Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA

Post autor: Maniak » 26 kwie 2015, 10:16

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Dostałem spalony wentylator nawiewu klimatyzacji od Argenty67 i postanowiłem coś zawalczyć w kwestii naprawy. : ok2 :
Jestem już po rozmowie z moim kolegą Tomkiem, elektrykiem od różnego rodzaju spalenizny. : yesyes :
Pewne kwestie ustalone, w poniedziałek start : yesyes : nowe życie wiatraczka : yesyes : zobaczymy co i jak wyjdzie 8-O
pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa, wentylator klimatyzacji REGENERACJA

Post autor: Bichoń » 26 kwie 2015, 10:26

Kiedyś się interesowałem tematem. Wiatrak może być spalony na dwa sposoby: albo uzwojenie elektryczne silnika, z czym poradzi sobie odpowiedni zakład przewijania, albo elektronika. Są tam (dwa? pamięć zawodzi) układy scalone, które nie są już produkowane i jest problem z ich dostaniem. Takie same siedzą w jakimś Renault i trochę informacji z tamtych stron zebrałem.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa- wentylator klimatyzacji REGENERACJA

Post autor: Maniak » 26 kwie 2015, 10:30

Tu ewidentnie było spalone uzwojenie pierwsze, czyli cału do przewinięcia, zobaczymy czas pokaże
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa- wentylator klimatyzacji REGENERACJA

Post autor: stabraf » 26 kwie 2015, 11:27

Jeśli uzwojenie jest zjarane to koniecznie trzeba sprawdzić wszystkie 4 tranzystory sterujące, bo zapewne conajmniej jeden jest sfajczony i ma zwarcie.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa- wentylator klimatyzacji REGENERACJA

Post autor: Maniak » 26 kwie 2015, 13:47

stabraf pisze:Jeśli uzwojenie jest zjarane to koniecznie trzeba sprawdzić wszystkie 4 tranzystory sterujące, bo zapewne conajmniej jeden jest sfajczony i ma zwarcie.
Dokładnie Tomek o tym samym mówił, na razie to mały projekt.
pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA

Post autor: volf » 26 kwie 2015, 14:33

Na forum była już swego czasu dyskusja na temat regeneracji wentylatora, były nawet namiary na gościa zajmującego się przewijaniem/regeneracją.
Ktoś jednak pisał, ze taki wentylator po naprawie długo nie żył. Konkluzja była taka, że pierwotnym problemem jest łożyskowanie wirnika, bo przecież uzwojenie czy tranzystory same z siebie się nie palą. Niestety nie ma tam łożysk tocznych, które łatwo dałoby się wymienić, ale może i na to znalazłaby się rada :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA

Post autor: Borek » 27 kwie 2015, 14:42

Tranzystory oczywiście mogą się spalić, rezystory tym bardziej. Pamiętam, że spalone rezystory "sprężynkowe" (po prostu spirala drutu oporowego) w Hondzie wymieniłem kiedyś na odpowiedniej wartości ceramiczne, takie spore klocki które ledwo mi się zmieściły, i nigdy więcej nie miałem problemu. Były na pewno droższe niż drut oporowy, ale w sumie wyszło jakieś 10pln za trzy sztuki. :D

Jakie łożyska są w tym wiatraku, ślizgowe? Coś za cicho ten wentylator pracuje jak na takie rozwiązanie, zużyte łożysko ślizgowe w takim urządzeniu zwykle niemiłosiernie piszczy.
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”