Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 10 lip 2018, 23:44

Witam,

spotkało mnie przykre doświadczenie uszkodzenia panewki lub panewek w silniku 3.0 V6 24v Busso z Kappy z 1998 roku. Wiem, że silnik jest wytrzymały i trzeba by jeździć bez oleju, aby tak się stało, ale usterki czekające na naprawę i chęć jazdy szybciej niż standardowo zrobiły swoje. Podejrzewam, że przez wyciek oleju nawet z olejem na bagnecie nie było smarowania - brak odpowiedniego ciśnienia - lub też sama pompa zaniemogła (aczkolwiek kontrolka od oleju się nie świeciła), mniejsza o to. Fakt jest taki, że panewka do wymiany. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to w tym silniku nie ma możliwości szlifowania wału, więc czeka mnie zakup nowego lub używanego w dobrym stanie. Tutaj chciałbym zadać pytanie w jakich samochodach był montowany ten sam silnik? Oczywiście zasięgnąłem już informacji i wiem, że Alfa 166, Alfa Spider, GTV, 164, Lancia Thesis miały te silniki i jest szansa, że przypasują, ale potrzebuję potwierdzenia ludzi, którzy w tym siedzą. W różnych autach silniki mają różną moc, czy to ma jakieś znaczenie? Czy silnik jest swapowalny pomiędzy tymi autami? Pytam gdyż wymiana silnika to też opcja i silnik z osprzętem za 2000 zł jakby miał działać przez lata to nie jest duży wydatek, zważywszy na to, że Kappe chcę trzymać długo, a naprawa tylnego kolektora (nawiasem mówiąc) i tak wymaga wyjęcia silnika, więc można wszystko zrobić za jedną robotą.

Starałem się to składnie poukładać, nie wiem czy mi się udało. Krótkie podsumowanie pytań dla leniwych:

1. Czy wał korbowy w samochodach z silnikiem 3.0 V6 24v Busso o różnej mocy posiada jakieś różnice, czy to ten sam wał?
2. Czy silniki 3.0 V6 24v Busso w różnych wersjach mocowych to dokładnie te same silniki i są plug & play w autach w których są montowane mimo różnic mocy?

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: Helios » 11 lip 2018, 9:28

Klubowicz Maniak ma taki silnik z kapusty na sprzedaż i cena jest niższa sporo niż 2000zł, wystawiony nawet na popularnym serwisie aukcyjnym.

Napisz również skąd jesteś, będzie łatwiej pomóc ;)

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 11 lip 2018, 11:37

Znalazłem i ten silnik. Nie wiedziałem, że jest od klubowicza, postaram się z nim skontaktować.

Co do lokalizacji to jestem ze Starogardu Gdańskiego.

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 11 sie 2018, 14:06

Witam ponownie,

jestem na etapie poszukiwania pełnego zestawu uszczelek do silnika, góra i dół. Na chwilę obecną na naszym rodzimym rynku są uszczelki pod Alfę 166 3.0 V6. Pytanie, czy na pewno uszczelki z Alfy 166 3.0 V6 będą pasować do Kappy 3.0 V6? Znalazłem również zestawy uszczelek na ebayu i zestaw pod Kappę różni się od zestawu pod Alfę 166. Czy Kappa posiadała dwie wersje silnika 3.0 V6, czy od początku produkcji jest tylko jedna?

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: Maniak » 11 sie 2018, 14:26

JstEvl pisze: 11 sie 2018, 14:06 Witam ponownie,

jestem na etapie poszukiwania pełnego zestawu uszczelek do silnika, góra i dół. Na chwilę obecną na naszym rodzimym rynku są uszczelki pod Alfę 166 3.0 V6. Pytanie, czy na pewno uszczelki z Alfy 166 3.0 V6 będą pasować do Kappy 3.0 V6? Znalazłem również zestawy uszczelek na ebayu i zestaw pod Kappę różni się od zestawu pod Alfę 166. Czy Kappa posiadała dwie wersje silnika 3.0 V6, czy od początku produkcji jest tylko jedna?
166 i K (po lifcie, tzn polowa 96r i 97r w górę) to jest to samo. Kappa przed liftem ma trochę inaczej osprzęt zamontowany, inna pompa oleju, inny napinacz rozrządu (hydraulik)....i pewno jeszcze więcej🤔
Zatem u Ciebie powinny pasić te ze 166👍
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 24 sie 2018, 23:39

Właśnie się okazało, że w mojej Kappie siedzi silnik z rozrządem na 185 zębów, czyli zdaje się ten przed liftem. W zasadzie Eper po VIN pokazuje też rozrząd na 185 zębów tylko dopiero teraz to zauważyłem. Weryfikuje sobie po numerach Eper i zdjęciach dostępnych w internecie, czy uszczelki, które już dotarły będą pasować i wygląda na to że będą, ale dowiem się dopiero kiedy mechanik je przyrówna.

