Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 lis 2019, 21:28

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 10 lut 2011, 19:10 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Rafako pisze:
Polej pisze:
Jak dla mnie, to żaden dowód, a jeden przypadek i jeden silnik ;) Trochę za mało, żeby mówić, że to szajs-jak dla mnie.
To dowodzi wyłącznie tego, że mało się znasz na samochodach. Akurat w tym przypadku, pomimo swojej zwyczajowo pokrętnej argumentacji, gros ma rację. Jakość oleju można poznać właśnie po zdjęciu klawiatury po dużym przebiegu. Jeśli stosowany olej jest chu... steczkowy, zazwyczaj znajduje się tam syf i 5 metrów mułu. Dla przykładu: miałem kiedyś silnik do poloneza od znajomego taksówkarza, silnik miał od nowego przelot 420 tyś km (tak, uprzedzam pytanie - motor był już w agonii), jeździł wyłącznie na quaker state, wymienianym co 8 tyś km. Klawiatura po zrzuceniu była czysta jak łza.
Skoro napisał, że klawiatura po 140 tyś km na tym oleju była zasyfiona, to znaczy że olej to syf.
Tyle w temacie i nie ma co filozofować i prowadzić dowodów logicznych (no chyba, że znajdziemy na forum jeszcze 5 użytkowników tego oleju, którzy też zwalali klawiaturę po dużym przebiegu i dadzą swoje kontropinie).
Serdecznie pozdrawiam.
Olek nie jest pokrętna tylko pisana z luzem :D bez zacietrzewienia :D lubisz mi łatki przypinać :lol:
wiesz ja jestem tylko laikiem -większość tu to fachowcy od panewek ,rozrządów i ogólnie spece od wszystkiego ;) jestem tu tu forumowiczem nie specem wiec często się mylę i wprowadzam w błąd ,wiesz ale to z niewiedzy-uczę się :D z racji wieku średniego wiedza nie wchodzi mi jak młodszym klubowiczom :-P

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 12 lut 2011, 11:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
Posty: 250
Imię: Grzechu
Lokalizacja: Wrocław
Kolega ma fiata Seicento i też ostrzegał ale przed olejem GM, że hydraulika mu siadła jak zalał i zawory klepały, u mnie chodzi jak igiełka na tym oleju, na mobil 1 tak samo, a chce selenie wlać bo skoro taki przepisali to niech sobie jeździ na takim.

_________________
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok


Na górę
PostDodany: 03 mar 2011, 19:42 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
Posty: 27
Lokalizacja: Chojnice
Witam. Czy ktoś mi napisze jaki olej mam wlać przy wymianie do owej Kappy, do skrzyni automat?
96r i przebieg 240tys. Syntetyk? Najlepiej całą nazwę oleju.

Dzięki z góry.


Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 19:51 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Przeniosłem do odpowiedniego tematu.Pisownia!


Na górę
PostDodany: 03 mar 2011, 20:00 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6574
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
grzes10051977 pisze:
Witam. Czy ktoś mi napisze jaki olej mam wlać przy wymianie do owej Kappy, do skrzyni automat?
96r i przebieg 240tys. Syntetyk? Najlepiej całą nazwę oleju.

Dzięki z góry.
TUTELA GI/A - syntetyk i polecam TYLKO oryginał - to lej do skrzyni biegów
Do silnika - dowolny półsyntetyk, pod warunkiem, że półsyntetyk jest w aucie.

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
PostDodany: 15 mar 2011, 11:05 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 lut 2011, 13:13
Posty: 17
Skype: areispl
Lokalizacja: Lublin
Witam serdecznie, pytanie może i od laika ale chciałem usłyszeć opinii od ekspertów :)
Kappa 2.4 VIS '96+GAZ Sekwencja.
Otóż auto ma 300 000 i aktualnie zalany jest castrol mineralny. Znajomy mi podpowiedział aby wymienić na Valvoline półsyntetyk ale z tego co wiem to to chyba może zaszkodzić dla silnika. Może jednak wezmę Valvoline ale mineralny?


Ostatnio zmieniony 13 kwie 2011, 19:43 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
połączyłem z istniejącym tematem.


Na górę
PostDodany: 15 mar 2011, 13:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2008, 0:00
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli już raz zalałeś mineralnym to taki musi zostać. Nie ma sensu wracać nawet na półsyntetyk, szczególnie przy takim przebiegu.


Na górę
PostDodany: 15 mar 2011, 20:26 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
W Kappie producent nie przewiduje mineralu tylko półsyntetyk lub syntetyk 10w60 i nie kombinuj

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 16 mar 2011, 12:28 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 10 lut 2011, 13:13
Posty: 17
Skype: areispl
Lokalizacja: Lublin
no to skoro nie przewiduje to co mam teraz zrobić skoro gość przede mną zalał minerał ( 2 razy zalewał minerał ) ??


Na górę
PostDodany: 16 mar 2011, 16:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Posty: 1231
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin
Areis pisze:
no to skoro nie przewiduje to co mam teraz zrobić skoro gość przede mną zalał minerał ( 2 razy zalewał minerał ) ??
Jeździć na mineralnym

_________________
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS


Na górę
PostDodany: 26 sie 2011, 11:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 sie 2011, 11:24
Posty: 1
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Witam.


