Strona 1 z 2

Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 09 lut 2019, 22:03
autor: GepardMG
Takie pytanie do Forumowiczów którzy jeżdżą/jeździli tym autkiem

Od jaki obrotów powinno się czuć wyraźne przyspieszenie ?
U mnie , powiedzmy na 3-ce , dzieje się coś dopiero od około 4000 obr, tak ma być ?

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 09 lut 2019, 22:21
autor: kond243
Zdrowe 20vt idzie od 2500obr. Konkretnego kopa ma od 2600-2700obr od tego momentu jest pełny boost. Przy około 3000 jest over boost czyli peek doładowania który wynosi 1.2 bara potem opada do do około 1.05_1.1 bara i trzyma do 5.500obr, przy 4600obr jest zmiana faz rozrządu. powyżej 5500obr boost leci mocno w dół tak przy 6.700-7000 obr jest 0.5bara. Turbo nie wyrabia i się przytyka n wysokich obrotach. Na pierwszych dwóch biega h fabryczny soft ma limitery doładowania. Na drugim biegu nie dmuchnięcie więcej jak 0.8 bara. Na pierwszym maks 0.5 bara. Ogólnie od 2600 zaczyna się konkretną jazda, przy 4600 jest zmiana faz i czuć dodatkowego kopa i silnik idzie do odcinki bardzo szybko. A który rok auta? Bo od roku 99 fabryczny soft to nieporozumienie. Muli jak diabli. Najlepsze softy to pierwsze dwa wypusty 98r. Czuć że ma 220KM. A te od 99r to tak jakoś mdło jedzie.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 09 lut 2019, 22:22
autor: Maniak
Sie tak zapytam......od kiedy masz tą zabawkę Marcinie🤔

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 09 lut 2019, 22:25
autor: GepardMG
Ja mam 98 rok
Turbo po regeneracji już dawno, po 100000 km temu
podobno tam jest jakiś zaworek w turbinie który potrafi pęknąć ?

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 09 lut 2019, 22:36
autor: topcio
W turbinie? Mógł west gate zaciąć się i zostać w pozycji otwartej, ale nie sądzę. Raczej masz uwalony zawór sterujący turbiną i cały czas idzie ciśnienie na WG a wtedy ładuje tylko 0,5. Zdejmij wężyk ciśnienia z gruszki WG i zobacz jak idzie.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 09 lut 2019, 22:57
autor: GepardMG
Ok, jutro zbadam temat :)

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 10 lut 2019, 3:33
autor: kond243
Jak zaworek padnięty to ładuje 0.7-0.8 bara. Na tyle jest acutator ustawiony. Jeśli zawór oryginalny to łatwiej zdjąć go jest przy zaworze. Jest przymocowany do górnej śruby mocującej chłodnicę. Pod górnym wężem chłodzenia. A wąż od WG na zaworze od dołu kolor na zaworze niebieski tzn niebieska kropka. Czerwona to muszla turbo.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 10 lut 2019, 13:47
autor: topcio
kond243 pisze: 10 lut 2019, 3:33 Jak zaworek padnięty to ładuje 0.7-0.8 bara.
Tak? Podłącz na krótko i nagraj filmik ze wskaźnika doładowania proszę.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 10 lut 2019, 14:31
autor: kond243
Podłączałem ze wskaźnikiem zarówno w Kappie jak i w Thesis. Turbo jest kompletne z kappy. I dziwnym zbiegiem okoliczności ładuje 0.7-0.8. Nawet Merror pisał że actuator jest miękki i zaczyna się uchylać przy 0.6. A ładuje 0.7-08. dziś nie ale nagram ten filmik przy połączeniu na krótko. Śp Wołek też pisał tak samo że nie załaduje na krótko więcej jak 0.8bara.Aby na pewno masz odpowiedni actuator??? Seryjny w Thesis jest miększy bo na seryjnej sprężarce idzie maks 0.5-0.6. A i nie muszę łączyć na krótko wystarczy że zdejmę wtyczkę z zaworka. I jest układ otwarty na krótko.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 10 lut 2019, 14:40
autor: topcio
No właśnie, na miękkiej seryjnej będzie ładował mniej a na twardej (stawia większy opór) więcej. Jednocześnie można przyjąć 0,5-0,6 jako jedno a 0,7 -0,8 jako drugie - ciężko dopatrzeć się 0,1 w czasie jazdy :)
Nie mniej bez znaczenia dla Marcina 0,5 czy 0,7 jeśli ma uwalony zawór to mocy nie będzie.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 10 lut 2019, 14:46
autor: kond243
Thesis ma sprężarkę z Kappy. Hybrydę
tb2810. I actuator również z Kappy. W Kappie taki sam zestaw. Obie ładują po zdjęciu wtyczki nie więcej 0.7-0.8 przy bucie. Actuator ma pełne otwarcie na 0.7bara nawet test z reduktorem ciśnienia go tak uchyla. Bo zamawiałem z aliexpres jeden nowy bo umarł mi w Kappie. Testy na drugim takim samym wykazały 0.7 otwarcie. Będzie coś tam dmuchać ale brak tych 0.5 bara bardzo się odczuwa. Mocy brak i radości też nie ma. Miałem przypadek że wtyczka miała plusa uwalonego. Sterowanie z ECU było ale niestety nie działa bez '+'. Drugi przypadek zaśniedziały styki na zaworze tylko wtedy był by chcek. I komunikat na info center.Trzeba szukać. Musi pompować i dawać radość.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 11 lut 2019, 13:06
autor: GepardMG
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi

Zdaje się że samochód potrzebuje trochę pojeździć a ja muszę go wyczuć i poobserwować
z każdym kilometrem jest lepiej, tylko zastanawiam się czy wskaźnik poziomu paliwa jest dobry , jakoś tak szybo schodzi :)))))

Ten zawór
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Elektro ... -TUR/14525
u mnie wygląda kiepsko, leży gdzieś na dole koło turbiny, myślę ze wymiany zacznę od niego, plus dorzucę nowe przewody podciśnieniowe

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 11 lut 2019, 14:04
autor: Johnny

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 11 lut 2019, 14:45
autor: kond243
Weź ten od sprintera jest tańszy i sztyszy w działaniu. On może leżeć obok turbiny, zrób mu odpowiednie mocowanie. Wymień węże, będzie szybciej reagował. I nie będzie pływania doładowania. Fabrycznie jest u góry pod górnym wężem chłodzenia.

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 11 lut 2019, 15:44
autor: GepardMG
kond243 pisze: 11 lut 2019, 14:45 Weź ten od sprintera jest tańszy i sztyszy w działaniu. On może leżeć obok turbiny, zrób mu odpowiednie mocowanie. Wymień węże, będzie szybciej reagował. I nie będzie pływania doładowania. Fabrycznie jest u góry pod górnym wężem chłodzenia.
A ten od Sprintera jaki ma numer ? wtyczkę trzeb adoptować ?
Tam jest jeszcze taki zawór
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Zawor-t ... 2066/27908
czy on nie powinien jakoś "gwizdać" ? :))))