Jeśli wierzyć w to co pisze Bartek-Lodz to może być to odpowiedź na problem Rapeeka a także i mój. Podobno nic złego się nie dzieje wtedy. Johnny, u Ciebie chodzi wiatrak non stop na trasie i zaczyna temperatura silnika niepokojąco rosnąć, a jak wyłączysz klimę to spada, tak? Więc może ciągła praca wentylatora na drugim biegu za bardzo obciąża Ci silnik i przez to zaczyna się grzać? Po prostu pisałem, że może warto by było to odłączenie 2 biegu w przypadku Rapeeka i moim wypróbować. Nie mówię, że jest to z pewnością lek na całe złoRapeek pisze:W mojej Kappie 20vT '99r dziwnie zachowuje się wentylator chłodnicy, mianowicie gdy na zewnątrz temperatura jest do około 27*C to chodzi normalnie tzn. odpalam silnik, włączam klimę i za chwilę uruchamia się wentylator, najpierw 1 bieg potem 2. Natomiast podczas jazdy wyłączy się i dopóki nie zatrzymam się to się nie włączy. Ale gdy temp.jest powyżej 27*C to startuje odrazu z 2 biegu i chodzi non stop i nawet po przejechaniu 15 km nie wyłącza się. Trochę mnie to martwi, bo gdy będę teraz jechał w te upały 400km, a wentylator będzie chodził cały czas to nie wróży nic dobrego. Dodam że klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze. A może u was jest tak samo?
Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzacji
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Być może w Waszym przypadku pomoże ale u mnie jest tak jak pisałem ale temperatura jest stała no może się czasem zawaha między 95 a 98 póki co większej nie było, mowa o ekspresówce. Dziwne bo sam pęd powietrza powinien schłodzić przy tej prędkości, teoretycznie drugi bieg powinien pomóc w chłodzeniu a nie jeszcze pogorszyć, ale kto wie trochę się boje teraz kombinować bo kawałek jestem od domu..
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Ja wczoraj właśnie wyjąłem bezpiecznik 2 biegu i zrobiłem około 250 km w tym sporo po Warszawie i nic niepokojącego się nie działo, temp. cały czas poniżej 90*. Wracając około godz. 22, gdy temp. na zewnątrz spadła do 23* to w czasie jazdy wyłączył się nawet 1 bieg.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Może to głupie, ale... nie masz przypadkiem podłączonego wentylatora odwrotnie? Na postoju będzie dmuchał przez chłodnicę, ale podczas jazdy będzie walczył z naturalnym przepływem powietrza.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
To teraz tym bardziej i ja spróbujęRapeek pisze:Ja wczoraj właśnie wyjąłem bezpiecznik 2 biegu i zrobiłem około 250 km w tym sporo po Warszawie i nic niepokojącego się nie działo, temp. cały czas poniżej 90*. Wracając około godz. 22, gdy temp. na zewnątrz spadła do 23* to w czasie jazdy wyłączył się nawet 1 bieg.
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Bichon chodzi Ci o mnie bo jeśli tak to ja mam dobrze bo wiatrak wieje na silnik a nie wyciąga ciepłego powietrza z silnika. Wydaje mi się, że cały problem jest w tym, że pierwszy bieg włącza mi się dopiero przy 95 stopniach a powinien wcześniej.. Tylko dziwne że bez Klimy chłodzi się normalnie i zaraz wyłącza...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Panowie - ja wiem, że to jest bez sensu, wręcz absurdalne ale uwierzcie mi, że u mnie w dwóch Kappach latam bez bezpiecznika 2 biegu i nigdy mi się nie zagrzały - nawet w korkach w upale. Ale jeżeli ktoś chce na siłę mieć dwa biegi wentylatora to należy wykonać taką małą przeróbkę instalacji:
Podłączamy pod przekaźnik od sprężarki dodatkowy przekaźnik, załączający nam wentylator -1 bieg - wolny z jednoczesnym rozłączaniem w momencie wyłączenia zapłonu, bo jak zostawimy na włączonej klimatyzacji to nam będzie cały czas wentyl działać. Dzięki temu podczas włączonej klimatyzacji mamy załączony wentylator cały czas i nie skacze nam gwałtownie ciśnienie w układzie a presostat nie załączy 2 biegu bo w presostacie mamy załącznik czasowy - tzn, że jeżeli po kilku sekundach ciśnienie nie zostanie zbite do akceptowalnego to załącza 2 bieg - co czyni prawie non stop, bo nie idzie aż tak szybko zbić ciśnienia.
Dzięki temu mamy czynny 2 bieg, który może się załączyć w przypadku gdy ciśnienie w układzie faktycznie bardzo wzrośnie i sam 1 bieg nie da rady go obniżyć.
Tylko pytam się po co? Metoda wyjęcia bezpiecznika jest szybka, prosta i skuteczna. Mało tego zobaczycie, że klima będzie chłodzić bardziej wydajnie niż z bezpiecznikiem i akumulator będziecie mieć doładowany.
Oprócz tego pojeździjcie sobie z bezpiecznikiem od 2 biegu wentylatora i zobaczcie jaki gorący jest akumulator i jego klemy - a następnie pojeździjcie bez bezpiecznika, czyli bez 2 biegu - akumulator ma normalną temperaturę, a klemy są ciepłe a nie gorące.
