Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Daro_wawa » 03 kwie 2012, 15:43

Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.

Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??

Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Zawieszenie z elktryczną regulacją twardości KAPPA

Post autor: jakubg » 03 kwie 2012, 16:34

Podczepiam się pod temat.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: wojciech711 » 03 kwie 2012, 20:36

Daro_wawa pisze:Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.

Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??

Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
może założyc orygialne amorki :D
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Daro_wawa » 03 kwie 2012, 21:42

wojciech711 pisze:
Daro_wawa pisze:Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.

Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??

Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
moze założyc orgialne amorki :D
Gdyby był dostępne i w rozsądnej cenie pewnie bym i kupił.
A teraz i przez najbliższy czas mnie nie będzie stać więc szukam innego sposobu.
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: volf » 03 kwie 2012, 22:02

A odpinałeś sterownik amortyzatorów od instalacji auta?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Daro_wawa » 03 kwie 2012, 22:31

volf pisze:A odpinałeś sterownik amortyzatorów od instalacji auta?
tak odpinałem i nic błąd zostaje
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: volf » 03 kwie 2012, 22:37

To sprawa nie wygląda na prostą, może by zasymulować obecność amortyzatorów jakimiś rezystorami? (choć nie wiem czy to co piszę ma jakiś sens, trzeba by najpierw zrobić sekcję właściwego amortyzatora...)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Ramzes_II » 04 kwie 2012, 7:26

Rezystory to tylko by się zakopciły.
W amortyztorze jest elektrozawór który steruje przepływem oleju,a przez to twardością tegoż amortyzatora.
Prąd który tam płynie nie należy do małych.
Podejrzewam ze do 4A na amortyzator, co daje bagatela 50W na stronę.
Skąd takiej mocy rezystor wytrzaśniesz :D


:lol:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 7:34 przez Ramzes_II, łącznie zmieniany 1 raz.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

argenta67

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: argenta67 » 04 kwie 2012, 7:30

Ramzes_II pisze:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
To nawet nie zauważasz jaki kolor będą miały jak sie rozpalą :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Gros » 04 kwie 2012, 7:32

I będą świeciły nadkola hehe ale bedzie gadget hehe
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Ramzes_II » 04 kwie 2012, 7:33

argenta67 pisze:
Ramzes_II pisze:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
To nawet nie zauważasz jaki kolor będą miały jak sie rozpalą :lol: :lol: :lol:
:lol:
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: jakubg » 04 kwie 2012, 9:08

No dobra a ktoś wie ile na 100% idzie tam prądu? Napięcie jest do 5V tak więc czy żarówka 12V będzie dobra to nie wiem.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Michor » 04 kwie 2012, 10:23

Ramzes_II pisze:Rezystory to tylko by się zakopciły.
W amortyztorze jest elektrozawór który steruje przepływem oleju,a przez to twardością tegoż amortyzatora.
Prąd który tam płynie nie należy do małych.
Podejrzewam ze do 4A na amortyzator, co daje bagatela 50W na stronę.
Skąd takiej mocy rezystor wytrzaśniesz :D


:lol:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
Hmmm....

Od razu mówie - nie miałem takiego w ręku ale-> elektrozawory od gazu, czy przekaźniki nie pobierają aż tak dużo prądu.

A btw to i 20W rezystor da się znaleźć :)

Najprościej - miernik w łapę i mierzymi na amorach regulowanych z tyłu - jak i co się zmienia np. po przełączeniu na sport. Amperomierz walnąć w obieg i będzie wiadomo jaki pobór prądu jest.

Było by to zasadniczo dziwne, gdyby fabryka tak "prądożerny" obwód puściła na tak niskim napięciu -> pamietajmy z fizyki że W=V*A więc żeby mieć te same Waty musimy przy mniejszym napięciu puścić więcej prądu -> co skutkuje grubymi kablami itp itd.
Ergo, jeżeli to byłby obwód pobierający tak dużo prądu, to najprawdopodobniej by latał na 12v a nie na 5v.

Teraz pytanie -> czy układ przy pomocy 4 kabli odwraca czyli otwiera/zamyka 2 zawory czy robi to jakoś inaczej->
moim zdaniem kwestia ustalenia nap. na jakimś amorze jaki ma opór wew, ewentualnie przy pomocy amperomierza jaki pobiera prąd -> i wtedy już coś można kombinować.


Tak więc, rasumując:) podejrzewam że wystarczy wpiąć np. rezystor żeby zasymulować zamknięty obwód.
Jaki? to już na podstawie pomiarów amora z regulacją można ustalić:)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Wilkin » 04 kwie 2012, 10:30

A w sumie kombinujecie :P - co to tam dla was 2,5 tysia za amorek (Jeden!!!!)
parę drobnych żałujecie :P
kto wymyslił takie ceny :(

Michor ma rację - przy 5V i odciążeniu 4A - kablem musiały by mieć ok 3mm przekroju.
na oko - bo nie chcę mi się liczyć ;)
czyli rezystor powinien dać radę.
Zostaje kwestia wyliczenia - jaki ;)
Ale to wyżej macie rozprawkę ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

Post autor: Michor » 04 kwie 2012, 10:33

Wilkin - wiesz, grooooosze :)

:lol:
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”