Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Nasze cudne drogi dały się we znaki i zawieszenie w mojej Kappce jest już na wykończeniu, żeby nie powiedzieć w agonii Więc zbieram się do wymiany tego co po nim pozostało. Chcę zrobić remont generalny zawieszenia i zrobiłem sobie listę:
Przód (x2):
- amortyzator
- osłona
- sworzeń wahacza
- tuleja duża
- tuleja mała (motylek)
- łącznik stabilizatora
- gumy stabilizatora
Tył (x2):
- amortyzator
- poduszka amortyzatora
- odbój
- sprężyna
- tuleja wahacza duża
- tulejka w zwrotnicy
- drążek przedni,
- drążek tylny
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
Poczytałem o zawieszeniu w kilku tematach i mniej niż więcej wiem na co zwrócić uwagę. Mam jednak lekki problem z dopasowaniem części bo moja k to model przejściowy 98' i zrobiony jest tam mix, a do tego eper strajkuje i nie wyszukuje po VIN.
Pytania mam natomiast następujące:
- czy jest coś jeszcze co warto byłoby wymienić przy okazji, lub musi być wymienione, a nie ma tego na listach?
- jeśli chodzi o wymianę amortyzatora, to czy podkładki, nakrętki, i inne pierdółki trzeba przełożyć ze starego, czy są np. w zestawie z nowym?
- Czy ma ktoś chęć i czas żeby sprawdzić po VIN jaki typ amortyzatorów (numery oryginałów) powinien pasować? Podam na PW.
Wstępnie wyliczyłem sobie,że części pochłoną 2000-2500zł. Liczę na to, że będę mógł się rozkoszować w końcu pełnym komfortem Kapcia...
Przód (x2):
- amortyzator
- osłona
- sworzeń wahacza
- tuleja duża
- tuleja mała (motylek)
- łącznik stabilizatora
- gumy stabilizatora
Tył (x2):
- amortyzator
- poduszka amortyzatora
- odbój
- sprężyna
- tuleja wahacza duża
- tulejka w zwrotnicy
- drążek przedni,
- drążek tylny
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
Poczytałem o zawieszeniu w kilku tematach i mniej niż więcej wiem na co zwrócić uwagę. Mam jednak lekki problem z dopasowaniem części bo moja k to model przejściowy 98' i zrobiony jest tam mix, a do tego eper strajkuje i nie wyszukuje po VIN.
Pytania mam natomiast następujące:
- czy jest coś jeszcze co warto byłoby wymienić przy okazji, lub musi być wymienione, a nie ma tego na listach?
- jeśli chodzi o wymianę amortyzatora, to czy podkładki, nakrętki, i inne pierdółki trzeba przełożyć ze starego, czy są np. w zestawie z nowym?
- Czy ma ktoś chęć i czas żeby sprawdzić po VIN jaki typ amortyzatorów (numery oryginałów) powinien pasować? Podam na PW.
Wstępnie wyliczyłem sobie,że części pochłoną 2000-2500zł. Liczę na to, że będę mógł się rozkoszować w końcu pełnym komfortem Kapcia...
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 10:12
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Wrocław/Mirków
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Dorzuć do tego końcówki drążka kierowniczego
Było :: Fiat 126p 650 (1990r.), Fiat 125p 1.5 (1989r.), Fiat 125p kombi 1.5 (1986r.), Fiat Tempra 1.6 8v (1994r.) , Lancia Dedra 1.8 16v (1996r.)
Jest :: Lancia Dedra 1.8 16v VVT (1998r.) , Lancia Kappa SW 2.0 było 16vt po przeszczepie jest 20vt (1997r.) , Fiat Ducato 14 2.5 D (1997r.)
Jest :: Lancia Dedra 1.8 16v VVT (1998r.) , Lancia Kappa SW 2.0 było 16vt po przeszczepie jest 20vt (1997r.) , Fiat Ducato 14 2.5 D (1997r.)
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Końcówki (na szczęście ) były wymieniane jakieś 15tys. temu przy okazji wymiany maglownicy i pompy. Sprawdzę tylko ich stan.
Trochę zaczyna mnie przerażać ?ogrom? przedsięwzięcia. Im więcej wiesz tym gorzej zaczyna się spać...
Trochę zaczyna mnie przerażać ?ogrom? przedsięwzięcia. Im więcej wiesz tym gorzej zaczyna się spać...
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Ale już wiesz, że te wszystkie części są zużyte i wymagają wymiany czy to tylko takie założenie?
Pytam, bo ja dobrych części nie wymieniałbym pochopnie a niektóre oryginalne elementy są naprawdę trwałe a zastąpienie ich lipnymi odpowiednikami może nie być dobrym posunięciem...
A tak w ogóle-wiadomo jaki przebieg ma auto?
Pytam, bo ja dobrych części nie wymieniałbym pochopnie a niektóre oryginalne elementy są naprawdę trwałe a zastąpienie ich lipnymi odpowiednikami może nie być dobrym posunięciem...
A tak w ogóle-wiadomo jaki przebieg ma auto?
KAPPA TDS & JTD
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
volf, założenie było takie, że wszystko z zasady idzie do wymiany. Wiem na pewno, że do wymiany są: przednie amortyzatory, tylne sprężyny, sworznie (już na wykończeniu), tuleje wahacza i gumy stabilizatora. Coś zaczęło pukać z tyłu na dziurach, więc podjąłem decyzję o całkowitej wymianie. Wiem,że dzisiejsze zamienniki, choćby z górnej półki, nie muszą być i często nie są tak trwałe jak oryginały, dlatego też zacząłem wahać się z wymianą wszystkiego jak leci. Z drugiej strony, jak robić to porządnie(staram się trzymać tej zasady) i dlatego wolałbym raz a dobrze. Jak na razie podjąłem decyzję, że spróbuję ugadać się z mechanikiem żeby postawić u niego samochód, przy demontażu kwalifikować części i dopiero kupować. Na pewno dużo wydłuży to czas naprawy.
Wymiana na przodzie to pikuś, tył wydaje się masakryczny. Milion drążków, końcówek, łączników. Największą zagadką dla mnie są tylne amortyzatory. Nie ma za bardzo jak ich sprawdzić bo sprężyny padły na amen i podczas konserwacji widziałem sporo rudzielca w nadkolu i wokół mocowania amortyzatorów, co mnie bardzo martwi. Na 100% będę wiedział co tam słychać dopiero po zdjęciu wszystkiego. Mam cichą nadzieję, że skoro amortyzatory nie pracują, bo tył siedzi i nie są wylane to będzie z nimi OK.
Przebieg wg blatu to 286tys. 98'. Raczej realny. Samochód od drugiego właściciela,jako nówka kupiony w salonie PL(!), w Pol-Car Poznań. Pierwszy właściciel to rodzina drugiego, a drugi to pracownik serwisu w/w firmy. W związku z tym można podejrzewać, że przebieg ok. Coś tam nawet mieli w kompie o niej, chociaż jak zaczęli szukać książki serwisowej to pewnie szukają do dziś. Jakoś mocno styrana nie była. Fakt ,że alkantara na siedzeniu kierowcy już się skończyła- gościu na pewno w dresach nie jeździł , ale poza tym nie było widać większego zużycia niż na przebieg 248tys.
Alan dzięki, czasem tylko wyskakuje, że za dużo osób chce korzystać, ale zawsze to alternatywa! Wtedy stabraf się poświęcił i posprawdzał mi co nieco
Wymiana na przodzie to pikuś, tył wydaje się masakryczny. Milion drążków, końcówek, łączników. Największą zagadką dla mnie są tylne amortyzatory. Nie ma za bardzo jak ich sprawdzić bo sprężyny padły na amen i podczas konserwacji widziałem sporo rudzielca w nadkolu i wokół mocowania amortyzatorów, co mnie bardzo martwi. Na 100% będę wiedział co tam słychać dopiero po zdjęciu wszystkiego. Mam cichą nadzieję, że skoro amortyzatory nie pracują, bo tył siedzi i nie są wylane to będzie z nimi OK.
Przebieg wg blatu to 286tys. 98'. Raczej realny. Samochód od drugiego właściciela,jako nówka kupiony w salonie PL(!), w Pol-Car Poznań. Pierwszy właściciel to rodzina drugiego, a drugi to pracownik serwisu w/w firmy. W związku z tym można podejrzewać, że przebieg ok. Coś tam nawet mieli w kompie o niej, chociaż jak zaczęli szukać książki serwisowej to pewnie szukają do dziś. Jakoś mocno styrana nie była. Fakt ,że alkantara na siedzeniu kierowcy już się skończyła- gościu na pewno w dresach nie jeździł , ale poza tym nie było widać większego zużycia niż na przebieg 248tys.
Alan dzięki, czasem tylko wyskakuje, że za dużo osób chce korzystać, ale zawsze to alternatywa! Wtedy stabraf się poświęcił i posprawdzał mi co nieco
Ostatnio zmieniony 13 sty 2014, 12:48 przez grzesiekj23, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Co do przodu to zobacz jeszcze w jakim stanie są poduszki amortyzatorów, chodzi głównie o korozję, zdarza się, że przy demontażu urywają się śruby przez tą rdzę... Niestety, nowych nie kupisz.
Jeśli chodzi o łączniki stabilizatora to jest na forum temat o modyfikacjach, ale pewnie już go przeglądałeś
Z tyłu najczęściej padają te małe tulejki w zwrotnicy. Te w wahaczach, zwłaszcza w tych starszego typu (prostokątnych) wytrzymują zazwyczaj spokojnie ponad 300kkm. Dodatkowo są one bardzo miękkie a zamienniki są sporo twardsze (sztywniejsze). Drążki poprzeczne też trwałe, ale przy demontażu kolumn mogą się uszkodzić, bo te długie śruby lubią się zapiekać
Co do amortyzatorów to tylko weryfikacja po demontażu. Czasami nawet bez wycieku nic nie trzymają.
Nie wiem jakiego typu masz amortyzatory, ale jeśli te starsze to poduszki do nich są drogie i trudno dostępne a pewnie będziesz musiał wymienić, bo pisałeś coś o korozji. Przeważnie guma jest w nich dobra, ale blachy zostaje niewiele
Z tyłu mogą też pukać łączniki stabilizatora, ale wymiana ich to nie problem
Jeśli chodzi o łączniki stabilizatora to jest na forum temat o modyfikacjach, ale pewnie już go przeglądałeś
Z tyłu najczęściej padają te małe tulejki w zwrotnicy. Te w wahaczach, zwłaszcza w tych starszego typu (prostokątnych) wytrzymują zazwyczaj spokojnie ponad 300kkm. Dodatkowo są one bardzo miękkie a zamienniki są sporo twardsze (sztywniejsze). Drążki poprzeczne też trwałe, ale przy demontażu kolumn mogą się uszkodzić, bo te długie śruby lubią się zapiekać
Co do amortyzatorów to tylko weryfikacja po demontażu. Czasami nawet bez wycieku nic nie trzymają.
Nie wiem jakiego typu masz amortyzatory, ale jeśli te starsze to poduszki do nich są drogie i trudno dostępne a pewnie będziesz musiał wymienić, bo pisałeś coś o korozji. Przeważnie guma jest w nich dobra, ale blachy zostaje niewiele
Z tyłu mogą też pukać łączniki stabilizatora, ale wymiana ich to nie problem
KAPPA TDS & JTD
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Z tego co widziałem podczas wymiany maglownicy, to nie jest najgorzej z przednimi poduszkami, ale to się okaże po wyjęciu- nawet nie wiedziałem, ze nowych nie można dostać :/
Co do łączników stabilizatora to przeczytane już chyba wszystkie tematy Dodatkowo rozmawiałem z gościem który ma warsztat w Słupsku i mówił, ze ma jeszcze inny patent na te końcówki. Dowiem się dokładniej i zobaczę w którą stronę pójdę. A znalazłem coś takiego:
Łącznik drążka stabilizatora przedniego L/P LANCIA Kappa 95-
Nazwa:
Łącznik drążka stabilizatora EVR 917612 (Ruville)
Cena:
238.02zł
Co do amortyzatorów tył, na 90% poduszki będą zjedzone. Jeśli tak będzie, to chyba przerzucę się na nowy typ amortyzatorów z nowymi poduszkami. Gdzieś czytałem, że nie powinno być problemów. Z tym, że "nie powinno" mnie nie zadowala, dlatego nic nie będę kupował w ciemno.
Co do łączników stabilizatora to przeczytane już chyba wszystkie tematy Dodatkowo rozmawiałem z gościem który ma warsztat w Słupsku i mówił, ze ma jeszcze inny patent na te końcówki. Dowiem się dokładniej i zobaczę w którą stronę pójdę. A znalazłem coś takiego:
Łącznik drążka stabilizatora przedniego L/P LANCIA Kappa 95-
Nazwa:
Łącznik drążka stabilizatora EVR 917612 (Ruville)
Cena:
238.02zł
Co do amortyzatorów tył, na 90% poduszki będą zjedzone. Jeśli tak będzie, to chyba przerzucę się na nowy typ amortyzatorów z nowymi poduszkami. Gdzieś czytałem, że nie powinno być problemów. Z tym, że "nie powinno" mnie nie zadowala, dlatego nic nie będę kupował w ciemno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Oka Panowie pytanie.
Amory tył 3 typy (w skrócie stary/nowy typ) - a sprężyny? też jest różnica czy wszystko ryba?
Amory tył 3 typy (w skrócie stary/nowy typ) - a sprężyny? też jest różnica czy wszystko ryba?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Z tego co wiem, (o ile dobrze) to różnicy ni ma.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- MMateo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lis 2015, 16:30
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Greetings from Bulgaria fellow lancia drivers.
Sorry that I'm writing in English but can anyone of you tell me how to replace the front swaybar.
Please write me a PM:. Thanks.
PS. Excuse me again for writing in English.
Sorry that I'm writing in English but can anyone of you tell me how to replace the front swaybar.
Please write me a PM:. Thanks.
PS. Excuse me again for writing in English.
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
You will find some information here, in related topic:
Generally, many of us are using a bar from Ford Mondeo.
Generally, many of us are using a bar from Ford Mondeo.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Ja parę lat temu też wymieniłem wszystko z tyłu i z przodu (oprócz stabilizatora) - na prawdę jest potem ogromna różnica w komforcie. Na wiosnę znów będę musiał coś pośturać z tyłu bo coś już tam słychać. Teraz jest dużo części dostępnych do tyłu w autosklepie - ja wtedy musiałem się z paroma gratami bujać po sklepach aż w końcu któreś ASO z Warszawy sciągnęło mi to z Włoch.
Powodzenia w pracach.
Powodzenia w pracach.
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
Re: Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
Here you have good quality , replacement part :MMateo pisze:Greetings from Bulgaria fellow lancia drivers.
Sorry that I'm writing in English but can anyone of you tell me how to replace the front swaybar.
Please write me a PM:. Thanks.
PS. Excuse me again for writing in English.
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Lacznik ... IRTH/14100
We ship to Bulgaria.
Marcin
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".
e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49