Pytanie, czy są jakieś uniemożliwiające montaż osprzętu różnice pomiędzy silnikami przed i po lifcie? Inny wał korbowy, panewki, czujnik ciśnienia oleju, czy to wszystko to samo?

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: Maniak » 25 sie 2018, 7:29

Z któraj strony masz termostat? Alternator z przodu czy z tyłu silnika? Daj jakieś fotki🤔
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: Wilkin » 25 sie 2018, 13:32

JstEvl pisze: 24 sie 2018, 23:39 Właśnie się okazało, że w mojej Kappie siedzi silnik z rozrządem na 185 zębów, czyli zdaje się ten przed liftem. W zasadzie Eper po VIN pokazuje też rozrząd na 185 zębów tylko dopiero teraz to zauważyłem. Weryfikuje sobie po numerach Eper i zdjęciach dostępnych w internecie, czy uszczelki, które już dotarły będą pasować i wygląda na to że będą, ale dowiem się dopiero kiedy mechanik je przyrówna.

Pytanie, czy są jakieś uniemożliwiające montaż osprzętu różnice pomiędzy silnikami przed i po lifcie? Inny wał korbowy, panewki, czujnik ciśnienia oleju, czy to wszystko to samo?
Te silniki różnią się praktycznie wszystkim.
Od pierdół , do innych głowic.
Przedliftowych też były dwa rodzaje. Czyli jak szukasz przedlifta to do Maniaka - jak polifta to mam sporo gratów do tych silników.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: Maniak » 25 sie 2018, 14:36

Wilkin pisze: 25 sie 2018, 13:32
JstEvl pisze: 24 sie 2018, 23:39 Właśnie się okazało, że w mojej Kappie siedzi silnik z rozrządem na 185 zębów, czyli zdaje się ten przed liftem. W zasadzie Eper po VIN pokazuje też rozrząd na 185 zębów tylko dopiero teraz to zauważyłem. Weryfikuje sobie po numerach Eper i zdjęciach dostępnych w internecie, czy uszczelki, które już dotarły będą pasować i wygląda na to że będą, ale dowiem się dopiero kiedy mechanik je przyrówna.

Pytanie, czy są jakieś uniemożliwiające montaż osprzętu różnice pomiędzy silnikami przed i po lifcie? Inny wał korbowy, panewki, czujnik ciśnienia oleju, czy to wszystko to samo?
Te silniki różnią się praktycznie wszystkim.
Od pierdół , do innych głowic.
Przedliftowych też były dwa rodzaje. Czyli jak szukasz przedlifta to do Maniaka - jak polifta to mam sporo gratów do tych silników.
I tu jest problem bo kolega sam nie wie co ma. Po to też zapytałem o szczegóły i poprosiłem o foto.
Mam jednostki do 99r zatem przed jak i po zmianowe🤔
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 25 sie 2018, 23:12

Termostat jest po prawej stronie silnika patrząc od czoła, czyli po stronie kierowcy. Zrobiłem sobie zdjęcie umiejscowienia termostatu jak i rolek, i napinacza rozrządu, ale to wszystko. Silnik jest wyjęty i już prawie całkowicie rozmontowany. Zdjęcia komory silnika posiadam jak jeszcze był u poprzedniego właściciela.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: Wilkin » 26 sie 2018, 0:50

Masz przedlifta - tego najbardziej rozpowszechnionego. Mniej więcej 96-98 r.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: Maniak » 26 sie 2018, 8:32

No i wszystko jasne. Właśnie to jest motor po zmianowy o którym już na początku wspominałem, a Młody Ci fotki puszczał.
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 26 sie 2018, 10:53

Mam nadzieję, że obie powyższe odpowiedzi wskazują na ten sam silnik. ;)
Ogólnie zamieszanie powstało, bo mechanik na wydruku miał inny rozrząd powiązany z moim VIN, a inny był pod maską. Może silnik był już kiedyś wymieniany? Nie wiem, nie ma co wnikać. Ważne, że części będą pasować - już się bałem, że muszę innego wału szukać.

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 27 paź 2018, 22:00

Panowie, wiecie może gdzie szukać chłodnicy oleju o numerze 46469978? Wygląda to tak jak na tym zdjęciu -> https://shop.kuehler-rath.de/images/pro ... 9709_0.jpg
Ogólnie są dwie chłodnice tego typu, jedna gdzie przewody mocuje się nakrętką na klucz, a druga ma mocowane na śrubkę i właśnie tej drugiej potrzebuje i jakoś nie mogę znaleźć. Ogólnie mam kupione tą, gdzie mocowanie jest na nakrętkę i może uda się to jakoś przerobić, ale jakbym znalazł pasującą to byłoby lepiej. Ktoś może widział? Ktoś może dysponuje?

JstEvl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 01 cze 2018, 10:55
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kappa 3.0 V6 - panewki i ich wymiana

Post autor: JstEvl » 29 paź 2018, 19:41

Mechanicy ogarnęli temat. Kryzys z chłodnicą zażegnany. : yesyes :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”