Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Witam.
Cieplej się robi, czasu mam więcej, to zakładam masę tematów i rozwiązuje różne problemy z Kappą.
W listopadzie 2016 pierwszy raz zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych po odpaleniu. Komputer z MESem pokazał błąd P0380 - Moduł podgrzewania świec żarowych z dopiskiem "Niski sygnał".
Wymieniłem bezpiecznik "13" - błąd jest nadal.
No to wymiana świec - wpadło 5 sztuk nowiutkich Denso DG-127.
Nie pomogło, nawet po kasowaniu błędu wracał on po kilku chwilach/godzinach.
Kupiłem używany przekaźnik, sprzedający zapewniał że sprawny. Błąd jest nadal.
MES pokazał mi w opisie błędu, że w chwili wyświetlenia napięcie akumulatora wynosiło 9.8V. No to akumulator do wymiany - na używany, ale sprawdzony Bosch S5 74AH 750A. Błąd jest nadal.
Przy -12stC auto pali, nawet dość ładnie.
Zdziwiło mnie, że test modułu podgrzewania w MES kończy się komunikatem "nieudany". Przekaźnik podczas niego "cyka" chyba 4 razy.
W statystykach (tam gdzie można sprawdzać prędkość, temperatury, obroty, dawki itd) napisane jest, że centralka podgrzewania przeszła test pomyślnie.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Pozdrawiam,
Kuba
Cieplej się robi, czasu mam więcej, to zakładam masę tematów i rozwiązuje różne problemy z Kappą.
W listopadzie 2016 pierwszy raz zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych po odpaleniu. Komputer z MESem pokazał błąd P0380 - Moduł podgrzewania świec żarowych z dopiskiem "Niski sygnał".
Wymieniłem bezpiecznik "13" - błąd jest nadal.
No to wymiana świec - wpadło 5 sztuk nowiutkich Denso DG-127.
Nie pomogło, nawet po kasowaniu błędu wracał on po kilku chwilach/godzinach.
Kupiłem używany przekaźnik, sprzedający zapewniał że sprawny. Błąd jest nadal.
MES pokazał mi w opisie błędu, że w chwili wyświetlenia napięcie akumulatora wynosiło 9.8V. No to akumulator do wymiany - na używany, ale sprawdzony Bosch S5 74AH 750A. Błąd jest nadal.
Przy -12stC auto pali, nawet dość ładnie.
Zdziwiło mnie, że test modułu podgrzewania w MES kończy się komunikatem "nieudany". Przekaźnik podczas niego "cyka" chyba 4 razy.
W statystykach (tam gdzie można sprawdzać prędkość, temperatury, obroty, dawki itd) napisane jest, że centralka podgrzewania przeszła test pomyślnie.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Pozdrawiam,
Kuba
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Napięcie jednakowe na wszystkich świecach w czasie grzania?
Jeśli świece wszystkie grzeją i centralka pewna to chyba zostaje ECU lub kabelki na odcinku ECU-centralka i ogólnie kabelki dochodzące tą mniejszą wtyczką...
Jeśli świece wszystkie grzeją i centralka pewna to chyba zostaje ECU lub kabelki na odcinku ECU-centralka i ogólnie kabelki dochodzące tą mniejszą wtyczką...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
A widzisz, napięcia nie mierzyłem. Jak to najlepiej zrobić?
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
A czym dysponujesz, znaczy masz jakiś multimetr/voltomierz?
Napięcie najlepiej mierzyć bezpośrednio na świecy, czyli zapinasz kabelek na masę silnika jeden a na świece drugi i włączasz zapłon, następnie wyłączasz i potem powtarzasz na kolejnych. Tylko jeśli świece nowe/sprawne i centralka pewna to raczej żadnych anomalii być nie powinno ale sprawdzić nie zaszkodzi...
Nie wiem czy masz jakąś dokumentację ale tak to wygląda: Jak widać cudów tam nie ma...
Oprócz głównego zasilania jest jeszcze masa i 3 kabelki do ECU
Ten bezpiecznik "13" to pod kierownicą w skrzynce był?
Ilu on jest amperowy?
Tak czy owak to przy centralce jest tylko bezpiecznik główny 80A
Napięcie najlepiej mierzyć bezpośrednio na świecy, czyli zapinasz kabelek na masę silnika jeden a na świece drugi i włączasz zapłon, następnie wyłączasz i potem powtarzasz na kolejnych. Tylko jeśli świece nowe/sprawne i centralka pewna to raczej żadnych anomalii być nie powinno ale sprawdzić nie zaszkodzi...
Nie wiem czy masz jakąś dokumentację ale tak to wygląda: Jak widać cudów tam nie ma...
Oprócz głównego zasilania jest jeszcze masa i 3 kabelki do ECU
Ten bezpiecznik "13" to pod kierownicą w skrzynce był?
Ilu on jest amperowy?
Tak czy owak to przy centralce jest tylko bezpiecznik główny 80A
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Jakby co to powinienem mieć takie cudeńko z Kappiszi do momentu rozbiórki auta paliła od strzała w kolano
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Oczywiście miernik jakiś mam, sprawdzę to w poniedziałek, piękne dzięki za poradę.
Bezpiecznik 13 był pod kierownica, ale cholera nie pamietam ile amper.. 20-25? Wiem, ze mimo iż był cały to założyłem nowy, taki sam.
Maniak: jeśli masz taki moduł z 2.4 JTD to ja go w tym oto momencie rezerwuje!
Bezpiecznik 13 był pod kierownica, ale cholera nie pamietam ile amper.. 20-25? Wiem, ze mimo iż był cały to założyłem nowy, taki sam.
Maniak: jeśli masz taki moduł z 2.4 JTD to ja go w tym oto momencie rezerwuje!
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Wczoraj też u mnie dokonała żywota jedna ze świec i dokładniej sobie poobserwowałem zachowanie kontrolki. Na zimnym sygnalizuje błąd migając przez kilkanaście sekund jakieś pół minuty po zapłonie, natomiast na rozgrzanym silniku błąd sygnalizowany nie jest-zapewne wynika to z tego, ze gorący silnik świec nie potrzebuje i nie są one załączane choć przy włączeniu zapłonu kontrolka i tak się na sekundę zapala.
Tak, że możesz poobserwować jak tam jest u Ciebie i jeśli jest tak samo to ECU można raczej wykluczyć z kręgu podejrzanych...
Tak, że możesz poobserwować jak tam jest u Ciebie i jeśli jest tak samo to ECU można raczej wykluczyć z kręgu podejrzanych...
KAPPA TDS & JTD
Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Nadal do tego tematu nie przysiadłem - brak czasu. Obstawiam (po konsultacji z mechanikiem) problem na linii ECU-sterownik lub jakiś problem na połączeniu z któraś świecą.
U mnie jest różnie. Dziś rano błąd migał. Potem auto postalo kilka godzin i błędu brak. Czasem na rozgrzanym silniku miga, a czasem na zimnym zdarzało się, ze kontrolka nie migała (choc rzadko). Krótko mówiąc - loteria.
U mnie jest różnie. Dziś rano błąd migał. Potem auto postalo kilka godzin i błędu brak. Czasem na rozgrzanym silniku miga, a czasem na zimnym zdarzało się, ze kontrolka nie migała (choc rzadko). Krótko mówiąc - loteria.
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7270
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
Mam identyczne objawy w Cromie szczególnie na zimnym silniku
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - błąd P0380 mimo wymiany świec i przekaźnika
W naszej Cromie tak samo jest.. Jakiś bunt na Podkarpaciu..
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.