Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
Siema. Potrzebuję szybko info czy jak przełożę licznik z kappy 2.0 do 3.0 to wszystko będzie działało? Nie działa mi dobrze wskaźnik paliwa, a w tamtym wszystko śmiga aż miło;)
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 19:34 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Używamy polskich liter. Poprawiłem.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Używamy polskich liter. Poprawiłem.
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Przekładka licznika z 2.0 do 3.0
A może to pływak?
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Kappa - przekładka licznika z 2.0 do 3.0.
Kontrolka rezerwy się zapala przy starcie tak jak powinna czy kompletnie zdechł pies? Jeśli tak to powinno chodzić bez zarzutu, może przełóż sam swój "zegarek" z tamtego licznika do nowego.
Drop a gear and disappear!
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa - przekładka licznika z 2.0 do 3.0.
Pokazuje jak chce teraz mam pełny bak to pokazuje połowę, albo się zaswieca rezerwa. Rozebralem poczyscilem, przygialem blaszki i nadal to samo.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - przekładka licznika z 2.0 do 3.0.
Trzeba by ew. sam wskaźnik paliwa przełożyć - na liczniku od 2.0 obrotomierz będzie mieć po chwili na 8 tys. obrotów a prędkości też będą absurdalne - będziesz mieć Szybkich i Wściekłych na liczniku. Nie zgadza się liczka cylindrów i ilość impulsów z impulsatora w skrzyni biegów.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa - przekładka licznika z 2.0 do 3.0.
No to jutro rozbieram jeszcze raz i dokopie się też do pływaka i całej reszty w bagażniku.
Re: Kappa - przekładka licznika z 2.0 do 3.0.
Ale w polifcie to chyba już nie będzie problemów z prędkościąBartek-Lodz pisze:... a prędkości też będą absurdalne - będziesz mieć Szybkich i Wściekłych na liczniku. Nie zgadza się liczka cylindrów i ilość impulsów z impulsatora w skrzyni biegów.
KAPPA TDS & JTD
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - przekładka licznika z 2.0 do 3.0.
Masz inną liczbę cylindrów i inną ilość impulsów z impulsatora skrzyni - temat zresztą przerabiałem namacalnie więc nie ważne czy przed czy po lifcie - wskazania będą złe - konkretnie będzie pokazywało za dużo w stosunku do tego co jest nominalnie.volf pisze:Ale w polifcie to chyba już nie będzie problemów z prędkościąBartek-Lodz pisze:... a prędkości też będą absurdalne - będziesz mieć Szybkich i Wściekłych na liczniku. Nie zgadza się liczka cylindrów i ilość impulsów z impulsatora w skrzyni biegów.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
Tylko gdzie w polifcie masz impulsator w skrzyni?
Chyba, ze V6 jest wyjątkiem...
Chyba, ze V6 jest wyjątkiem...
KAPPA TDS & JTD
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
No to zagadka - w kappie z 99 kolega ma impulastor w skrzyni - mówimy o 3.0 chyba, że te z elektroniczną przepustnicą biorą sygnał z ABS co i tak nie zmienia fakty, że obrotomierz działać prawidłowa nie będzie. Pytanie też czy liczniki poliftowe można wsadzić do przedliftowego auta.volf pisze:Tylko gdzie w polifcie masz impulsator w skrzyni?
Chyba, ze V6 jest wyjątkiem...
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
Volf, w polifcie jak najbardziej może być różnica. Ja do swojego założyłem raz zegary od poliftowej 2,4b, przełożyłem tylko swój obrotomierz i prędkościomierz - ni cholery nie było dobrze, obydwa zaniżały odczyty o jakieś 20%. Założyłem do licznika jego właściwe zegarki (czyli te od 2,4) i nadal to samo, musiałem sobie wykombinować całe drugie zegary od 2,0t żeby było dobrze. Może to być kwestia tego, że w 2,0t siedzi jeszcze przedliftowy Motronic, a w poliftowym 2,4 jest już nowsza wersja, bo zegary w obu przypadkach są poliftowe i elektroniczne.
Myślę, że to jest główny problem przy przekładce, żeby u biorcy i dawcy zgadzała się forma liczników (na mikrochipach czy jeszcze te wcześniejsze) i żeby zgadzała się wersja ECU. Natomiast co do wskaźnika paliwa to już to pisałem - przełożyć sam wskaźnik z oryginalnych zegarów od 3,0 do tych wziętych z 2,0, może pójdzie. Ja bym jednak szukał zegarów od właściwej wersji V6.
Myślę, że to jest główny problem przy przekładce, żeby u biorcy i dawcy zgadzała się forma liczników (na mikrochipach czy jeszcze te wcześniejsze) i żeby zgadzała się wersja ECU. Natomiast co do wskaźnika paliwa to już to pisałem - przełożyć sam wskaźnik z oryginalnych zegarów od 3,0 do tych wziętych z 2,0, może pójdzie. Ja bym jednak szukał zegarów od właściwej wersji V6.
Drop a gear and disappear!
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
Mam kilka zegarów do V6
Pozdrawiam brać klubowiczow
Pozdrawiam brać klubowiczow
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
Problem z wskaźnikiem paliwa ogarnięty
Po pozbyciu się butli od LPG miałem wreszcie dostęp do baku od strony bagażnika. I to właśnie butla była wszystkiemu winna! Pod naciskiem butki przetarł sie kabelek od wtyczki przy pływaku i przez to był błędny odczyt. Zaizolowałem i działa wszystko bezproblemowo
Po pozbyciu się butli od LPG miałem wreszcie dostęp do baku od strony bagażnika. I to właśnie butla była wszystkiemu winna! Pod naciskiem butki przetarł sie kabelek od wtyczki przy pływaku i przez to był błędny odczyt. Zaizolowałem i działa wszystko bezproblemowo
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
W takim razie pomyślałbym o trochę innym zamocowaniu butli (na podkładkach, by dystans zwiększyć), ew. innym poprowadzeniu kabli, żeby nie było powtórki z rozrywki...
Z drugiej strony dobrze, że to taki "detal" był winien...
Z drugiej strony dobrze, że to taki "detal" był winien...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa 3.0 V6 - przekładka licznika z 2.0
Butli już nigdy nie bedzie Pozbyłem sie już instalacji na dobre:)