Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 paź 2018, 10:22

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 25 kwie 2013, 22:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Posty: 58
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm
Witam.

Mam pewien problem. Mianowicie ostatnimi czasy rozebrałem tylne zawieszenie w celu doczyszczenia belki wymiany tulei sprężyn i amorów.

Wiadomo jak się człowiek za coś bierze to problemy narastają, żeby zdjąć belkę trzeba odkręcić przewody od korektora siły hamowania.

Standardowo się nie udało przewody się pourywały. Teraz trzeba dorobić nowe. Mam pytanie czy ktoś w kapiszonie przerabiał taką akcję i czy da się zregenerować mechanizm sterujący Korektorem ?? Nie chciał bym go wywalać ale jak się nie uda to będę zmuszony tak zrobić.

Jeszcze jedno pytanko o długości tych przewodów oraz jakie gwinty tam idą. Może ktoś zna jakiś dobry zakład w Lubelskim który się tym zajmuje :)

Kappa jest z 1996

_________________
WRC
KAPPA 2.0 20V


Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 22:55 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!


Na górę
PostDodany: 25 kwie 2013, 23:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lut 2012, 13:17
Posty: 132
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Tczew
Ja właśnie skończyłem wymianę wszystkich sztywnych przewodów :)

Korektor hamowania ma gwinty M12x1 i M10x1 długość przewodów sztywnych to:
prawy 1,0 m (2xM10x1);
lewy 1,2 m(M12x1 i M10x1)
od korektora do ABS 2 x 4,6m ( 2x M10x1 i M12x1+M10x1) .
Ja kupiłem zestaw do zarabiania końcówek i tak wydaje się być najtaniej i najlepiej, bo przeprowadzenie tych przewodów do przodu (tak, żeby było porządnie - prawie w miejscu oryginalnych), to bez końcówki jest masakra, a z zarobioną końcówką jest chyba nie możliwe. :roll:
Jak coś potrzebujesz wiecej to daj znać, chętnie pomogę :)

Powodzenia

_________________
MiniMy
Jest Volvo V70 99r.
Były:
>> Kappa 2.0 VIS << R.I.P. :(
Nissan 100NX 1.6 92r
Chrysler Voyager 3.0 LE V6 91r
Skoda Felicja 1.3 GLXi 2000r - do tej pory nie rozumiem dlaczego kupiłem te auto ;)
Toyota Corolla Liftback 1.3 91r.
Opel Kadett D - Kanciak 1.6 80r. - do tej pory nie rozumiem dlaczego go sprzedałem :(


Na górę
PostDodany: 27 kwie 2013, 0:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Posty: 58
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm
Dzięki za pomoc.

A jak rozwiązałeś temat mechanizmu regulującego korektor. U mnie tulejki gumowe się rozpadły i ten wodzik nie pracuje w ogóle gdyż skorodował.

Jak znajdę chwile jutro to wrzucę foto.

_________________
WRC
KAPPA 2.0 20V


Na górę
PostDodany: 01 lis 2017, 0:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Posty: 347
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm..... Dwa pytania:
1) Czty w poliftach korektor występuje???
2) Jeżeli występuje to do czego jest podłączony bo jakoś nic takiego u mnie nie widziałem

_________________
Jest:
Kappa 2,0 prod. 2000 - w rodzinie od 2014
FSO Polonez prod. 1989 - w rodzinie od 2004


Na górę
PostDodany: 01 lis 2017, 1:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1449
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
W poliftach nie ma korektora siły hamowania. Jest za to EBD czyli elektroniczny rozdział siły hamowania. Inny jest sterownik ABS.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 01 lis 2017, 13:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Posty: 347
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa
Skleroza w moim wieku jest możliwa. Zapomniałem o istnieniu EBD. Włąsnie się zastanawiałem bo ePer właśnie też mi nie pokazywał istnienia jego u mnie

_________________
Jest:
Kappa 2,0 prod. 2000 - w rodzinie od 2014
FSO Polonez prod. 1989 - w rodzinie od 2004


Na górę
PostDodany: 09 kwie 2018, 11:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Posty: 292
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec
wiecie może jaka jest grubość przewodów od ABS do korektora? U mnie przegnił i muszę wymienić.

_________________
Kappa 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V


Na górę
PostDodany: 12 maja 2018, 17:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Posty: 347
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa
Zawsze zarabiam z przewodu o średnicy 5 mm

_________________
Jest:
Kappa 2,0 prod. 2000 - w rodzinie od 2014
FSO Polonez prod. 1989 - w rodzinie od 2004


Na górę
PostDodany: 14 maja 2018, 9:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Posty: 292
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec
Pasował 4,75 bez problemu. Było trochę zabawy z przeciskaniem przewodu nad bakiem :)

_________________
Kappa 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V


Na górę
PostDodany: 14 maja 2018, 12:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Posty: 623
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
CZE ...
Jakieś 2 lata wstecz ... podczas wymieniany sztywnych przewodów hamulcowych począwszy od pompy ABS do zacisków hamulcowych ... pominąłem ustrojstwo korektor siły hamowania dla tylnych zacisków .... a na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce z tyłu są mocniejsze ... ale "nurkowanie" dalej pozostało.


Na górę
PostDodany: 14 maja 2018, 21:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Posty: 347
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa
Czysta fizyka. Działając na pedał hamulca wywołujemy moment skierowany przeciwnie do kierunku obrotu kół, a ten przekłada się na reakcję zawieszenia który się przenosi na nadwozie dodatkowo przesuwając środek ciężkości (ni mylić ze środkiem masy) do przodu i masz efekt nurkowania :D
dodatkowo nieraz klocki piszczą przy tym :D

_________________
Jest:
Kappa 2,0 prod. 2000 - w rodzinie od 2014
FSO Polonez prod. 1989 - w rodzinie od 2004


Na górę
PostDodany: 14 maja 2018, 22:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2766
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Lewutek pisze:
14 maja 2018, 12:10
CZE ...
Jakieś 2 lata wstecz ... podczas wymieniany sztywnych przewodów hamulcowych począwszy od pompy ABS do zacisków hamulcowych ... pominąłem ustrojstwo korektor siły hamowania dla tylnych zacisków .... a na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce z tyłu są mocniejsze ... ale "nurkowanie" dalej pozostało.
A co się dzieje przy hamowaniu na śliskim, nie zarzuca tyłem?
Jest wprawdzie ABS ale z jakichś powodów ten korektor montowano... W poliftach już go nie ma ale moduł ABS jest jednak inny...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 15 maja 2018, 10:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Posty: 623
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Nie zaważyłem aby na śliskich nawierzchniach były problemy ... wg mnie hamulce są lepsze/mocniejsze ... w K2,420V i tak mam zmodernizowane/ujednolicone hamulce na czterotłoczkowe BREMBO z przodu ... a z tyłu to standard jaki był w Kappie ... wg mnie korektor był montowany po to, aby w sytuacjach dużego obciążenia (tyłu + bagażnik) ... ten układ mechanicznie korygował/zwiększał siłę hamowania tylnych zacisków ... z zachowaniem "nurkowania" auta


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl