Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA
Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Dostałem spalony wentylator nawiewu klimatyzacji od Argenty67 i postanowiłem coś zawalczyć w kwestii naprawy.
Jestem już po rozmowie z moim kolegą Tomkiem, elektrykiem od różnego rodzaju spalenizny.
Pewne kwestie ustalone, w poniedziałek start nowe życie wiatraczka zobaczymy co i jak wyjdzie
pozdrawiam brać klubowiczów
Dostałem spalony wentylator nawiewu klimatyzacji od Argenty67 i postanowiłem coś zawalczyć w kwestii naprawy.
Jestem już po rozmowie z moim kolegą Tomkiem, elektrykiem od różnego rodzaju spalenizny.
Pewne kwestie ustalone, w poniedziałek start nowe życie wiatraczka zobaczymy co i jak wyjdzie
pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa, wentylator klimatyzacji REGENERACJA
Kiedyś się interesowałem tematem. Wiatrak może być spalony na dwa sposoby: albo uzwojenie elektryczne silnika, z czym poradzi sobie odpowiedni zakład przewijania, albo elektronika. Są tam (dwa? pamięć zawodzi) układy scalone, które nie są już produkowane i jest problem z ich dostaniem. Takie same siedzą w jakimś Renault i trochę informacji z tamtych stron zebrałem.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa- wentylator klimatyzacji REGENERACJA
Tu ewidentnie było spalone uzwojenie pierwsze, czyli cału do przewinięcia, zobaczymy czas pokaże
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa- wentylator klimatyzacji REGENERACJA
Jeśli uzwojenie jest zjarane to koniecznie trzeba sprawdzić wszystkie 4 tranzystory sterujące, bo zapewne conajmniej jeden jest sfajczony i ma zwarcie.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa- wentylator klimatyzacji REGENERACJA
Dokładnie Tomek o tym samym mówił, na razie to mały projekt.stabraf pisze:Jeśli uzwojenie jest zjarane to koniecznie trzeba sprawdzić wszystkie 4 tranzystory sterujące, bo zapewne conajmniej jeden jest sfajczony i ma zwarcie.
pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA
Na forum była już swego czasu dyskusja na temat regeneracji wentylatora, były nawet namiary na gościa zajmującego się przewijaniem/regeneracją.
Ktoś jednak pisał, ze taki wentylator po naprawie długo nie żył. Konkluzja była taka, że pierwotnym problemem jest łożyskowanie wirnika, bo przecież uzwojenie czy tranzystory same z siebie się nie palą. Niestety nie ma tam łożysk tocznych, które łatwo dałoby się wymienić, ale może i na to znalazłaby się rada
Ktoś jednak pisał, ze taki wentylator po naprawie długo nie żył. Konkluzja była taka, że pierwotnym problemem jest łożyskowanie wirnika, bo przecież uzwojenie czy tranzystory same z siebie się nie palą. Niestety nie ma tam łożysk tocznych, które łatwo dałoby się wymienić, ale może i na to znalazłaby się rada
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - wentylator klimatyzacji/REGENERACJA
Tranzystory oczywiście mogą się spalić, rezystory tym bardziej. Pamiętam, że spalone rezystory "sprężynkowe" (po prostu spirala drutu oporowego) w Hondzie wymieniłem kiedyś na odpowiedniej wartości ceramiczne, takie spore klocki które ledwo mi się zmieściły, i nigdy więcej nie miałem problemu. Były na pewno droższe niż drut oporowy, ale w sumie wyszło jakieś 10pln za trzy sztuki.
Jakie łożyska są w tym wiatraku, ślizgowe? Coś za cicho ten wentylator pracuje jak na takie rozwiązanie, zużyte łożysko ślizgowe w takim urządzeniu zwykle niemiłosiernie piszczy.
Jakie łożyska są w tym wiatraku, ślizgowe? Coś za cicho ten wentylator pracuje jak na takie rozwiązanie, zużyte łożysko ślizgowe w takim urządzeniu zwykle niemiłosiernie piszczy.
Drop a gear and disappear!