Ta metoda nie dotyczy wersji z dieslem.
PS. w razie gdy ciśnienie przekroczy poziom krytyczny - czyli około 30 Bar presostat wyłączy sprężarkę.
Ja u siebie jeździłem z testo 550 i sprawdzałem ciśnienia na bieżąco - lepiej jest jak działa cały czas 1 bieg niż jak załącza się 2 i wyłącza i chwila przerwy i znowu załącza 1 i zaraz drugi - bardziej to obciąża układ aniżeli wentylator działa cały czas na 1 biegu.
Podłączamy pod przekaźnik od sprężarki dodatkowy przekaźnik, załączający nam wentylator -1 bieg - wolny z jednoczesnym rozłączaniem w momencie wyłączenia zapłonu, bo jak zostawimy na włączonej klimatyzacji to nam będzie cały czas wentyl działać. Dzięki temu podczas włączonej klimatyzacji mamy załączony wentylator cały czas i nie skacze nam gwałtownie ciśnienie w układzie a presostat nie załączy 2 biegu bo w presostacie mamy załącznik czasowy - tzn, że jeżeli po kilku sekundach ciśnienie nie zostanie zbite do akceptowalnego to załącza 2 bieg - co czyni prawie non stop, bo nie idzie aż tak szybko zbić ciśnienia.
Dzięki temu mamy czynny 2 bieg, który może się załączyć w przypadku gdy ciśnienie w układzie faktycznie bardzo wzrośnie i sam 1 bieg nie da rady go obniżyć.
Tylko pytam się po co? Metoda wyjęcia bezpiecznika jest szybka, prosta i skuteczna. Mało tego zobaczycie, że klima będzie chłodzić bardziej wydajnie niż z bezpiecznikiem i akumulator będziecie mieć doładowany.
Oprócz tego pojeździjcie sobie z bezpiecznikiem od 2 biegu wentylatora i zobaczcie jaki gorący jest akumulator i jego klemy - a następnie pojeździjcie bez bezpiecznika, czyli bez 2 biegu - akumulator ma normalną temperaturę, a klemy są ciepłe a nie gorące.
Ta metoda nie dotyczy wersji z dieslem.
PS. w razie gdy ciśnienie przekroczy poziom krytyczny - czyli około 30 Bar presostat wyłączy sprężarkę.
Ja u siebie jeździłem z testo 550 i sprawdzałem ciśnienia na bieżąco - lepiej jest jak działa cały czas 1 bieg niż jak załącza się 2 i wyłącza i chwila przerwy i znowu załącza 1 i zaraz drugi - bardziej to obciąża układ aniżeli wentylator działa cały czas na 1 biegu.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
A jeszcze jest taka kwestia, że jeżeli temperatura silnika zaczyna wam rosnąć po włączeniu klimy to koniecznie podjedźcie do kogoś od klimatyzacji co się zna - trzeb pomierzyć ciśnienia, często jest tak, że przytka się osuszacz i ciśnienie w układzie jest prawie 30 Bar, chłodnica od klimy grzeje jak grzałka a silnik prawie ciągnie przyczepę i o przegrzanie nie trudno.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Dzięki bardzo Bartek za szczegółowy opis Moje wątpliwości chyba do reszty się rozwiały
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Bartek a masz pomysł jak wymusić wcześniejsze włączanie się wentylatora? Powinien przy 90° a włącza się dopiero przy ponad 95°...wstawiałem opornik ale nie pomógł chyba że jest zależność na którym przewodzie go dałem... Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Sterowanie załączaniem wentylatorów jest realizowane z deski (wskaźnika) co jest oczywiście totalnym debilizmem. Jeżeli wentylator załącza Ci się za późno to najpierw zmierz faktyczną temperaturę silnika bo wskaźnik to może pokazywać cuda. Jeżeli faktycznie załącza za późno a w okolicy nikt nie wie dlaczego i nie można tego ustalić w jakiś cywilizowany sposób to możesz zamontować oddzielny załącznik termiczny - montowany przy chłodnicy np w Oplach - trochę druciarstwo ale liczy się efekt aby wentylator działał.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Sugerowali jeszcze wymienić ten czerwony czujnik na głowicy, jak on nie pomoże to będzie trzeba zrobić jak pisałeś, bez klimy problemu nie ma włącza się późno ale schładza i zaraz wyłącza ale na klimie non stop wentylator chodzi i trzyma tak jak pisałem..
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Na klimie w takim upale będzie Ci chodził non stop tylko, że nie potrzebnie na 2 biegu. Ja Ci napisałem co i jak - zrobisz jak uważasz. Wyjąć bezpiecznik na próbę to nie problem zanim ze złości podpalisz auto
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Już wyciągnąłem zobaczymy jakie będą rezultaty. Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Odkopię temat, bo trochę się wyjaśniło, mianowicie jeszcze w tamtym roku wymieniłem osuszacz i od razu była poprawa. Wentylator w czasie jazdy nie chodzi cały czas nawet gdy jest upał, ciszej pracuje też sprężarka, widocznie teraz ma lżej.
kupiłem NRF kosztował ok. 50 zł
kupiłem NRF kosztował ok. 50 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX