Kappa - problem z ładowaniem
Kappa - problem z ładowaniem
Witam, po uruchomieniu silnika wskazówka woltomierza wskazuje napięcie poniżej 12 wolt. Infocenter w tym czasie ma bardzo słabe podświetlenie a klimatyzacja nie chłodzi. Dopiero jak zwiększę obroty to wskazówka woltomierz skacze na około 13 wolt, infocenter mocniej świeci a klimatyzacja zaczyna chłodzić. Czy jest to wina alternatora i słabego ładowania? Czy mieliście takie objawy?
Odp: Kappa - problem z ładowaniem
Jak pamiętam z innego samochodu to może być wina regulatora napięcia w alternatorze
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11944
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - problem z ładowaniem
Najpierw pasek, potem oczyścić połączenia (masa do silnika i nadwozia oraz przewód do alternatora) jeśli to wszystko jest git to szczotki i regulator
Odp: Kappa - problem z ładowaniem
Masa, masa, masa. Oczyść masę na silnik i nadwozie, ewentualnie dołóż miedzianą taśmę.
Odp: Kappa - problem z ładowaniem
Dzięki za podpowiedzi - sprawdzę połączenia, pasek a później alternator u elektryka i dam znać.
Czasami przy obrocie kierownicą do oporu okropnie coś piszczy - czy to może być pasek wspomagania i czy to nie ten sam pasek co napędza alternator?
Czasami przy obrocie kierownicą do oporu okropnie coś piszczy - czy to może być pasek wspomagania i czy to nie ten sam pasek co napędza alternator?
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Witam, mam takie pytanie, czy w Kappie da radę wyjąć regulator napięcia z alternatora bez wyciągania go?
Zdaje się ,że mnie to czeka bo trochę mam małe ładowanie.13,5 na pusto i 13,3 i mniej z odbiornikami.
Zdaje się ,że mnie to czeka bo trochę mam małe ładowanie.13,5 na pusto i 13,3 i mniej z odbiornikami.
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Radził bym już to robić bo za chwile ci padnie ako bo takie ładowanie to jest żadne ładowanie ... A moim zdaniem to to nie będzie regulator jak już to szczotkimarceli pisze:Witam, mam takie pytanie, czy w Kappie da radę wyjąć regulator napięcia z alternatora bez wyciągania go?
Zdaje się ,że mnie to czeka bo trochę mam małe ładowanie.13,5 na pusto i 13,3 i mniej z odbiornikami.
Albo spróbuj dołożyć masy przyłóż kabel od obudowy alternatora i do masowej klemy
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Ale nie mówisz o odczytach ze wskaźnika w zegarach, tylko sprawdzałeś miernikiem?marceli pisze:Witam, mam takie pytanie, czy w Kappie da radę wyjąć regulator napięcia z alternatora bez wyciągania go?
Zdaje się ,że mnie to czeka bo trochę mam małe ładowanie.13,5 na pusto i 13,3 i mniej z odbiornikami.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Problem rozwiązany. Jednak tak jak w większości przypadków i u mnie była słaba masa na silniku.
Oczywiście sprawdzałem miernikiem.
Po wyczyszczeniu masy ładowanie jest 14,2 a i wskaźnik w kabinie powędrował w prawo.
Tak więc koledzy mieliście rację.Dołączam zdjecie:
Z odbiornikami typu światła i dmuchawa.
Oczywiście sprawdzałem miernikiem.
Po wyczyszczeniu masy ładowanie jest 14,2 a i wskaźnik w kabinie powędrował w prawo.
Tak więc koledzy mieliście rację.Dołączam zdjecie:
Z odbiornikami typu światła i dmuchawa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Tylko na tym foto masz troszkę małe ładowanie bo wskaźnik pokazuje nie całe 13V.marceli pisze:Problem rozwiązany. Jednak tak jak w większości przypadków i u mnie była słaba masa na silniku.
Oczywiście sprawdzałem miernikiem.
Po wyczyszczeniu masy ładowanie jest 14,2 a i wskaźnik w kabinie powędrował w prawo.
Tak więc koledzy mieliście rację.Dołączam zdjecie:
Z odbiornikami typu światła i dmuchawa.
- mechico
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lut 2013, 9:46
- Lokalizacja: Knurów k/Gliwic
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Witam,u mnie wskazówka z napięcia na końcu skali(a nawet dalej,za 15) spaliło obie żarówki mijania,infocenter ciemny i nawiew nie działa...Pytanie:czy regulator napięcia znajduje się w alternatorze,jeśli tak to czy da się go wymienić,czy trzeba cały alternator wymienić?? Kappa 3.0 98'
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Da się wymienić sam regulator.
- mechico
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lut 2013, 9:46
- Lokalizacja: Knurów k/Gliwic
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Dzięki marceli,właśnie byłem zmierzyć i ładuje prawie 18V!!! Może podpowie ktoś gdzie w 3.0 jest alternator i jak najlepiej się do niego dobrać,bo od góry g...o widzę,albo jakiś link...Dzięki z góry za sugestie