Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: marceli » 07 wrz 2016, 23:50

Krótszą półoś zmieniałem całą na nową(z przegubami),ma niewiele najechane.Więc jak coś to na tej długiej.Ale sądzę ,że to nie to.

Zrobię raz jeszcze koła.Zobaczymy.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: Tomzik » 24 wrz 2016, 15:35

Wydaje mi się, że to powinno rozwiązać problem, o ile dobrze wyważą - nie wystarczą zera na wyważarce, podpytaj jeszcze z jaką dokładnością to robią.

Zwłaszcza w sezonach wymiany kół, aby było szybciej, warsztaty lubią ustawiać sobie wysokie tolerancje, żeby pokazywało szybko zera, a tymczasem niedowaga/nadwaga to kilka gram.

O ile dobrze sobie przypominam to jak miałem walnięte przeguby wewnętrzne w Kappie to drgania występowały przy różnych prędkościach, za to głównie pod dużym obciążeniem - np. przyspieszenie na 4. bądź 5. biegu przy ok. 80km/h. I było je czuć nie tylko na kierownicy, ale też jakby pod podłogą.

Także ja bym jeszcze jednak powalczył z kołami.

Na wiosnę np. wyważałem koła w Delcie, nowe opony Dunlopa, wyważał szwagier, wyważone z dokładnością do 2 gram. Od dłuższego czasu miałem wibracje przy prędkościach autostradowych - niby koła wyważone bardzo dobrze, nowe opony... Dziś wyważył jeszcze raz i... spokój :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: volf » 24 wrz 2016, 20:58

Raczej niemożliwe by niedoważenie koła 2 gramami powodowało jakiekolwiek odczuwalne wibracje 8-O
KAPPA TDS & JTD

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: carincton » 24 wrz 2016, 21:09

Felgi mogą być krzywe. Ja ostatnio prostowałem swoje alusy od kappy. Trzy alufelgi były krzywe.Były problemy przed prostowaniem z drganiami nadwozia przy większych prędkościach na autostradzie, a po prostowaniu jest idealnie, nawet przy 140 km/h.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: Tomzik » 24 wrz 2016, 22:42

volf pisze:Raczej niemożliwe by niedoważenie koła 2 gramami powodowało jakiekolwiek odczuwalne wibracje 8-O
No i teraz nie ma :)

Poprzednio widać tylko chwilowo było 2 gramy. Chciałem po prostu napisać, że nawet jak sobie książkowo wyważyć koła to i tak na naszych drogach za chwilę się skrzywią i będą niewyważone...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: Borek » 25 wrz 2016, 8:47

Albo ciężarek odpadnie. Albo ktoś ma opony kierunkowe i nawet o tym nie wie. ;)
Do jednego serwisu wulkanizacyjnego w którym bywam raz przyszedł gość z reklamacją na niewyważone koła - był 2 tygodnie wcześniej na zmianie opon i było dobrze ale ostatnio lata mu kiera i go ściąga na stronę. Po krótkiej rozmowie z właścicielem wyszło, że faktycznie był też niedawno u mechanika na wymianie czegoś w zawieszeniu. Właściciel rzucił okiem na auto - koła założone odwrotnie. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: marceli » 27 wrz 2016, 22:33

Wyważyłem raz jeszcze(miało być dokładne do 2g) i co prawda raz jechałem na krótkim odcinku ale nie drgała kiera więc chyba ok.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa - drżenie kierownicy powyżej 130 km/h

Post autor: rob_76 » 27 wrz 2016, 23:38

Mi też trochę drgało ostatnio przy prędkościach "autostradowych +++" Ponieważ przy "normalnym" zakresie prędkości wszystko jest OK to również podejrzewam drobne "niedoważenie" kół... No i oponki kwalifikują się do wymiany z racji wieku (ale to już na wiosnę)...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”