Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 lis 2018, 0:25

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 01 lip 2016, 21:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Posty: 77
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko
Witam
Zacznę od tego, że dzisiaj byłem na sprawdzeniu cewek u mechanika i tu nasuwa się moje pytanie do Was koledzy. Czy kappa ma tak, że cewki dają prąd na świece i mocowanie do pokrywy czy już ta guma jest tak zwęglona, że przebija mi przez obudowę?


Jeszcze jedno pytanie powiązane z tematem. Jaki rodzaj świecy NGK najlepiej założyć? Z tego co wyszperałem to albo No20 albo No26 tylko jaka jest między nimi różnica?


Na górę
PostDodany: 01 lip 2016, 23:38 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3369
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Guma zwęglona/porowata... Drugi biegun przez masę... Co do świec - nie mam zdania...

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 7:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Posty: 77
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko
Czyli cewki idą won?


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 8:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Różnica pomiędzy tymi świecami jest w oporności - no20 ma 1kohm a no26 ma 5kohm. Do silników Kappy 20V wolnossących (2l i 2,4l) przewidziane są wg NGK świece BKR6EKC, czyli no26.

Cewki jeśli przebijają do obudowy są raczej do wywalenia. ;)

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 9:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Posty: 979
Lokalizacja: kraków
same gumy możesz wymienić-nazywaja sie fajki świec i sa dostępne z firmy janmor(14 do 18zł za sztukę)-jak tak zrobiłem i to duzo pomogło bo cewki były sprawne u mnie

_________________
SUPER ŁOŚ V70 2.5 tdi `99
Renault Scenic II 1.6b `05
VOLVO V50 2.0 d `05-było
Cytryna C5 X7 2.0 hdi exclusive ASB `09 - piękne wspomnienie


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 10:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Posty: 77
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko
Chodzi o to, że same fajki są w miarę dobre ale z obudowy przykładając do pokrywy to widać jak iskra przeskakuje od strony mocowania cewki do silnika.

A co najbardziej mnie zdziwiło to to, że wszystkie 5 tak ma a są od kolegi Maniaka.


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 15:31 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3533
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
lenx1227 pisze:
Chodzi o to, że same fajki są w miarę dobre ale z obudowy przykładając do pokrywy to widać jak iskra przeskakuje od strony mocowania cewki do silnika.

A co najbardziej mnie zdziwiło to to, że wszystkie 5 tak ma a są od kolegi Maniaka.
A od kiedy tak się dzieje, od razu po zakupie wszak już minęło kilka tygodni :?:
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 16:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Posty: 77
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko
W sumie zmian jako takich po zakupie nie bylo na lepsze ale parę tematów do skończenia przy silniku miałem.


Załączniki:
Komentarz: Przykładając oczko na śrubę ze zdjęcia widać przebicie. Jest tak na tych od kolegi Maniaka jak i starych które miałem w aucie.
IMAG0519.jpg
IMAG0519.jpg [ 54.45 KiB | Przejrzano 1895 razy ]
Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 22:07 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3533
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
To chyba cosik dziwne. Wszystkie 10 szmelc : beczy : ciekawe co to czyni :?:

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 22:19 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3369
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Starość obudowy/izolacji...?

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
PostDodany: 02 lip 2016, 22:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Posty: 77
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko
Maniak pisze:
To chyba cosik dziwne. Wszystkie 10 szmelc : beczy : ciekawe co to czyni :?:
Cóż trzeba będzie znowu zamawiać komplet i kolejna loteria czy będą w dobrym stanie. Byłem pewny, że 2 stare cewki są do wyrzucenia bo miały popękaną izolacje w miejscu ze zdjęcia ale żeby wszystkie to nie przypuszczałem, że pójdą do śmieci... A znowu nowe to duży koszt jednak..


Na górę
PostDodany: 08 lip 2016, 19:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Posty: 77
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko
Zakupiłem dla sprawdzenia 10 szt. używanych cewek i co się okazało? Wszystkie mają tak, że po przyłożeniu blaszki od mocowania cewek widać iskrę, to znaczy, że kolejne 10 cewek jest do wywalenia czy w tym miejscu jednak może taiskra się pojawiać? Powoli głupieje i myślę nad zakupem nowych 5 szt.


Na górę
PostDodany: 08 lip 2016, 22:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Posty: 2041
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Ale w czym problem ,jak już założysz te cewki to auto nie ma iskry tam gdzie powinno??Znaczy nie pali wcale?

Czy tak po prostu sobie próbujesz i tak jest,bo jakoś nie opisałeś problemu co się dzieje?

Mechanik Ci kazał zmienić i zmieniasz te cewki ale co jest nie tak z autem????

Może to mechanika trzeba zmienić a nie cewki??

_________________
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek


Na górę
PostDodany: 09 lip 2016, 15:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Posty: 77
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko
Problem jest w tym, że po nocy albo w deszczowe dni silnik dopóki nie złapie temperatury chodzi nierówno na pb jak i gazie, ruszanie z pierwszego biegu kiedy jest najwieksze obciążenie telepie autem. Po wyciąganiu cewek jest tak jak powinno, czyli wyciągam jedną to zaczyna nierówno pracować, a przykładając ucho mocowania do pokrywy iskra przeskakuje, a dwóch speców mówi, że tak być nie może. Wiem, że używane to loteria ale żeby wszystkie były uszkodzone to bym nie pomyślał. Silnik ogólnie nie pracuje tak jak powinien. Nagrzeje się trzyma 700obr/min, a podczas jazdy wrzucając na luz schodzi do 1000, a po chwili dopiero schodzi do tych optymalnych. Jeden mnie odesłał z kwitkiem i powiedział, że tak cewek się nie sprawdza i może były dobre ale po przystawieniu tego mocowania spartoliły się, a drugi twierdzi, że jak ma przebija w tym miejscu czyli iskra idzie po najkrótszej linii oporu i wszystkie cewki jakie miałem to szmelc. Teraz zostaje mi kupić nową i sprawdzić jak się samochód zachowa.


Na górę
PostDodany: 09 lip 2016, 16:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Posty: 2041
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
To niemożliwe żeby tyle cewek było uszkodzonych.
lenx1227 pisze:
Nagrzeje się trzyma 700obr/min, a podczas jazdy wrzucając na luz schodzi do 1000, a po chwili dopiero schodzi do tych optymalnych.
To jest akurat ok,kappa tak ma.

Iskra idzie po najkrótszej linii oporu ale wg mnie też cewek tak się nie sprawdza.

Ja bym założył te które kupiłeś i jeździł i zobaczył co i jak a nie dostawiał tak jak Ty robisz.

_________________
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl