Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Witam.
Mój problem zaczął się od tego, że odpiąłem przepływomierz w celu wykluczenia jego awarii bądź uszkodzenia powodującego zanik mocy na zimnym silniku. Po odpięciu auto odpaliło, lecz miało nierówne obroty, będąc tego oczywiście świadom. po próbie ruszenia ujechałem 1,5 m po czym silnik nagle zgasł. Podpiąłem przepływomierz z powrotem z myślą, że odpali, ale niestety już nie zagadał. Kilka minut próbowałem odpalić silnik, co poskutkowało zalaniem silnika benzyną. Zostawiłem temat na noc i dziś po pracy (po 14) kolejna próba i nic. FES wykazał błąd przepływomierza, który wyłapał wczoraj. Usunięcie nie poskutkowało. Co ciekawe, po kolejnym odpięciu przepływki nie zarejestrował żadnego błędu z tym związanego. Wyłapał natomiast błąd 08. Z tego co zrozumiałem (wersja anglojęzyczna), to jest to błąd związany z immo. Drugi błąd jaki wyłapuje, to błąd 05, ale ten jest dla mnie zagadką, bo nic na jego temat FES nie podaje. CHECK się nie zapala, a błędy po usunięciu raz wracają, a raz nie. Gdzie może być przyczyna? Liczę na jakieś wskazówki z Waszej strony moi mili
Mój problem zaczął się od tego, że odpiąłem przepływomierz w celu wykluczenia jego awarii bądź uszkodzenia powodującego zanik mocy na zimnym silniku. Po odpięciu auto odpaliło, lecz miało nierówne obroty, będąc tego oczywiście świadom. po próbie ruszenia ujechałem 1,5 m po czym silnik nagle zgasł. Podpiąłem przepływomierz z powrotem z myślą, że odpali, ale niestety już nie zagadał. Kilka minut próbowałem odpalić silnik, co poskutkowało zalaniem silnika benzyną. Zostawiłem temat na noc i dziś po pracy (po 14) kolejna próba i nic. FES wykazał błąd przepływomierza, który wyłapał wczoraj. Usunięcie nie poskutkowało. Co ciekawe, po kolejnym odpięciu przepływki nie zarejestrował żadnego błędu z tym związanego. Wyłapał natomiast błąd 08. Z tego co zrozumiałem (wersja anglojęzyczna), to jest to błąd związany z immo. Drugi błąd jaki wyłapuje, to błąd 05, ale ten jest dla mnie zagadką, bo nic na jego temat FES nie podaje. CHECK się nie zapala, a błędy po usunięciu raz wracają, a raz nie. Gdzie może być przyczyna? Liczę na jakieś wskazówki z Waszej strony moi mili
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Czy paliwo podaje, iskra jest......może przy okazji czujnik położenie wału poleciał. Podczas kręcenia unosi się wskazówka obrotomierza.....
Jak co to mogę przepływkę i czujnik do testów podesłać.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Jak co to mogę przepływkę i czujnik do testów podesłać.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Przepływki akurat mam trzy na podmiankę wskazówka obrotomierza nieco się unosi. W pewnych momentach próby odpalenia silnik nawet coś próbuje złapać, ale bezskutecznie. Paliwo podaje, a iskry nie sprawdzałem. Cały czas zastanawia mnie błąd immo. Nie zwracałem na to wcześciej uwagi, ale dioda na konsoli środkowej podczas próby odpalania cały czas świeci. Dodatkowo ma tylko zielony kolor.
EDIT:
Wychodzi ten sam objaw jak przy kupnie, czyli wtryski leją. Po odłączeniu węża zasilającego listwę paliwową silnik na kilka sekund zapala. Da się jakoś sprawdzić przepływkę, bo akurat te co mam są z wersji po lifcie i mają gniazdo na 5 pinów, a nie na 4 jak w moim przypadku. Swoją drogą chętnie oddam za jakiś grosz
EDIT:
Wychodzi ten sam objaw jak przy kupnie, czyli wtryski leją. Po odłączeniu węża zasilającego listwę paliwową silnik na kilka sekund zapala. Da się jakoś sprawdzić przepływkę, bo akurat te co mam są z wersji po lifcie i mają gniazdo na 5 pinów, a nie na 4 jak w moim przypadku. Swoją drogą chętnie oddam za jakiś grosz
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Przepraszam, że tak post pod postem, ale chyba znalazłem przyczynę. Parametr temp. powietrza w dolocie, który pokazuje FES wynosi -34 stopnie C. Wg mnie to może powodować przelewanie paliwa. Jutro spróbuję podgrzać czujnik i sprawdzić, co się stanie. Spróbuję użyć też poprzedniej przepływki.
A tak swoją drogą, jest ktoś z okolicy, kto mógłby użyczyć swojej na chwilę? Za pomoc z góry serdecznie dziękuję
A tak swoją drogą, jest ktoś z okolicy, kto mógłby użyczyć swojej na chwilę? Za pomoc z góry serdecznie dziękuję
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
U nas też temperatura na wyłączonym silniku jest jakaś niebotyczna a mimo to odpala......
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Żałuję, że nie sprawdzałem tego parametru jak wszystko było sprawne, bo pewnie miałbym odpowiedź.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Wystarczyło poświęcić chwilę na przeszukanie a nie od razu klepać posta.....
To błąd chwilowy który jest zawsze "po kluczyku" na nie pracującym silniku.W każdej K tak jest.tomski pisze: Drugi błąd jaki wyłapuje, to błąd 05, ale ten jest dla mnie zagadką, bo nic na jego temat FES nie podaje.
