Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 paź 2018, 16:24

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 wrz 2018, 21:21 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Posty: 79
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Mam dziwny problem.

Zimne auto odpala bez problemu, jeździ przyspiesza, nie wyświetla żadnych błędów.
Po zatrzymaniu, od razu odpala i też jest dobrze, ale jeśli autko postoi np. godzinę, po odpaleniu wyświetla się komunikat :"engine control system failure" silnik pracuje nierówno, ma zdecydowanie mniejszą moc. Praca z prychaniem w tłumiku, jakby jeden z cylindrów nie pracował.
Po zgaszeniu i całkowitym ostygnięciu znowu jest OK :)

Myślałem, że świece, fakt, że przejechałem na nich 40-50 tys. więc dziś zainwestowałem w nowe irydowe - poszło 300 zł :(
Niestety problem dalej się pojawia po lekkim ostygnięciu silnika.

Odpinałem kolejno po jednej cewce, ale nie widzę różnicy . Nowa cewka to kolejne 250-300 zł....

Macie pomysły co to może być ?
Ktoś tak miał ?


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 7:24 
Online
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6168
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Zimne luty w centralce - to taka diagnoza z uwagi na wiek auta i własne doświadczenie.

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 8:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1453
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Kolega ma LPG? Wtryskiwacze Benzyny przy pracy LPG lubią padać zresztą bez LPG, też trzeba by podmienić listwę wtryskową. Prychanie w tłumik to za duża dawka paliwa. Jak by kichała w kolektor ssący to jest znów ubogo w paliwo. Miał dość podobnie tylko że po przestaniu godziny nie chciała odpalić a przyczyną była w czujniku rozrządu. Podpisałeś Mesa? Jeśli nie to podłącz przy komunikacie awarii silnika na bank jest jakiś błąd. Sama powinna powiedzieć co ją boli.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 8:58 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Posty: 79
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Gazu moja "Włoszka" nigdy nie miała.
Muszę chyba faktycznie podjechać do kogoś z komputerem. Cały dowcip polega na tym, że można zrobić 100 km i nic się nie dzieje, pojawia się to po lekkim schłodzeniu silnika. Wtedy trzeba by podpiąć się do diagnostyki, ponieważ jeśli problem znikanie nie wyświetla się nawet komunikat, więc pewnie wtedy też niczego nie wykaże, a nie chcę wymieniać niczego metodą prób i błędów, ponieważ to może wyjść majątek.


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 9:13 
Online
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6168
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
U mnie wypadał zapłon na jednym z cylindrów.

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 9:21 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Posty: 79
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
faraon pisze:
15 wrz 2018, 9:13
U mnie wypadał zapłon na jednym z cylindrów.
Czyli jedna z cewek ?
Też 2.0 20V Turbo ?


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 10:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1453
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
3.0 V6. Jak pamiętam. Cewki świrują zazwyczaj ciepłe. Im cieplejsza tym bardziej świruje. Cewki na podmianke by pasowało mieć. Tylko 20vt nie da błędu wypadającego zapłonu . Nawet jak szlak cewkę trafi. To jest coś innego. Podłącz do kompa i zczytaj błędy wtedy powinno być czarno na białym co ją boli. Jak dobrze pamiętam od wtryskiwaczy wywali błąd. Lub któregoś czujnika. Od osprzętu.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 13:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 65
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko - Bieszczady
Miałem identyczne objawy na 20v bez turbo - po nocy zapalał normalnie, po krótkim postoju też, po paro- lub kilkugodzinnym trzeba było trochę pokręcić. Po wymianie wtryskiwaczy jak ręką odjął... Jeden lub więcej musiały "lać". Tylko u mnie nie wyskakiwał żaden błąd...

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 13:22 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Posty: 79
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Jestem umówiony na pon/wt w warsztacie. Nie jest to autoryzowany warsztat Lancii, ale człowiek twierdzi że nie powinien mieć problemu z diagnostyką jeśli jest to typowa fiatowska wtyczka.


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 17:24 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Posty: 79
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Z ciekawości odpaliłem auto jeszcze dziś, oczywiście na zimnym silniku pracuje bez problemu, ale specjalnie odpiąłem jedną cewkę i efekt jest identyczny jak po nagrzaniu silnika, więc na 99% jedna z cewek.
Ma ktoś pomysł jak sprawdzić która robi problem ?


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 17:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1453
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Jedynie metodą podmiany i lub całego dobrego kompletu. Cewki w r5 czy to vis czy 20vt są te same. Tylko że przy zawieszającym się wtryskiwaczu objaw będzie identyczny. Bo jest za dużo paliwa i przelewa.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2018, 19:42 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3510
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
A ja bym sprawdził cewki w następujący sposób: na odpalonym silniku, lekko dodając gazu tak aby podbić ciut, ciut obroty należy odpinać po kolei cewki, 1, 2, 3 ,4 aż zostanie 5 jeśli na jednym garku bedzie chodził to znaczy ok. Potem 1, 2, 3, 5 jeśli na 4 będzie chodził to.....i tak dalej. Zawsze ma pozostać na jednej pracującej. Z trudem ale ma pracować👍
Pzdr.Maniak

Ps. Jak znajdziesz dziada to daj znać, mam sporo cewek
Mogę się podzielić👍

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2018, 1:26 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Posty: 79
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Maniak pisze:
15 wrz 2018, 19:42
A ja bym sprawdził cewki w następujący sposób: na odpalonym silniku, lekko dodając gazu tak aby podbić ciut, ciut obroty należy odpinać po kolei cewki, 1, 2, 3 ,4 aż zostanie 5 jeśli na jednym garku bedzie chodził to znaczy ok. Potem 1, 2, 3, 5 jeśli na 4 będzie chodził to.....i tak dalej. Zawsze ma pozostać na jednej pracującej. Z trudem ale ma pracować👍
Pzdr.Maniak

Ps. Jak znajdziesz dziada to daj znać, mam sporo cewek
Mogę się podzielić👍
Starałem się nie odpinać wtyczek na pracującym silniku. Nie wpisze mu to błędów ?


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2018, 2:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Posty: 2033
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
A czym się przejmować skoro i tak masz już zapisany jakiś błąd w centralce?

Komunikat informuje ,że jest błąd a komputer dopiero pokaże konkretniej co ją boli.

Możesz cewki odpinać ale jak Ci pokazuje błąd to podepnij kompa ,to 5 min roboty a w zasadzie zabawy i wiesz co jest.

_________________
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek


Na górę
PostDodany: 12 paź 2018, 23:21 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Posty: 79
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Dłuższy czas nie odpisywałem, ale to wynik tego, że Kappa jest taką moją maskotką odświętną :) i jest używana bardzo sporadycznie.
Otóż na dzień dzisiejszy sprawa z komunikatem wygląda tak, że kapryśnej włoszce minął "foch" i ... działa bez zarzutu.

Sprawdziłem kolejno cewki, podjechałem do warsztatu kumpla, ale auto działa bez problemu. Okazało się też, że mechanik ma uszkodzoną wtyczkę komputera dla aut z rodziny Fiata i nawet nie zrobiłem diagnozy.

Od tego czasu było kilka wyjazdów. Większość krótkie, jeden dłuższy i wszystko działa jak należy.

Zastanawiam się, czy moja pełnoletnia włoszka nie miała nalotu na złączkach cewek i może przy nagrzaniu zaczynało to robić problem. Poprzekładałem kilka razy cewki i styki mogły się wyczyścić. To tylko moja teoria.....

Gdyba problem wrócił, poinformuję szanowne grono forum.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl