Kappa 2.0 16vT - wyciągnięcie silnika/metody, porady, pomysły?

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Kappa 2.0 16vT - wyciągnięcie silnika/metody, porady, pomysły?

Post autor: elbarto » 17 sie 2017, 15:08

cześć
czy ktoś ma jakiś patent na wyciągnięcie silnika z kappy w warunkach garażowych?
nie mam możliwości na podwieszenie silnika, zabardzo, ani czasu na konbinowanie zamocowania "suwnicy" itp. a zależy mi by to zrobić samodzielnie, bo mechaników chętnych nie ma w okolicy :P a jak są to chcą pieniądze wartości auta.

czy ktoś ma jakąś koncepcję? myślałem o rozpięciu czego się da - skrzynia, osprzęt [alternator, pompa wspomagania itp. i próbę wyciągniecia dołem,
ale czy to możliwe?

inna opcja to zawieźć auto do kolegi i po rozpięciu wyciągnięcie silnika widlakiem, :) ale nie ukrywam że wygodniej mi to zrobić we wlłasnym garażu a nie wozić narzędzia.

jakieś rady? nie chcę przy tym zginąć :)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: kond243 » 17 sie 2017, 16:57

Dołem ok pod warunkiem że masz dostęp do podnośnika kolumnowego.Wyjdzie górą bez problemu przydał by się hak do silników. Nie ma gdzieś wypożyczalni narzędzi? R4 jest krótszy od R5 i bez problemu wyjdzie do góry nawet bez skrzyni biegów. Lub razem ze skrzynią jak wolisz.do widlaka trzeba by maskę zdemontować.Do haka niekoniecznie. Jak ma wyjść na dół to musisz odkręcić amortyzatory od góry potem przewody hamulcowe oraz rozłączyć kierownice od maglownicy i odkręcić całe sanki inaczej nie wyjdzie. Jeśli do gory to prawa póloś razem z podporą lub odkręcić podporę od silnika. Wiadomo elektryka potem węże chlodzenia wydech przewody wspomagania kiery i do góry albo cały ze skrzynią albo odkręcić skrzynie i sam silnik w górę.Szkoda że w Kappie nie jest pas przedni odkręcany tak jak w Thesis wtedy tylko paleta paleciak i wyjazd do przodu.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: Helios » 17 sie 2017, 17:12

Kup sobie żurawia do silników, najtańsze są po 5-6 stówek, potem jak nie potrzebujesz sprzedasz na jakimś oeliksie z niedużą stratą, albo może ktoś w okolicy sprzedaje używkę?

Ew wypożyczalnia, tylko czy to sens jak będziesz potrzebował np na tydzień, a doba po 50zł ;)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: kond243 » 17 sie 2017, 17:32

Przydał by się balanser jeszcze. Bardzo ułatwia ustawianie silnika pod kątem przy wyciągania i wkładaniu. Ceny od 80zł.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: Borek » 17 sie 2017, 17:44

Jak kupi żurawia to już nie sprzeda - uzależni się od wyciągania silników. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: rob_76 » 17 sie 2017, 19:36

Wyciagalem R5 gora, razem ze skrzynia biegow. Wczesniej zdemontowalem tez zespol chlodnic. R4 powinien wyjsc latwiej. Jak koledzy, sugeruje zurawik do silnikow z balanserem - silnik trzeba dosc mocno odchylic od poziomu (strona rozrzadu w gore) - kupic badz pozyczyc. Co do wspomagania - zdjalem najpierw pasek pomocniczy i odkrecilem pompe wspomagania od silnika - zostala na wezach. Dobrze by bylo odkrecic tez kolektor dolotowy (wydech jest oczywisty) by zrobic sobie wiecej miejsca.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: Mariusz91 » 17 sie 2017, 21:57

Kup/wypożycz żurawia albo coś na wzór tego. 4.16 ładnie wychodzi do góry razem ze skrzynią, bez ściągania maski, a nawet pasa przedniego nie będziesz musiał ruszać, mało tego jak wykorzystasz oryginalne haki (jak ich ktoś nie zdemontował) są dwa jeden na skrzyni (przednia łapa do sań) drugi przy górnej łapie od strony rozrządu, to nie potrzebny Ci będzie balancer bo motor jest idealnie wyważony dla oryginalnych mocowań. Wyciągaj do góry... moim zdaniem o połowę mniej roboty, a i samochód w razie "W" cały czas mobilny.

