Kappa 2.4 20v - utrata mocy

DzikaFlisica
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:04
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kappa 2.4 20v - utrata mocy

Post autor: DzikaFlisica » 19 kwie 2015, 22:38

To nie wariator, ogarnąłem - to jest tzw map sensor. :D Ale jest upieprzony od oleju, wtyczka też, więc chyba nie działa. Przepływka jest ok, sprawdzałem ją. W załączeniu przesyłam pod dalszą rozwagę fotkę błędów wykrytych. Co do map sensoru, sprawdzałem w EPER - ten sam numer części co w 2.0 20v, a tylko takie są na allegro, więc chyba kupię - 39 zł.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3004_o.jpg

Co do błędów - VIS wywalał błąd, bo nie działał. Ale już działa, więc ok. Immobiliser też działa, czasem jak za szybko włącze silnik po tym jak przypadkiem zgaśnie, to się ten błąd pojawia, ale wystarczy uruchomić ponownie i jest ok. Reszta to błędy, które się pojawiły. Any ideas?

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.4 20v - utrata mocy

Post autor: Rapeek » 20 kwie 2015, 0:21

W Kappie nie ma map sensora, zamiast niego jest przepływomierz. To co jest przy korku wlewu oleju to jest elektrozawór sterujący wariatorem.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa 2.4 20v - utrata mocy

Post autor: grzesiekj23 » 21 kwie 2015, 13:03

Hej, może i nie w ten deseń, ale jak wygląda u Ciebie sprężarka klimy? Normalnie po załączeniu czuć spadek mocy, co prawda nie aż taki, żeby nie potrafiła polecieć te 200, ale na przyspieszeniu różnica jest odczuwalna.

To telepanie przy obniżonych obrotach to pewnie załączenie 2 biegu wentylatora. Sprawdź czy spada Ci wtedy napięcie na voltomierzu w desce. Może alternator dawać taki opór, że obroty spadają.

Może być też problem z którąś cewką/świecą- odłącza Ci 1 cylinder i już 35 koni w dół.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”