Kappa - temperatura silnika

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Bichoń » 23 paź 2007, 10:39

"sebabix" pisze: ...sprowadzona z italii może to taki termostat na ciepły klimat ??
Hmm... moja Delta tez na wiosne przyjechala z Włoch... Myslicie, ze termostaty sa inne?

GRZ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Kappa - temperatura silnika

Post autor: GRZ » 23 paź 2007, 11:35

"pawcio1" pisze: nowy Verneta wskazuje max.75 st.wychodzi na to że ten też jest do bani....!!! :roll:
też założyłem Vernet i też jest do bani, bo przy jeździe na zimnym silniku temp rośnie do 95C, raptownie spada do 75C, powoli rośnie znów do 95, spada i tak w kółko. Temperatury do których spada są coraz wyższe i po kilkunastu/ kilkudziesięciu km (zależy od temp. zewnętrznej) mam w miarę stałą ok.85C.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Egon » 23 paź 2007, 11:50

"GRZ" pisze:
"pawcio1" pisze: nowy Verneta wskazuje max.75 st.wychodzi na to że ten też jest do bani....!!! :roll:
też założyłem Vernet i też jest do bani, bo przy jeździe na zimnym silniku temp rośnie do 95C, raptownie spada do 75C, powoli rośnie znów do 95, spada i tak w kółko. Temperatury do których spada są coraz wyższe i po kilkunastu/ kilkudziesięciu km (zależy od temp. zewnętrznej) mam w miarę stałą ok.85C.
sprawdz czy masz dobry poziom płynu oraz czy układ nie jest zapowietrzony
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

GRZ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Kappa - temperatura silnika

Post autor: GRZ » 23 paź 2007, 14:13

Poziom płynu jest dobry a układ podobno sam się odpowietrza, ale jeśli jest inaczej to proszę o konkretą poradę co zrobić.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Egon » 23 paź 2007, 14:18

nieznam tego silnika ale w niektórych były platikowe korki na chłodnicy od odpowietrzania na samej górze
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

GRZ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Kappa - temperatura silnika

Post autor: GRZ » 23 paź 2007, 14:41

Znalazłem opis tego samego przypadku:
post Schaba
czekam niecierpliwie na wypowiedź Schaba (wysłałem maila na priv).

GRZ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Kappa - temperatura silnika

Post autor: GRZ » 24 paź 2007, 14:54

W aucie Schaba problem sam zniknął po kilku jazdach. To się nazywa szczęściarz!

Awatar użytkownika
sebabix
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Łomianki

Kappa - temperatura silnika

Post autor: sebabix » 28 paź 2007, 18:01

"sebabix" pisze:witam, moja lybra podczas zwyklej jazdy nie przekracza 70 stopni , w korkach czasami osiągnie 90 stopni ale zaraz włącza sie wentylator i zbija temperaturę do 70 stopni ,nie wiem co jest grane ,praca silnika powinna utrzymywać sie na poziomie 85-90 stopni ,termostat niby ok ,teraz jest zimno i zrobiłem prosty test,rano odpaliłem silnik i po ok 5 min sprawdzałem temperaturę,wskaźnik ok 60 stopni przewód do chłodnicy zimny pozostałe cieple czyli termostat działa , poziom płynu prawidłowy i nie zmienia sie , lybra sprowadzona z italii może to taki termostat na ciepły klimat ??
witam, wymieniłem termostat dla pewności bo tylko na to wskazywało ze za szybko puszcza pełen obieg ,no i po wymianie okazało sie ze dobrze podejrzewałem teraz termostat zaczyna działać przy ok 90 stopniach ,nareszcie mam ciepło w lancii i wskazówka stoi jak komin Batorego w jednym położeniu zawsze na 90 bez względu na to jak auto sie porusza.Wymieniałem sam ,czas max 2 godziny , wystarczy wyjąć akumulator i zapatrzyć sie w zestaw nowych zacisków do przewodów , przy okazji termostatu zauważyłem ze ok polowa węży jest sparciała trzeba też kiedyś wymienić pozdrawiam
Lancia Lybra 2,4 jtd sprzedana :( !!!! Obecnie A6 C5 Avant Quattro 2.5 TDI 221KM po chipe
Skoda Fabia 1,4 tdi

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Bichoń » 28 paź 2007, 22:08

No to juz wiem, ze u mnie jest termostat do wymiany - przy normalnej jezdzie trzyma 70*C. To samo zreszta powiedzial mi wczoraj mechanik. Ile moze kosztowac termostat do Delty 1.8 8V z 93r i czy jest powszechnie dostepny, czy tez czekaja mnie poszukiwania?

