Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
Problem jest taki, że wydaje mi się, ze kappa jest zamulona od dołu (aż do momentu otwarcia się VIS). Dodatkowo przy dzieje poniżej 3000 obrotów jak wcisnę sprzęgło obroty najczęściej wzrastają o 500-1000 lub zawieszają się na chwile i dopiero opadają. Silnik chodzi chyba lekko nierówno - obrotomierz nie bardzo się rusza ale widzę to po wskaźniku ładowania.
Obstawiam o ile występuje w kappie: czujnik sprzęgła, czujnik otwarcia przepustnicy, świece (zaraz zamawiam nowe) brudna przepustnica, uszkodzona lambda? (dużo mi to bydle pali za 100zł przejeżdżam max 140km niewiele więcej w trasie).
Co myślicie od czego zacząć?
Obstawiam o ile występuje w kappie: czujnik sprzęgła, czujnik otwarcia przepustnicy, świece (zaraz zamawiam nowe) brudna przepustnica, uszkodzona lambda? (dużo mi to bydle pali za 100zł przejeżdżam max 140km niewiele więcej w trasie).
Co myślicie od czego zacząć?
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.
Ja bym zaczął od podpięcia do kompa i sprawdzenia błędów. Jak dla mnie wina przepływomierza lub nieszczelności w dolocie.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.
Zgadzam się winny może być przepływomierz ale lambda też. Podepnij kompa sprawdź parametry podczas pracy silnika. Zamierzony przepływ powietrza, zadany przepływ powietrza. Oraz napięcie sondy. Sonda powinna oscylować 0-0,8v. Przepływ na jałowym biegu około 12-13kg przy dniu Ga, u do podłogi powinien iść do około 400-410kg. Na jałowym biegu zadany i zamierzony powinny się pokrywać. Jak dasz Gazu na postoju zamierzony powinien iść wysoko zadany nie dużo się ruszy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7270
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.
Jakbyś potrzebował ori nófkę -> chyba gdzieś mam. Ostała mi się po mojej starej SW. Oddam w nie paskarskiej cenie.
Czujnik sprzęgła występował w kappach po lifcie - przepustnica sterowana elektronicznie (nie na linkę) zawsze z Cruise Controlem.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.
Kolega ma 97' więc przepustnicą na linkę i metalowy kolektor ssący.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20V - zamulenie, podbicie obrotów.
Posiadasz tam instalacje gazową?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
Jeszcze nie dlatego, że nie założę jej do nie w pełni sprawnego silnika.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
Proponuję zacząć od opcji najłatwiejszych, tanich i szybkich (przeważnie): butelka nafty technicznej + szczoteczka do zębów i myjemy przepustnicę. Ona czasami z obrotami robi co chce....może być tam niezła ilość klejącego nagaru na styku klapy ze ścianką. Lekarstwem jest zaślepienie EGR-u. Jeśli przepustka sterowana jest linką - też bym to sprawdził. Może skorodował pancerz wewnątrz, może na lince zrobił się zadzior. Jeśli to nie pomoże, proponuje jak koledzy porównać pożądaną i zadaną masę powietrza.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
To wyższe spalanie i zamulenie jednocześnie to może być też wina nieszczelności w dolocie. Diagnoza j/w.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
Silniki 2.0 20v 2.4 20v 20vt.Nie posiadają ustrojstwa zwanego egr.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
A to przepraszam, tego nie wiedziałem. Przynajmniej mniej podejrzanych. EGR to zmora...
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
Fajną metodą na szukanie nieszczelności w dolocie jest delikatne psikanie plakiem czy czymś podobnym na przewody dolotu. Jeśli obroty się podniosą to znaczy, że jest nieszczelność w miejscu "aplikacji"
Dodatkowo przeczyściłbym przepustnicę i zawór wolnych obrotów (instrukcja jest w dziale zrób to sam)
Po wszystkim odepnij akumulator i zrób adaptację.
Dodatkowo przeczyściłbym przepustnicę i zawór wolnych obrotów (instrukcja jest w dziale zrób to sam)
Po wszystkim odepnij akumulator i zrób adaptację.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
Wymieniłem (z racji wywalającego błędu) przepływomierz i przy okazji tłumik szmerów i w końcu autko ma moc od niskich. Nadal falują ciut obroty ale widziałem tam odma pluje w przepustnicę także wiem w co uderzać
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - zamulenie/podbicie obrotów
Krokowca trza podczyścić jak nie pomoże to mam na podmianę
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.