Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

darekg131
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:39
Imię: darek
Lokalizacja: Jarosław

Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: darekg131 » 10 mar 2015, 23:44

Witam temat jest taki. Samochód Lancia Kappa 2,4TDS 96r, auto pali ok, następnie pedał gazu do spodu i trzymam cały czas, obroty silnika wzrastają raz około 2000 obr/min innym razem więcej, lub mniej po czym spadają do obrotów jałowych czyli około 1000 obr/min, przy czym pedał cały czas jest wciśnięty do końca. Również jak wcisnę pedał około 1/4 to samo się dzieje obroty rosną a następnie spadają do obrotów jałowych. Tak więc żeby auto nabrało prędkości muszę wachlować tym pedałem, tak żeby cały czas dostawał informację na świeżo, że dodaję gazu. Zmieniałem potencjometr gazu efekt taki sam. Mam pustkę w głowie gdzie można szukać innej przyczyny. POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony 11 mar 2015, 7:32 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami - poprawiłem./stabraf/

darekg131
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:39
Imię: darek
Lokalizacja: Jarosław

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: darekg131 » 17 mar 2015, 21:44

Witam ponownie. Odnośnie braku odpowiedzi na moje pytanie czepiłem się wtryskiwaczy. Wszystkie wtryski sprawdzone teraz mam jednak dylemat w jaki sposób mogę wyjąć KOMORY WSTĘPNEGO SPALANIA. Odkręciłem nakrętki trzymające ów komory po czym została sama komora wraz z podkładką. Pytanie moje jest takie czy te komory da się wyciągnąć na zewnątrz czy trzeba demontować głowicę. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4004
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: volf » 18 mar 2015, 9:51

A po co chcesz wyciągać te komory 8-O
Podłączałeś auto pod komputer (oczywiście jak jeszcze jakoś działało)-są jakieś błędy lub niewłaściwe parametry odnośnie wtrysku paliwa (dawka, kąty).
Tak czy owak jeśli już miałbym coś podmieniać/naprawiać to raczej bardziej bym się skupił na samej pompie wtryskowej niż wtryskiwaczach...
KAPPA TDS & JTD

darekg131
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:39
Imię: darek
Lokalizacja: Jarosław

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: darekg131 » 18 mar 2015, 18:28

Ok możliwe nie znam tego auta dopiero się go uczę, jednak staram się robić po kolei a co do wtrysków to dwa lały, jedna świeca spalona, pod pierwszym wtryskiem tzw sterującym, a dokładniej pod nakrętka w której osadzony jest wtryskiwać była jakaś podkładka czy coś takiego, nie mówię tu o tych podkładkach z otworkiem co są przed komorą, tylko całkiem inna która powodowała to, że cały wtryskiwacz był około 5mm wyżej od pozostałych. Sprawdzę jeszcze ciśnienie pracy na każdym z cylindrów, no i cóż możliwe, że będzie OK. A komputer przed demontażem wyświetlił kąt pompy dedykowany 2,08 a aktualny 2,62.

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: Al Boundy » 19 mar 2015, 6:11

Ja bym skupił się na pompie,a dokładnie na nastawniku.

To pompa boscha,montowana w VW ...nie pamiętam jakie ona tam ma oznaczenie..coś tam VP37... chyba.Poczytaj o czyszczeniu nastawnika tej pompy.

Np. tu... :link:
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: facio » 19 mar 2015, 7:14

Pedał przyśpieszenia tam jest elektryczny sprawdz kostkę potrafi zaśniedzieć.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

darekg131
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:39
Imię: darek
Lokalizacja: Jarosław

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: darekg131 » 19 mar 2015, 18:50

Fakt dzisiejszym celem jest demontaż pompy, uszczelki już kupiłem teraz tylko czyszczenie pompy a następnie ustawienie jej i sprawdzenie efektu pracy. Co do pedału przyśpieszenia to faktycznie jest elektryczny, na samym początku rozłączyłem go, przeczyściłem styki choć na oko były ok, zapuściłem sprayem do połączeń elektrycznych, jednak zastanawiam się bo zauważyłem, że w kostce od pedału są wpięte 4 przewody, a przy końcówce pancerza widoczne są jeszcze chyba 2-3 ucięte ->czy one mają być gdzieś podłączone??? Natomiast kostka w instalacji samochodowej ma 4 przewody, które współgrają z kostką pedału przyśpieszenia nie licząc tych uciętych. Ok dzięki za podpowiedzi, pędzę do garażu zająć się autkiem. Pozdrawiam

darekg131
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:39
Imię: darek
Lokalizacja: Jarosław

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: darekg131 » 23 mar 2015, 18:38

Witam ponownie. Ostatnio rozkręciłem pompę i ją przeczyściłem choć nie było co czyścić pompa jest perfekt. Po poskładaniu problem pozostał. Wygląda to tak jak by gdzieś, coś odcinało dopływ paliwa do minimum, jednak jak tak pod pompuje gaz dwa - trzy razy to obroty utrzymują się do czasu odpuszczenia gazu. No nic szukam dalej innej przyczyny. Jak coś wynajdę to napiszę do czego doszedłem.

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: carincton » 23 mar 2015, 19:39

Przyczyną jest na 99 procent wadliwy czujnik położenia wału korbowego, koszt zamienika ponad 100 zł, kup nowy, bo z używkami nie wiadomo. Zmierz rezystancje na czujniku połozenia wału korbowego, jeśli będzie rezystancja dążyła do nieskonczoności, tzn nie będzie żadnej rezystancji to czujnik jest dobry, a jeśli miernik pokaże jakieś odczyty to znaczy, że jest do wymiany. Podstawa to podłączyć pod komputer auto, a ty wszystko po kolei wymieniasz. CZy świeci się check? Czy na wyświetlaczu pojawia się bląd sterowania silnikiem? Miałem taką awarię i silnik mi się zachowywał w sposób niekontrolowany.

darekg131
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:39
Imię: darek
Lokalizacja: Jarosław

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: darekg131 » 24 mar 2015, 23:17

Ok może robię to trochę chaotycznie, ale nie wymieniam wszystkiego po kolei tylko rozkręcam i sprawdzam czy pod względem mechanicznym jest ok. A co do komputera to wykrywa mi błąd EGR i centralka uszkodzona. Co do CHECK to NIE świeci, a na wyświetlaczu żaden komunikat nie jest wyświetlany, Był raz komunikat wraz z CHECK ale przyczyna to spalona żarówka w podświetlaniu tablicy, po wymianie żarówki jest wszystko ok nie mówiąc już o odcinaniu obrotów. Spróbuję jutro zmierzyć czujnik aczkolwiek na pracującym silniku po odłączeniu czujnika silnik zgasł, także wydawało mi się że jest ok no ale sprawdzę i tę drogę :) Dzięki za podpowiedź i oby to pomogło bo jak nie to ja się poddaję i oddam auto w ręce specjalisty. Pozdrawiam

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: carincton » 25 mar 2015, 21:41

EGR w tym silniku musi byc sprawny. Jesli chcesz i jestes zainteresowanhy to ja mam centralke sterujaca do tdsa na zbyciu, skoro masz uszkodzona.

Awatar użytkownika
Al Boundy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1342
Rejestracja: 04 paź 2014, 7:40
Imię: All
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: Al Boundy » 31 mar 2015, 5:38

Ale wiesz, że w sterowniku jest zapisany kod immo? Jak wymieni sam sterownik bez całego osprzętu immo, to nawet go nie odpali.....

Wysłano z LG G3
Lancia Kappa SW 2.4 TDs 1997
Fiat Ulysse 2.0 16V 2004


było...minęło....Citroen Zeta 2.1 TD Epic Free....Polonez Atu Plus 1.6 GLI ...Lancia Kappa 2.4Tds....more..more..more..

darekg131
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:39
Imię: darek
Lokalizacja: Jarosław

Re: Kappa 2.4 TDS - problem z obrotami

Post autor: darekg131 » 06 maja 2015, 22:13

Witajcie, chwilę mnie nie było na forum, skutek wiosennej pracy... Problem z moją Kappą rozwiązany. W skrócie napiszę co było. Objaw spadające obroty przy "gazie do dechy" przyczyna to drugi czujnik na pedale hamulca. W moim przypadku był wyciągnięty, czyli komputer czytał jako wciśnięty pedał hamulca i odcinał pompę. Pedał hamulca posiada dwa czujniki, pierwszy na wysokości czujnika na pedale sprzęgła koloru białego, ten zauważyłem od razu i sprawdziłem był OK Laptop widzi ten czujnik i pokazuje czy jest w pozycji wciśnięty/zwolniony. Drugi znajduję się trochę wyżej koloru czarnego, no i tego czujnika Laptop już nie widzi, jednak on daje info do centralki w jakiej pozycji jest pedał, także programem go nie sprawdzi, zostaje tylko manualna zabawa. W tej chwili jest wszystko ok koszty praktycznie zerowe trochę czyściwa i wszystko pracuję świetnie. Dzięki wszystkim za podpowiedzi i za zainteresowanie. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”