Jeśli wcześniej Ci normalnie gasła to masz odpowiedź na problem.tomski pisze: Cały czas zastanawia mnie błąd immo. Nie zwracałem na to wcześciej uwagi, ale dioda na konsoli środkowej podczas próby odpalania cały czas świeci. Dodatkowo ma tylko zielony kolor.
To nie żałuj bo tak w Kappie jest zawsze ,a jak zapali jest normalny odczyt,tak ,że nie tu szukaj.tomski pisze: Żałuję, że nie sprawdzałem tego parametru jak wszystko było sprawne, bo pewnie miałbym odpowiedź.
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Jeśli dioda od immo świeci cały czas to z nim jest problem. Sprawdź wtyczkę przy antenie stacyjki a jeśli masz drugi kluczyk to spróbuj z niego odpalić. Odepnij może akumulator na noc i zobacz czy pomoże.
Tak jak napisał marceli - przy odczycie parametrów na zgaszonym silniku zawsze wyskakuje błąd 05 i -34st.C
Tak jak napisał marceli - przy odczycie parametrów na zgaszonym silniku zawsze wyskakuje błąd 05 i -34st.C
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Immo działa prawidłowo. Auto odebrane od mechanika, ale usterka nie usunięta. Wg niego przepływka podaje złe parametry i wtryskiwacze podają za dużo paliwa. Uparł się, że jest jescze jakaś inna, na której auto będzie pracować prawidłowo. Sam sprawdzałem w Eperze i faktycznie występowały dwa numery OEM, ale oba sprowadzają się do jednego numeru Boscha. Czy ktoś bardziej doświadczony może potwierdzić moją teorię lub wyprowadzić z błędu? W wekend sam podepnę się i sprawdzę jak to tam wygląda, bo teraz przynajmniej świeci się CHECK, czyli są jakieś ślady. Zastanawia mnie dlaczego wcześniej komputer nie wyłapał żadnych błędów zanim auto trafiło do machera.
Co do samych przepływek, to mam kilka, ale jak się okazało, są to poliftowe urządzenia.. jest ktoś w okolicy, kto ma te same sprawne ustrojstwo i pozwoli na podmiankę?
Co do samych przepływek, to mam kilka, ale jak się okazało, są to poliftowe urządzenia.. jest ktoś w okolicy, kto ma te same sprawne ustrojstwo i pozwoli na podmiankę?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Bez przepływki powinna odpalić bez problemu, pracuje wtedy na tak zwanych sztywnych mapach. I zadanych parametrach.więc coś tu nie tak jest, regulator ciśnienia paliwa jest ok? Pompa daje ciśnienie takie jakie trzeba? Odpinales aku żeby zresetować ecu silnika?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Jeśli chcesz sprawdzić czy wtryski leją to wykręć listwę wtryskową, podstaw jakieś naczynie i zakręć silnikiem. Jeśli masz prawidłowy strumień to powinno być ok. Jeśli leje się ciągle to będzie dowód na zalewanie silnika przez wadliwy wtrysk, ale jak dla mnie i tak powinien odpalić.
To co gada mechanik o przepływce to kompletna bzdura. Z odpiętą MUSI odpalić.
Sprawdzałeś czy jest iskra w ogóle? Którą masz wersję FES? U mnie dopiero Multiecuscan w wersji 3.1 albo 3.2 ogarnął wszystkie parametry.
Do Rybnika nie mam jakoś strasznie daleko. Mogę podjechać do Ciebie w weekend
To co gada mechanik o przepływce to kompletna bzdura. Z odpiętą MUSI odpalić.
Sprawdzałeś czy jest iskra w ogóle? Którą masz wersję FES? U mnie dopiero Multiecuscan w wersji 3.1 albo 3.2 ogarnął wszystkie parametry.
Do Rybnika nie mam jakoś strasznie daleko. Mogę podjechać do Ciebie w weekend
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Iskra jest, auto odpala. Ciśnienia niestety nie mam czym sprawdzić, a aku był odpinany bez rezultatu.
Z odpiętą przepływką odpalił jak pierwszy raz próbowałem. Po drugim razie jak auto zgasło i nie miało ochoty zapalać nie mam zamiaru ryzykować
Jeśli chodzi o FESa to jest to wersja 3.6 z tego co pamiętam i tam z parametrami nie ma problemów.
Z odpiętą przepływką odpalił jak pierwszy raz próbowałem. Po drugim razie jak auto zgasło i nie miało ochoty zapalać nie mam zamiaru ryzykować
Jeśli chodzi o FESa to jest to wersja 3.6 z tego co pamiętam i tam z parametrami nie ma problemów.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Więc tak. Po podpięciu pokazał się błąd przepływomierza. Po podmiance na ten rzekomo niesprawny błąd zniknął, a auto pali normalnie. Jeśli chodzi o zmierzoną masę powietrza a oczekiwaną, to na wolnych obrotach są małe rozbieżności. Dodam jeszcze, że po przegazówce na postoju przy schodzeniu obrotów ewidentnie słychać delikatne wystrzały z wydechu. Wskazówki mile widziane, tym bardziej, że chcę instalację gazową wrzucić
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Przepływka ma duże znaczenie. Ewentualnie można zaopatrzyć się w czyścik do przepływomierzy trochę przepłukać z syfu. U kolegi w VW pomogło ostatnio.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa 2.4 20v - silnik nie odpala po odpięciu przepływomierza
Jutro sprawdzę jeszcze wtryski czy nie przelewają. Regulator ciśnienia paliwa wymieniony, ale znacznej poprawy nie odczułem. Tak po prawdzie, to jeszcze filtr paliwa też mnie czeka.
Danielu podeślij trop tego czyściwa, bo pierwszy raz o tym słyszę
Danielu podeślij trop tego czyściwa, bo pierwszy raz o tym słyszę