Witajcie.
Nie wiem jak jest w dieslach, ale dla benzyny manual do Kappy określa moment dokrecania śrub M6 docisku sprzęgła na 0.9daNm czyli niecałe 9Nm. ?
Koło zamachowe to 160daNm więc jakieś 157Nm.
W rzeczywistości zalecany z manuala moment do docisku jest na tyle niski że śruba niemalże odkręca się w palcach. Osobiście stosowałem moment między 15-20Nm własnie z obawy że coś mi się poluzuje.
Valeo sugeruje żeby dokręcać większość ze swoich docisków na ~22Nm.
Czy spotkał się ktoś z podobnym zakłopotaniem ?
Pozdrawiam
Kappa - moment dokręcania śrub docisku sprzęgła
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Kappa - moment dokręcania śrub docisku sprzęgła
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub
sądzę, że mało kto robi inne prace niż korbowody kluczem dynamometrycznym...
takie tematy to na opór zazwyczaj...
takie tematy to na opór zazwyczaj...
Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub
Gdzieś musiałeś źle spojrzeć, bo wartości rzędu 8-9Nm to są do różnych pokryw i osłon (albo np. cewek). Ja obstawiam to co jest najczęściej, czyli 22-25Nm, najważniejsze żeby wszystkie dokręcić tak samo.
Drop a gear and disappear!
Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub
25Nm dla M6 to chyba urwiesz każdą, no może oprócz tych klasy 12.9 może jeszcze 10.9. W dieslach na szczęście są M8
KAPPA TDS & JTD
Re: Sprzęgło Kappa,Thesis,Lybra i inne 20V - moment dokręcania śrub
Momenty zalecane są dość dalekie od rwania śruby, ale nawet jak ktoś ma obawy (bo przecież nie tylko nieznanej klasy śrubę można urwać, gwint wewnętrzny w kole boli bardziej) - niech sobie będzie nawet 17Nm, byle było równo. Osobiście jednak wątpię by ktoś używał plastelinowych śrub do takich zadań.
9Nm zalecane do wielu pokryw i osłon na pewno jest za niskie.
A do śrub m8 zaleca się często 30Nm, czasem więcej.
9Nm zalecane do wielu pokryw i osłon na pewno jest za niskie.
A do śrub m8 zaleca się często 30Nm, czasem więcej.
Drop a gear and disappear!