Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: darbo » 22 mar 2015, 10:35

Witam

Problem dotyczy Lancii Kappy V6 z 1998 roku. Na zimno przez kilka kilometrów pracuje normalnie. Niestety po zagrzaniu się, na niższych obrotach słabnie i dotyczy to zarówno PB jak i LPG. Zachowuje się tak jakby nie pracował na wszystkich 6-ciu cylindrach; lekko szarpie, szczególnie podczas dodawania gazu. Pomiędzy 2500-3000 obrotów odzyskuje wigor i nie szarpie - stąd wrażenie jakbym jeździł samochodem z silnikiem TB.

Poczytałem różne tematy i wiem, że przyczyn może być wiele: cewki, świece, nieszczelność w dolocie, włącznie z przestawionym rozrządem.

Potrzebuje porady. Czy ktoś z was miał takie objawy i jak sobie poradziliście? Czy komputer pokaże usterkę?

Moderatora poproszę o podpięcie do właściwego tematu jeżeli taki istnieje; ja nie mogłem znaleźć.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: Johnny » 22 mar 2015, 13:38

Odpinaj po kolei cewki i zobacz czy przy którejś nie ma żadnej różnicy czy jest podłączona czy nie, skoro na zimnym ok to najprędzej cewka
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: darbo » 22 mar 2015, 13:50

W ten sposób sprawdzę tylko te z przodu?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: Johnny » 22 mar 2015, 14:03

Może akurat któraś z tych, szczerze mówiąc v6 nie miałem za bardzo styczności ale u siebie w 2.4 miałem taki problem to jak odpinalem piąta cewkę to silnik chodził tak samo ale to może tez być coś związanego z dawkowaniem paliwa na niskich obrotach się dlawi a przy wyższych wiadomo potrzebuje większej dawki to przepala razem z tym naddatkiem i jest ogień
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: darbo » 22 mar 2015, 16:11

Tu:

http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 0&start=30

i tu:

http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 103&t=1300

przeczytałem, że to może być przestawiony rozrząd :roll:

Było dobrze i mógł nagle się przestawić? W czasie jazdy?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: Johnny » 22 mar 2015, 16:31

Szczerze mówiąc wątpię, najprędzej jak się odpala silnik bez użycia rozrusznika tj na hol itp to może niby przeskoczyć a tak to nie powinien, ale z tego co piszesz na zimnym jest ok a raczej byłoby ciągle coś nie tak a nie tylko na rozgrzanym, ja bym sprawdził cewki a później podłączył pod kompa nie ma co od razu najgorsza wersje podejrzewac
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: Bartek-Lodz » 22 mar 2015, 17:20

Po 96 roku przestawienie rozrządu daje checka.

Na dzień dobry cewki, później barany - zarówno gumy jak i uszczelki a nawet same barany - potrafią przekorodować.
Silniczek krokowy wmontować na silikon, zdemontować przepustnice i raz jeszcze zmontować na silikon.

Ja już to przerabiałem kilka razy - zawsze pomaga.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: darbo » 23 mar 2015, 20:17

Cewki zamówione u Maniaka. V6 idzie w czwartek do elektryka - do tego czasu postoi, żeby czegoś nie uszkodzić.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: darbo » 26 mar 2015, 13:38

Dzisiaj odbyła się diagnostyka komputerowa:

Błędy:

0A - INTEGRATOR SONDY LAMBDA
05 - CZUJNIK OBROTÓW

No to chyba ten czujnik do wymiany.

Aha, mój zaufany mechanik, u którego robię Citroeny ma komputer z 16-to pinowym złączem. Twierdzi, że mógłby się podłączyć do Kappy, gdyby miał adapter.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podał namiary to zakupię i będę miał dwie marki w jednym: Citroena i Lancie.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2015, 9:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: aHa
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: Bartek-Lodz » 26 mar 2015, 15:25

Który rok tego Kapcia.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: darbo » 26 mar 2015, 19:57

1998.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: Bartek-Lodz » 26 mar 2015, 21:25

Kup sobie interfejs na ELM za 50 zeta i będziesz mógł sobie odczytywać błędy w FES, MES czy na innym oprogramowaniu. Myślałem, że masz starszą - z tamtymi starymi to jest problem.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: marceli » 27 mar 2015, 2:26

Tak czy siak bez adaptera nie pójdzie,więc nie wiem jakie znaczenie tutaj ma rok Kappy skoro wszystkie fizycznie mają gniazdo stare.3-pin.

Pisałem w drugim temacie ale może tutaj powtórzę.Błąd 05 -czujnik obrotów ,zniknie jak zapalisz silnik.

Więc u Ciebie zostaje tylko integrator,jak już.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: stabraf » 27 mar 2015, 2:47

darbo pisze:...gdyby miał adapter.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podał namiary to zakupię i będę miał dwie marki w jednym: Citroena i Lancie.
:link: ;)

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 3.0 V6 - nierówna praca silnika

Post autor: barsliw » 27 mar 2015, 23:25

Miałem w Alfie historie z wypadaniem zapłonów na biegu jałowym. Zajrzałem do gniazd świec a tam olej. Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów może pomóc.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”