Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 maja 2019, 11:07

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 16 maja 2019, 6:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
Witam
Czy ktoś przeprowadzał już wymianę łożyska w pompie wspomagania ?
Jakie łożysko tam idzie ?

Czy są jakieś problemy z wymianą?

Na kole pasowym wyczuwalny jest już spory luz.

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 8:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3072
Lokalizacja: powiat Bełchatów
To nie ma sensu, pasuje masa pomp z fiatów i to benzyn, jest tego na rynku używek za trzęsienie.
Kupisz w cenie łożyska i uszczelniacza wiec zabawa tylko dla ambitnych :)

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 8:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
No i dzięki
O to mi chodziło

Tak że nie ma sensu się bawić

Mniej więcej kojarzysz z jakich dokładniej samochodów pasują?

Najwięcej znalazłem z Lybry 1,8 16v

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 9:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3072
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Zdaje się, że w którymś poście na forum była cała lista.
Ja miałem, zdaje się, z silnika 1.4 (bravo, brava) ale ile zaworów to nie powiem. Ogólnie w kappie mogą być ZF (najczęściej) lub TRW ale pasują zamiennie.
Te z fiatów to najczęściej TRW, oczywiście mocowania i koło pasowe są inne ale to przekładasz ze swojej starej i już.

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 10:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
Nie otwierając nowego tematu

Czy jest możliwość założenia krótszego paska wielorowkowego tak, żeby wyeliminować sprężarkę klimy?
Czy wtedy trzeba którąś rolkę usunąć ?
Mam niesprawną sprężarkę, w dodatku nieszczelność gdzieś w nagrzewnicy - akurat wymieniam pasek na nowy i sie zastanawiam czy nie było by lepiej ominąć klimę.

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 10:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3072
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Ale co masz uszkodzone w tej sprężarce? Przecież w trybie ECON ona i tak nie pracuje, kręci się tylko kółko pasowe na łożysku, dla pewności można odłączyć zasilnie sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki.
A pasek-pewnie sie da, bo przecież były wersje kappy bez klimy choć w dieslu osobiście takiej nie widziałem.

Jeszcze dopiszę, że katalogi sprzedawców podają niby 6PK 1105 dla wersji bez klimy :!:

_________________
KAPPA TDS & JTD


Ostatnio zmieniony 16 maja 2019, 11:03 przez volf, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 11:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
Klima i tak nie działa
łożysko zwnętrzne na sprężarce jest dobre - nie hałasuje i nie ma luzów

tylko i wyłącznie chodziło mi o to ze i tak kupuje nowy pasek to mógłbym kupić krótszy

wtedy (jeśli dobrze myśle) nie pracowały by zbędnie 3 łożyska (rolka, napinacz mimośrodowy i sprężarka)

Nie wiem tylko jak wygląda oryginalnie założony pasek w wersji bez klimy :)

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 11:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3072
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Dopisałem jaka jest długość tego bez klimy ale jak on idzie to trudno powiedzieć ale raczej mając pasek jakoś dopasujesz :) Tylko nie wiem czy jak rolki dobre to warto się w to bawić, w końcu różnica w cenie paska to jakieś 10 złotych a co do tych rolek to nie wiem, które trzeba/można ominąć...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 13:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
Już wiem
Jednak dobrze myślałem

Nalezy odkręcić rolkę górną, napinacz mimośrodowy i ominąć sprężarkę klimy.

Jest też tego jedna wada
w wersji z klimą można dodatkowo napiąć pasek przez napinacz mimośrodowy
w wersji bez klimy trzeba być zdanym tylko na napinacz ze sprężyną

Jeśli ktoś ma stary - sprężyna wypracowana - może okazać się ze za słabo napina i może dojść dodatkowy koszt w postaci zakupu nowego napinacza - a ten tani nie jest

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 14:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3072
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Założyłeś już ten krótki czy tylko teoretycznie rozważasz?
Sprężyna w napinaczu to się raczej nie zużywa, co najwyżej jej tulejki gumowo-metalowe a najczęściej to się po prostu mechanizm napinający zaciera na głównym sworzniu lub zużywa powodując przekoszenie rolki napinacza :)

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 16 maja 2019, 14:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
Rozwazam
A widzialem tez na innych forach chyba z alfy
Ale zakladam dlugi bez kombinowania

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 19 maja 2019, 9:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
Wymienilem pasek na nowy i piszczy
Skubaniec jeden
Patrzac na niego przy zalaczonym silniku wydaje sie jak by byl krzywo zlaczony pasek i chodzi na napinaczu triche na boki powodujac piszczenie.
Jakies pomysly jak rozwiazac problem ?

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 19 maja 2019, 9:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3072
Lokalizacja: powiat Bełchatów
A napinacz sprawdziłeś, znaczy rozebrałeś i oceniłeś zużycie, bo to, ze się rusza/napina to jeszcze niewiele znaczy.

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 19 maja 2019, 10:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Posty: 222
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin
A widzisz.
Napina, rusza sie to myslalem ze jest ok.
Sa jakies części, cos sie wymienia w napinaczu po za rolka?
Czy tylko caly napinacz nowy

_________________
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)


Na górę
PostDodany: 19 maja 2019, 10:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3072
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Teoretycznie są tam jakieś tulejki, które można by wymienić i rozwiercić/roztoczyć ale przeważnie sworzeń też ma dość. Ktos tam pisał, ze naprawiał to u tokarza ale jak potem z trwałością to nie wiem.
W każdym razie najpierw rozbierz i oceń stan...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl