednak nie to, podświetlenia zegarów i info center nadal nie ma.
Czy regulator napięcia może mieć coś wspólnego z tym problemem ? Dodam że na niskich obrotach info center mruga (pomarańczowe podświetlenie) albo całkiem potrafi się wygasić, ostatnio przy wyprzedzaniu na wysokich obrotach samoczynnie włączyły mi się awaryjne (po raz drugi).
Problemy z odpalaniem zimnego silnika nadal są: długo się rozkręca jakby nie dostawał paliwa albo iskry na swiecach i strasznie nim telepie, na rozgrzanym jest już ok.
Poprawiłem masy (wymieniłem przewody), zmieniłem klemy, wcześniej świece, teraz skrzynkę bezpieczników.
Bez wizyty u elektromechanika samochodowego raczej się chyba nie obejdzie.
Kappa '98 2.4 20v Pb sedan

Awatar użytkownika
VomitusMaximus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2015, 16:14
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Srokowo
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 Pb - elektryka/brak podświetlenia/awaryjne/rozładowania

Post autor: VomitusMaximus » 06 lip 2017, 12:43

Problem z elektryką nierozwiązany, pomocy.
Wymieniony regulator napięcia, bo podobno taka była potrzeba, pali dobrze chociaż to nadal nie jest to.
Podczas ostatniego 1,5 miesięcznego postoju znowu rozładował się aku (możliwe ze przez car audio z kondensatorem w bagażniku).
Nadal brak podświetlenia deski, info center tylko na pomarańczowo i mruga, awaryjne czasem przy wysokich obrotach jak i sporadycznie błąd połączenia elektrycznego.
Poniżej link do filmiku z dzisiejszej akcji.
W piątek jadę szukać magika.

Kappa '98 2.4 20v Pb sedan

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 Pb - elektryka/brak podświetlenia/awaryjne/rozładowania

Post autor: Borek » 06 lip 2017, 13:12

Jeżeli nie magik, to zostaje ci się na poważnie dobrać do wiązki elektrycznej zaczynając ponownie od skrzynki bezpieczników. Akumulator pewnie się rozładował dlatego, że jest gdzieś jakieś delikatne zwarcie - nie takie full wypas, mające dość duży opór, ale jednak zwarcie powoli się grzejące i ciągnące troszkę prądu. To może być wina wilgoci, ale to akurat łatwo dostrzec.

Terkotanie przy skrzynce też nie jest normalne na pewno, może czegoś przy wymianie nie zamocowałeś jak należy?
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”