Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Awatar użytkownika
gaxik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: SANDOMIERZ / PIASECZNO

Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: gaxik » 27 lip 2016, 17:38

Witam mam pytanie czy ciezko jes t wymienic swiece w tym silniku i dlugo z tym schodzi?? jakie polecacie swiece? przy takiej wymianie trzeba cos wymienic jeszcze?

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 v6 swiece

Post autor: Wilkin » 27 lip 2016, 18:55

3 z przodu łatwo - 3 z tyłu silnika ciężko bo trzeba porozbierać barany,i kolektor ssący.
Ja stosuje NGK Platinium PFR6Q a do gazu PFR7Q.
Ile z tym schodzi - kilka godzin.
Przy wymianie świec nie musisz nic więcej wymieniać - no chyba że zauważysz coś niepokojącego - np cewki zalane olejem ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 v6 swiece

Post autor: Bartek-Lodz » 27 lip 2016, 20:31

Wilkin pisze:3 z przodu łatwo - 3 z tyłu silnika ciężko bo trzeba porozbierać barany,i kolektor ssący.
Ja stosuje NGK Platinium PFR6Q a do gazu PFR7Q.
Ile z tym schodzi - kilka godzin.
Przy wymianie świec nie musisz nic więcej wymieniać - no chyba że zauważysz coś niepokojącego - np cewki zalane olejem ;)
Grzesiu a po co barany chcesz rozbierać, chyba że profilaktycznie uszczelki chce się pod baranami wymienić.
Ja to robię bez zdejmowania baranów.
Jednak w Kappie dużo ciężej się to robi niż w Thesis - właściwie w Thesis to czysta przyjemność a w Kappie - ja jako wprawiony w bojach robię to w czasie poniżej godziny.
Dla kogoś kto nigdy tego nie rozbierał trzeba liczyć kilka godzin.
Co do świec ja stosuje NGK PFR6Q mimo, że ma gaz i nie ma problemu.

Jeżeli chcesz to zlecić warsztatowi to nie zdziw się jak Ci krzykną 250 PLN za robotę - jeżeli uważasz, że to drogo - zrób to sam ;)
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: Wilkin » 27 lip 2016, 20:45

Źle się wyraziłem - odczepiamy barany ;)
Poniżej godziny jeszcze nigdy nie zszedłem. Ale też się nigdzie nie ścigałem.
A za pierwszym razem robiłem to duuużo wolniej ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
gaxik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: SANDOMIERZ / PIASECZNO

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: gaxik » 27 lip 2016, 20:57

Dzięki wielkie

Awatar użytkownika
gaxik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: SANDOMIERZ / PIASECZNO

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: gaxik » 08 sie 2016, 11:05

wiec tak :
- swiece wymienione
- cewki sprawdzone
- kompresja tez

a kappa dalej nie pracuje rowno, moze ktos podpowie co jeszcze moze byc nie tak :(
albo poleci dobrego mechanika z okolic Piaseczna
( w miedzy czasie jeszcze mi pekl waz od podcisnienia )

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: Bartek-Lodz » 08 sie 2016, 16:49

gaxik pisze:wiec tak :
- swiece wymienione
- cewki sprawdzone
- kompresja tez

a kappa dalej nie pracuje rowno, moze ktos podpowie co jeszcze moze byc nie tak :(
albo poleci dobrego mechanika z okolic Piaseczna
( w miedzy czasie jeszcze mi pekl waz od podcisnienia )
Nie wiem jak bardzo nierówno chodzi ale ja kiedyś wojowałem i okazało się, że winne były uszczelki pod baranami. Łapała lewe powietrze i były cyrki.
Niestety dolot w Kappie V6 musi być na 100% dopieszczony.
Ostatnio kolega złapał dziurę w baranie i też cyrk był a dziura od spodu tak, że nie było jej widać.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Kamil_91
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2016, 15:38
Imię: Kamil
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: Kamil_91 » 08 sie 2016, 23:07

U mnie winna była uszczelka wydechu, potrafiła nawet zgasnąć na skrzyżowaniu.

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: yattaman » 19 cze 2017, 0:53

Mam problem z kapciem, od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika szarpie podczas przyspieszania i nie chodzi na wszystkich garach. Czy świece mogą być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: fedos » 19 cze 2017, 8:29

yattaman pisze: 19 cze 2017, 0:53 Mam problem z kapciem, od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika szarpie podczas przyspieszania i nie chodzi na wszystkich garach. Czy świece mogą być tego przyczyną?
moga być przyczyna, ale pierw sprawdziłbym cewki.

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: yattaman » 03 lip 2017, 19:59

Istnieje jakaś znacząca różnica między NGK PFR6B zalecana przez producenta, a NGK PFR6Q, którą tu większość stosuje?

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: Bartek-Lodz » 04 lip 2017, 7:46

yattaman pisze: 03 lip 2017, 19:59 Istnieje jakaś znacząca różnica między NGK PFR6B zalecana przez producenta, a NGK PFR6Q, którą tu większość stosuje?
Z tego co wiem to większość stosuje NGK PFR6B albo te z 7 jeżeli mają LPG. Świeca NGK PFR6Q jest dla grupy VW i jest z zupełnie innej półki.
Jak już kupiłeś V6 to zakładaj podzespoły zalecane przez producenta aby później nie smarować na forum, że zapłony wypadają albo auto nie tak się zbiera itp. Ja już widziałem inne świece w Busso aniżeli zalecane i niestety problemy były.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: yattaman » 04 lip 2017, 18:18

Ja z pewnością zastosuję się do zaleceń producenta, natomiast Panowie z postów wyżej stosują do grupy VW?
NGK PFR6B opornik 5 kOhm, NGK PFR6Q opornik 1 kOhm. Średnica, długość gwintu i odstęp elektrod ten sam.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - wymiana świec

Post autor: Bartek-Lodz » 05 lip 2017, 7:58

yattaman pisze: 04 lip 2017, 18:18 Ja z pewnością zastosuję się do zaleceń producenta, natomiast Panowie z postów wyżej stosują do grupy VW?
NGK PFR6B opornik 5 kOhm, NGK PFR6Q opornik 1 kOhm. Średnica, długość gwintu i odstęp elektrod ten sam.
Faktycznie Grzesiek napisał, że używa PFR6Q - trzeba się go zapytać czy się nie pomylił. Swoją drogą kolega założył te świece do Thesisa 3.0 V6 i komp sypał błędem wypadania zapłonu - szczególnie po przełączeniu na LPG.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”