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

Kappa - temperatura silnika

Post autor: bolek » 28 paź 2007, 22:15

25-35zł - dostępny niemalże w każdym kiosku ruchu :)

Awatar użytkownika
kamyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 247
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Radom

Kappa - temperatura silnika

Post autor: kamyk » 03 lis 2007, 9:37

No i iuz jestem po wymianie termostatu :)

Niesamowite ciepło w środku wróciło i temperatura silnika trochę się poprawiła.
Lecz nie jest chyba do końca jeszcze taka jak być powinna ale nie ma co narzekać :)

Termostat kupiłem w autosklepie24 za 120 nazywał Behr czy jakoś tak
Uważam że zakup udany


Pozdrawaiam
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: pawcio1 » 26 lis 2007, 16:53

Postanowiłem odświeżyć ten temat...
Dziś wymieniłem termostat który był uszkodzony,pokazywał prawie cały czas tem. ok.55 st. Nowy kupiony w autosklepie 24 (140zł) pokazuje tem. w granicach 75st. a powinien 90st :? Wszystko sprawdzone,wszystko zrobione ale niestety temperatrura trochę za niska :roll: Może czujniki wadliwe?
P.S przypomnę że chodzi mi o Kappe bo niedawno kupiłem,a nie zmieniłem jeszcze avantarka... :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - temperatura silnika

Post autor: prezesjm » 26 lis 2007, 17:43

"pawcio1" pisze:Postanowiłem odświeżyć ten temat...
Dziś wymieniłem termostat który był uszkodzony,pokazywał prawie cały czas tem. ok.55 st. Nowy kupiony w autosklepie 24 (140zł) pokazuje tem. w granicach 75st. a powinien 90st :? Wszystko sprawdzone,wszystko zrobione ale niestety temperatrura trochę za niska :roll: Może czujniki wadliwe?
P.S przypomnę że chodzi mi o Kappe bo niedawno kupiłem,a nie zmieniłem jeszcze avantarka... :wink:
Po czym wnioskujesz że powinno być 90 stC

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - temperatura silnika

Post autor: mike_d » 26 lis 2007, 19:51

"prezesjm" pisze:
"pawcio1" pisze:Postanowiłem odświeżyć ten temat...
Dziś wymieniłem termostat który był uszkodzony,pokazywał prawie cały czas tem. ok.55 st. Nowy kupiony w autosklepie 24 (140zł) pokazuje tem. w granicach 75st. a powinien 90st :? Wszystko sprawdzone,wszystko zrobione ale niestety temperatrura trochę za niska :roll: Może czujniki wadliwe?
P.S przypomnę że chodzi mi o Kappe bo niedawno kupiłem,a nie zmieniłem jeszcze avantarka... :wink:
Po czym wnioskujesz że powinno być 90 stC
Pawcio1 - to pewnie do tej turbo od klubowicza :) Podepne sie pod posta wyzej i dopisze tylko ze po wymianie mam temp troche ponad 70 stopni. W srodku jest masakrycznie goraco - jezdze na temp 19 - 22 st w kabinie. Wczesniej byla straszna bida - ledwo sie dogrzewala. Teraz miodzio.
pozdrawiam i napisz jak sie nowy nabytek spisuje.

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Kappa - temperatura silnika

Post autor: dexus » 26 lis 2007, 20:40

Jestem właśnie po wymianie termostatu. Było wcześniej około 70 teraz prawie 90. A tak swoją drogą to meches powiedział mi że nawet najlepsze termostaty wytrzymują około 3lata a potem zaczynają popuszczać :? cokolwiek to znaczy :wink:
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”