Strona 1 z 1

Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 08 lip 2017, 23:15
autor: Freso
Witajcie.
Do rzeczy.

Pacjent: Lancia Kappa 2.4 JTD, 1998, 2.4JTD

Objawy:

-przy dodawaniu i odejmowaniu gazu mocno rusza się lewarek zmiany biegów
-przy dodawaniu i odejmowaniu gazu na przykład na 5 biegu słychać stuk, czuć że silnik "lata", szybkie odjęcie gazu i wsadzenie go "w podłogę" to jest naprawdę bardzo wyczuwalne szarpnięcie i "huk"
- szybkie zmiany biegów i szybkie puszczanie sprzęgła (nie mylić ze strzałami ze sprzęgła) między biegami na przykład 3 i 4 są raczej niemożliwe bez nieprzyjemnego wstrząsu i dźwięku, muszę to wszystko robić nienaturalnie powoli i delikatnie
-przy ruszaniu z pierwszego biegu i powolnym puszczaniu sprzęgła, w momencie gdy sprzęgło "łapie" słychać delikatny stuk, ruszanie bez gazu = wibracje, spore, stąd też muszę dodawać gazu i ruszać z 1100-1400 obrotów

Ogólnie upierdliwe to jest, bo nie mogę "na spokojnie" jeździć autem.

Sprawdzone/zrobione:

-tuleja łapy silnika, górna, wymieniona
-dwumas sprawny
-przeguby ok

I tu mam pytanie - czy mogę wymienić poduszki pojedynczo? Zacząłbym od poduszki skrzyni, nr 82488940.
Wymiana kompletu poduszek na nowe rodzi dwa problemy, mianowicie kasa (tysiąca braknie) i dostępność (katastrofa to dostać wszystko gdzieś).

Mogę też oddać do pobliskiej firmy na regenerację, zalanie nową gumą - sęk w tym, że nie wiem, czy oddać jedną, czy wszystkie. No i ile bym ich nie oddał - auto mam uziemione na około 2 tygodnie, do tego mam też obawy o to, jak to się będzie potem zachowywało. Koszta również nieznane, w firmie mówią, że wycena dopiero po kilku dniach od oddania; jak mi podadzą jakąś zaporową cenę to co, stare poduszki będę od nowa zakładał i bez sensu wszystko rozdzierał?

Mogę również regenerować na poliuretanie - ale tego mechanik mój nie zaleca, mówi, że będzie twardo i będą drgania.

Czy moja diagnoza i pomysły są słuszne? Od czego zacząć, co wymienić?

Pozdrawiam

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 15 lip 2017, 8:08
autor: Freso
Dla potomnych - wymiana poduszki pod skrzynią nie pomogła. Jest znacznie lepiej, ale nie tak, jak powinno być. Szukam dalej w wolnym czasie.

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 19 lip 2017, 0:21
autor: volf
Dałeś nową czy używaną?
Stara była uszkodzona?

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 19 lip 2017, 0:38
autor: Freso
Nowa.

Stara była delikatnie zerwana, ale stan naprawdę ok, aż się zdziwiłem.

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 19 lip 2017, 0:55
autor: Wilkin
Sam bym zaczął od tej od skrzyni.
Dobrze że się nie zdecydowałeś na poliuretany - wg mnie słabo się nadają do zawiechy, a pod silnik to by przenosiły wszystkie.
Co mam ci więcej powiedzieć zostały ci już tylko dwie , górne mocowanie widzę że wymieniłeś.

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 19 lip 2017, 9:36
autor: Freso
Dwie kolejne zakupione. Całkiem ładne. Zobaczymy co z tego wyjdzie, pewnie na dniach dam znać czy coś się zmieniło.

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 19 lip 2017, 10:06
autor: volf
Ogólnie to poduszki silnika/skrzyni wydaja się być w kappach dieslach pancerne, no może oprócz tej górnej tulejki ale i z luzami tam nie ma takich efektów jak opisujesz.
Ja w każdym razie żadnej poduszki jeszcze nie zmieniałem a w jtd faktyczny przebieg jest w okolicach 500kkm.
Oczywiście jakieś tam ruch wajchy od biegów są ale to nawet i nowym by były
Ruszać bez żadnych szarpań da się na wolnych obrotach-nie wiem czy w Twoim przypadku to nie będzie jednak coś ze sprzęgłem :?:

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 19 lip 2017, 10:40
autor: Freso
Obawiam się, że może to być faktycznie luz na przeniesieniu napędu.. Sprzęgło, skrzynia..

Re: Kappa 2.4JTD 1998 - wymiana poduszek pod silnikiem pojedynczo

: 03 sie 2017, 9:56
autor: Freso
Poduszki z przodu wymienione, na ładne używki.
Poprawa jest znaczna. Dalej jest troszkę głośno przy odejmowaniu i szybkim dodawaniu gazu na 4-5 biegu, ale jest naprawdę lepiej. Mniejsze wibracje, łatwiej i szybciej można wbić bieg bez jakichś uderzeń, stuków.. Jestem zadowolony.