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: elbarto » 17 sie 2017, 22:04

przekonaliście mnie.

czy ktoś gdzieś widział tani i dobry żuraw?

dzisiaj nawet jakieś oglądałem ale drogo trafiłem, a czasu szukać nie miałem. poszukam też na olx.

.

a przydać się przyda bo jescze fiata mam i... :)
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: elbarto » 17 sie 2017, 22:14

[quote=Mariusz91 post_id=828400 time=1502999858 user_id=2302]
mało tego jak wykorzystasz oryginalne haki (jak ich ktoś nie zdemontował) są dwa jeden na skrzyni (przednia łapa do sań) drugi przy górnej łapie od strony rozrządu, to nie potrzebny Ci będzie balancer [/quote]

mariusz, większość wyciągarek ma jeden hak. sugerujesz spiąć te ucha razem i dopiero to zapinać do wyciągarki pewnie?
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: Maniak » 17 sie 2017, 22:41

elbarto pisze: 17 sie 2017, 22:14
Mariusz91 pisze: 17 sie 2017, 21:57 mało tego jak wykorzystasz oryginalne haki (jak ich ktoś nie zdemontował) są dwa jeden na skrzyni (przednia łapa do sań) drugi przy górnej łapie od strony rozrządu, to nie potrzebny Ci będzie balancer
mariusz, większość wyciągarek ma jeden hak. sugerujesz spiąć te ucha razem i dopiero to zapinać do wyciągarki pewnie?
Pas, lina, łańcuch co kolwiek aby się nie urwało : ok2 :
Bartek, ja na twoim miejscu zaopatrzył bym się w kogoś z doświadczeniem przy wyciąganiu motoru z auta, wbrew pozorom nie jest to błachostka : gafa :
Powodzenia życzę i cierpliwości : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: Wilkin » 17 sie 2017, 22:47

To samo pomyślałem ,jak przeczytałem ten fragment : gafa :
elbarto pisze: 17 sie 2017, 22:14 mariusz, większość wyciągarek ma jeden hak. sugerujesz spiąć te ucha razem i dopiero to zapinać do wyciągarki pewnie?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: Borek » 18 sie 2017, 6:41

Od tego są trawersy żeby nie powodować nadmiernych naprężeń w podnoszonym obiekcie. ;)
Drop a gear and disappear!

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: elbarto » 18 sie 2017, 8:16

wyciągałem silnik z DF'a, razem ze skrzynią, oczywiście górą. i to w trybie pilnym bo auto szło na złom więc miałem mało czasu ;) by coś uratować.

więc myślę że nie będzie źle. to w końcu nie jest jakaś procedura która powoduje zwołania konsylium.
pytam bo skoro kolega mówi o wyważeniu to może ma jakiś patent który to jescze bardziej ułatwia. ajak pokazuje doświadczenie dobry pomysł jest bardzo istotny bo oszczędza wiele czasu, o czym przekonałem się już nie raz grzebiąc przy aucie. tak że bez paniki, panowie.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: kappa 2.0 16VT wyciągnięcie silnika - metody, porady, pomysły?

Post autor: Helios » 18 sie 2017, 9:17

elbarto pisze: 17 sie 2017, 22:04 przekonaliście mnie.

czy ktoś gdzieś widział tani i dobry żuraw?
Ja mam taki z marketu Jula za jakieś 6 baniek, sam podnośnik jest ok, wykorzystywałem już wiele razy bezawaryjnie.
Jak dla mnie to ma jedną wadę, mianowicie nogi rozkładają się w kształt litery V i problem jest jeśli chcemy taki silnik postawić na ojropalecie, bo po prostu nie mieści się między nogi i trzeba troszkę się poszarpać, dlatego jak mi się zepsuje, to następny sobie kupię tego typu: : yesyes :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”