Chciałbym wymienić olej w moim samochodzie.

Mam pytanie, jaki olej dolać do tego autka? Syntetyczny czy półsyntetyczny?


Jeżdżę jak w temacie Lancią Thesis 2.4 w dieslu skrzynia manualna.


Dziękuje serdecznie za pomoc:) Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 26 sie 2011, 11:50 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Połączyłem tematy - tu już masz mnogo informacji ;)


Na górę
PostDodany: 28 sie 2011, 17:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 143
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Najlepiej taki, jaki był lany wcześniej a jeśli nie wiadomo, to najbezpieczniej półsyntetyk dobrej jakości. Na szczęście rzadko przychodzi komuś do głowy zalanie silnika mineralnym, więc jest małe prawdopodobieństwo, że był takowy. Ja jeżdżę teraz na Liqui Moly 10w40 z MoS i nie narzekam - żadnych efektów ubocznych, odpukać, nie ma. Źle wspominam natomiast GM 10w40 - w poprzednim aucie musiałem wymienić ze względu na głośną pracę popychaczy zaworów... Najważniejsza zasada - częsta wymiana, najlepiej przed upływem zalecanego terminu bądź przebiegu. Na oleju nie ma co oszczędzać.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
PostDodany: 30 sie 2011, 23:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa
annubis17 pisze:
Areis pisze:
no to skoro nie przewiduje to co mam teraz zrobić skoro gość przede mną zalał minerał ( 2 razy zalewał minerał ) ??
Jeździć na mineralnym
Urban legend.
Ale przesłanki są prawdziwe. Teoretycznie. Olej z bazą mineralną ma większą tendencję do tworzenia szlamu i nagaru od baz hydrokrakowanych i syntetycznych. Stąd zbyt długo eksploatowany może doprowadzić do powstania szlamu uszczelniającego sparciałe uszczelki i wytarte simmerringi. Ten szlam może zostać wymyty po zastosowaniu oleju syntetycznego o dobrych własnościach myjących. Jednak nie stanie się to w ciagu kliku, czy iluśtamnastu tysięcy kilometrów. A odpowiednio często wymieniany nie doprowadzi do powstania szlamu nawet w ciągu 300 000 km. I olej syntetyczny można zatem śmiało stosować po mineralnym.
PS. Quiz: Kto chce mieć silnik uszczelniony mułem?

_________________
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v Sable d'Ete '97 > 550 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo) Blu Apollo '99 > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP '10 Noir Onyx > 282 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 237 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive Rouge Profond (2009) >150 000 km


Na górę
PostDodany: 31 sie 2011, 12:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 31 sie 2011, 12:39
Posty: 1
Imię: Marek
Lokalizacja: Wypełnij to pole
minio214, tak jak napisał stefan67 genialnie sprawdza się Liqui Moly, również do diesla. To trochę mniej znana marka niż Castrol albo Motul, ale na zachodzie połowa Niemiec na nim jeździ. W Polsce działa oficjalny dystrybutor, ale taniej możesz kupić w sklepie internetowym na oliwiarka.pl Ja się w nim zaopatruję, do swojego leje LM, samochód ma świetne smarowanie i w efekcie chodzi jak złotko.


Na górę
PostDodany: 26 wrz 2011, 19:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Posty: 372
Lokalizacja: jakby Kraków
Witam,

Po przeczytaniu wszystkich stron w tym wątku, mimo wszystko zaryzykuję i zapytam. :D
Kappa 2.0 20V Turbo: jaki olej?
Do tej pory jeździła na 5W50 Mobil'a. Nie wiem ile bierze oleju (no chyba nie że nie bierze), bo zrobiłem nią tylko koło 700 km.
Zmieniać na coś innego (już czas)? Roczny planowany przebieg to <5000 km, więc i tak olej wymieniałbym ze względu na czas a nie na zużycie.
Może jest inny bardziej odpowiedni olej do tego silnika? Zaznaczam że nie chodzi tu o jakieś oszczędności tylko o dobór tego co jest wystarczająco dobre.

Pozdrawiam,
G.


Na górę
PostDodany: 26 wrz 2011, 21:02 
tgp pisze:
Witam,

Po przeczytaniu wszystkich stron w tym wątku, mimo wszystko zaryzykuję i zapytam. :D
Kappa 2.0 20V Turbo: jaki olej?
Do tej pory jeździła na 5W50 Mobil'a. Nie wiem ile bierze oleju (no chyba nie że nie bierze), bo zrobiłem nią tylko koło 700 km.
Zmieniać na coś innego (już czas)? Roczny planowany przebieg to <5000 km, więc i tak olej wymieniałbym ze względu na czas a nie na zużycie.
Może jest inny bardziej odpowiedni olej do tego silnika? Zaznaczam że nie chodzi tu o jakieś oszczędności tylko o dobór tego co jest wystarczająco dobre.

Pozdrawiam,
G.
Ja zalałem właśnie Mobil 10W40. Poprzednik tak lał, to i nie ma co zmieniać. Także albo zostań przy obecnym albo zmień na 10W40 (ale raczej zostań, bo jeśli silnik nie bierze, to nie ma co kombinować).
Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl