Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Witam
Problem dotyczy Lancii Kappy V6 z 1998 roku. Na zimno przez kilka kilometrów pracuje normalnie. Niestety po zagrzaniu się, na niższych obrotach słabnie i dotyczy to zarówno PB jak i LPG. Zachowuje się tak jakby nie pracował na wszystkich 6-ciu cylindrach; lekko szarpie, szczególnie podczas dodawania gazu. Pomiędzy 2500-3000 obrotów odzyskuje wigor i nie szarpie - stąd wrażenie jakbym jeździł samochodem z silnikiem TB.
Poczytałem różne tematy i wiem, że przyczyn może być wiele: cewki, świece, nieszczelność w dolocie, włącznie z przestawionym rozrządem.
Potrzebuje porady. Czy ktoś z was miał takie objawy i jak sobie poradziliście? Czy komputer pokaże usterkę?
Moderatora poproszę o podpięcie do właściwego tematu jeżeli taki istnieje; ja nie mogłem znaleźć.
Problem dotyczy Lancii Kappy V6 z 1998 roku. Na zimno przez kilka kilometrów pracuje normalnie. Niestety po zagrzaniu się, na niższych obrotach słabnie i dotyczy to zarówno PB jak i LPG. Zachowuje się tak jakby nie pracował na wszystkich 6-ciu cylindrach; lekko szarpie, szczególnie podczas dodawania gazu. Pomiędzy 2500-3000 obrotów odzyskuje wigor i nie szarpie - stąd wrażenie jakbym jeździł samochodem z silnikiem TB.
Poczytałem różne tematy i wiem, że przyczyn może być wiele: cewki, świece, nieszczelność w dolocie, włącznie z przestawionym rozrządem.
Potrzebuje porady. Czy ktoś z was miał takie objawy i jak sobie poradziliście? Czy komputer pokaże usterkę?
Moderatora poproszę o podpięcie do właściwego tematu jeżeli taki istnieje; ja nie mogłem znaleźć.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Odpinaj po kolei cewki i zobacz czy przy którejś nie ma żadnej różnicy czy jest podłączona czy nie, skoro na zimnym ok to najprędzej cewka
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
W ten sposób sprawdzę tylko te z przodu?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Może akurat któraś z tych, szczerze mówiąc v6 nie miałem za bardzo styczności ale u siebie w 2.4 miałem taki problem to jak odpinalem piąta cewkę to silnik chodził tak samo ale to może tez być coś związanego z dawkowaniem paliwa na niskich obrotach się dlawi a przy wyższych wiadomo potrzebuje większej dawki to przepala razem z tym naddatkiem i jest ogień
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Tu:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 0&start=30
i tu:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 103&t=1300
przeczytałem, że to może być przestawiony rozrząd
Było dobrze i mógł nagle się przestawić? W czasie jazdy?
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 0&start=30
i tu:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 103&t=1300
przeczytałem, że to może być przestawiony rozrząd
Było dobrze i mógł nagle się przestawić? W czasie jazdy?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Szczerze mówiąc wątpię, najprędzej jak się odpala silnik bez użycia rozrusznika tj na hol itp to może niby przeskoczyć a tak to nie powinien, ale z tego co piszesz na zimnym jest ok a raczej byłoby ciągle coś nie tak a nie tylko na rozgrzanym, ja bym sprawdził cewki a później podłączył pod kompa nie ma co od razu najgorsza wersje podejrzewac
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Po 96 roku przestawienie rozrządu daje checka.
Na dzień dobry cewki, później barany - zarówno gumy jak i uszczelki a nawet same barany - potrafią przekorodować.
Silniczek krokowy wmontować na silikon, zdemontować przepustnice i raz jeszcze zmontować na silikon.
Ja już to przerabiałem kilka razy - zawsze pomaga.
Na dzień dobry cewki, później barany - zarówno gumy jak i uszczelki a nawet same barany - potrafią przekorodować.
Silniczek krokowy wmontować na silikon, zdemontować przepustnice i raz jeszcze zmontować na silikon.
Ja już to przerabiałem kilka razy - zawsze pomaga.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Cewki zamówione u Maniaka. V6 idzie w czwartek do elektryka - do tego czasu postoi, żeby czegoś nie uszkodzić.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Dzisiaj odbyła się diagnostyka komputerowa:
Błędy:
0A - INTEGRATOR SONDY LAMBDA
05 - CZUJNIK OBROTÓW
No to chyba ten czujnik do wymiany.
Aha, mój zaufany mechanik, u którego robię Citroeny ma komputer z 16-to pinowym złączem. Twierdzi, że mógłby się podłączyć do Kappy, gdyby miał adapter.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podał namiary to zakupię i będę miał dwie marki w jednym: Citroena i Lancie.
Błędy:
0A - INTEGRATOR SONDY LAMBDA
05 - CZUJNIK OBROTÓW
No to chyba ten czujnik do wymiany.
Aha, mój zaufany mechanik, u którego robię Citroeny ma komputer z 16-to pinowym złączem. Twierdzi, że mógłby się podłączyć do Kappy, gdyby miał adapter.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podał namiary to zakupię i będę miał dwie marki w jednym: Citroena i Lancie.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2015, 9:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: aHa
Powód: aHa
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Który rok tego Kapcia.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
1998.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Kup sobie interfejs na ELM za 50 zeta i będziesz mógł sobie odczytywać błędy w FES, MES czy na innym oprogramowaniu. Myślałem, że masz starszą - z tamtymi starymi to jest problem.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Tak czy siak bez adaptera nie pójdzie,więc nie wiem jakie znaczenie tutaj ma rok Kappy skoro wszystkie fizycznie mają gniazdo stare.3-pin.
Pisałem w drugim temacie ale może tutaj powtórzę.Błąd 05 -czujnik obrotów ,zniknie jak zapalisz silnik.
Więc u Ciebie zostaje tylko integrator,jak już.
Pisałem w drugim temacie ale może tutaj powtórzę.Błąd 05 -czujnik obrotów ,zniknie jak zapalisz silnik.
Więc u Ciebie zostaje tylko integrator,jak już.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
darbo pisze:...gdyby miał adapter.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podał namiary to zakupię i będę miał dwie marki w jednym: Citroena i Lancie.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika
Miałem w Alfie historie z wypadaniem zapłonów na biegu jałowym. Zajrzałem do gniazd świec a tam olej. Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów może pomóc.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6