Strona 1 z 1

Kappa - moment dokręcania śrub docisku sprzęgła

: 10 sie 2017, 10:50
autor: matis1906
Witajcie.
Nie wiem jak jest w dieslach, ale dla benzyny manual do Kappy określa moment dokrecania śrub M6 docisku sprzęgła na 0.9daNm czyli niecałe 9Nm. ?
Koło zamachowe to 160daNm więc jakieś 157Nm.
W rzeczywistości zalecany z manuala moment do docisku jest na tyle niski że śruba niemalże odkręca się w palcach. Osobiście stosowałem moment między 15-20Nm własnie z obawy że coś mi się poluzuje.
Valeo sugeruje żeby dokręcać większość ze swoich docisków na ~22Nm.
Czy spotkał się ktoś z podobnym zakłopotaniem ?
Pozdrawiam

Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub

: 10 sie 2017, 21:12
autor: Krawiec1
sądzę, że mało kto robi inne prace niż korbowody kluczem dynamometrycznym...
takie tematy to na opór zazwyczaj...

Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub

: 10 sie 2017, 22:08
autor: Borek
Gdzieś musiałeś źle spojrzeć, bo wartości rzędu 8-9Nm to są do różnych pokryw i osłon (albo np. cewek). Ja obstawiam to co jest najczęściej, czyli 22-25Nm, najważniejsze żeby wszystkie dokręcić tak samo.

Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub

: 12 sie 2017, 10:34
autor: volf
25Nm dla M6 to chyba urwiesz każdą, no może oprócz tych klasy 12.9 może jeszcze 10.9. W dieslach na szczęście są M8

Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub

: 12 sie 2017, 11:47
autor: Borek
Momenty zalecane są dość dalekie od rwania śruby, ale nawet jak ktoś ma obawy (bo przecież nie tylko nieznanej klasy śrubę można urwać, gwint wewnętrzny w kole boli bardziej) - niech sobie będzie nawet 17Nm, byle było równo. Osobiście jednak wątpię by ktoś używał plastelinowych śrub do takich zadań. ;)
9Nm zalecane do wielu pokryw i osłon na pewno jest za niskie.

A do śrub m8 zaleca się często 30Nm, czasem więcej.