Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: Ventura » 18 sty 2017, 16:09

Problem jest taki, że wydaje mi się, ze kappa jest zamulona od dołu (aż do momentu otwarcia się VIS). Dodatkowo przy dzieje poniżej 3000 obrotów jak wcisnę sprzęgło obroty najczęściej wzrastają o 500-1000 lub zawieszają się na chwile i dopiero opadają. Silnik chodzi chyba lekko nierówno - obrotomierz nie bardzo się rusza ale widzę to po wskaźniku ładowania.

Obstawiam o ile występuje w kappie: czujnik sprzęgła, czujnik otwarcia przepustnicy, świece (zaraz zamawiam nowe) brudna przepustnica, uszkodzona lambda? (dużo mi to bydle pali za 100zł przejeżdżam max 140km niewiele więcej w trasie).

Co myślicie od czego zacząć?

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.

Post autor: jasiugm » 18 sty 2017, 16:25

Ja bym zaczął od podpięcia do kompa i sprawdzenia błędów. Jak dla mnie wina przepływomierza lub nieszczelności w dolocie.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.

Post autor: kond243 » 18 sty 2017, 17:18

Zgadzam się winny może być przepływomierz ale lambda też. Podepnij kompa sprawdź parametry podczas pracy silnika. Zamierzony przepływ powietrza, zadany przepływ powietrza. Oraz napięcie sondy. Sonda powinna oscylować 0-0,8v. Przepływ na jałowym biegu około 12-13kg przy dniu Ga, u do podłogi powinien iść do około 400-410kg. Na jałowym biegu zadany i zamierzony powinny się pokrywać. Jak dasz Gazu na postoju zamierzony powinien iść wysoko zadany nie dużo się ruszy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.

Post autor: faraon » 18 sty 2017, 20:08

Ventura pisze: 18 sty 2017, 16:09Obstawiam o ile występuje w kappie: czujnik sprzęgła, ....
Jakbyś potrzebował ori nófkę -> chyba gdzieś mam. Ostała mi się po mojej starej SW. Oddam w nie paskarskiej cenie.

Czujnik sprzęgła występował w kappach po lifcie - przepustnica sterowana elektronicznie (nie na linkę) zawsze z Cruise Controlem.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.

Post autor: kond243 » 18 sty 2017, 21:08

Kolega ma 97' więc przepustnicą na linkę i metalowy kolektor ssący.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.

Post autor: Energetyk » 20 sty 2017, 13:12

Posiadasz tam instalacje gazową?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: Ventura » 23 sty 2017, 13:05

Jeszcze nie dlatego, że nie założę jej do nie w pełni sprawnego silnika.

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: szwagier-lublin » 23 sty 2017, 16:32

Proponuję zacząć od opcji najłatwiejszych, tanich i szybkich (przeważnie): butelka nafty technicznej + szczoteczka do zębów i myjemy przepustnicę. Ona czasami z obrotami robi co chce....może być tam niezła ilość klejącego nagaru na styku klapy ze ścianką. Lekarstwem jest zaślepienie EGR-u. Jeśli przepustka sterowana jest linką - też bym to sprawdził. Może skorodował pancerz wewnątrz, może na lince zrobił się zadzior. Jeśli to nie pomoże, proponuje jak koledzy porównać pożądaną i zadaną masę powietrza.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: szwagier-lublin » 23 sty 2017, 16:34

To wyższe spalanie i zamulenie jednocześnie to może być też wina nieszczelności w dolocie. Diagnoza j/w.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: kond243 » 23 sty 2017, 16:40

Silniki 2.0 20v 2.4 20v 20vt.Nie posiadają ustrojstwa zwanego egr.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: szwagier-lublin » 23 sty 2017, 16:47

kond243 pisze: 23 sty 2017, 16:40 Silniki 2.0 20v 2.4 20v 20vt.Nie posiadają ustrojstwa zwanego egr.
A to przepraszam, tego nie wiedziałem. Przynajmniej mniej podejrzanych. EGR to zmora...
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: jasiugm » 23 sty 2017, 18:02

Fajną metodą na szukanie nieszczelności w dolocie jest delikatne psikanie plakiem czy czymś podobnym na przewody dolotu. Jeśli obroty się podniosą to znaczy, że jest nieszczelność w miejscu "aplikacji" :)
Dodatkowo przeczyściłbym przepustnicę i zawór wolnych obrotów (instrukcja jest w dziale zrób to sam)
Po wszystkim odepnij akumulator i zrób adaptację.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: Ventura » 02 mar 2017, 18:07

Wymieniłem (z racji wywalającego błędu) przepływomierz i przy okazji tłumik szmerów i w końcu autko ma moc od niskich. Nadal falują ciut obroty ale widziałem tam odma pluje w przepustnicę także wiem w co uderzać ;)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów

Post autor: Maniak » 02 mar 2017, 18:27

Krokowca trza podczyścić : yesyes : jak nie pomoże to mam na podmianę : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”