Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: volf » 15 lut 2015, 19:11

Zasadniczo modele jtd z 1998 roku miały chłodnicę powietrzną a późniejsze wymiennik olej/woda, dokładna zmiana od numeru VIN...2096581.
Wymiennik olej/woda jest zamontowany (17) przy filtrze oleju zamiast zaworu termostatycznego wcześniejszych wersji (11)
oil (Medium).jpg
Teraz chyba wszystko jasne :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: Luckyy » 15 lut 2017, 11:11

rak pisze: 15 lut 2015, 15:39 Dzięki bardzo za info. Dzisiaj siadłem na kompie i znalazłem w Wawie firmy które tym się zajmujące. Po wymontowaniu przewodów udam się tam po zakucie nowych. Ale wracając do Lancii Kappy to nie tak dawno jeden mechanik pokazywał mi Lucynę jtd bez chłodniczki oraz żadnych przewodów 8-O. Nie wiem co o tym sądzić.
I udało się zakuć nowe przewody?
Z jednym nie ma problemu, ale drugi, ze względu na kształt rurki nie podejdzie na maszynę i nie ma jak go zakuć :(
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: Luckyy » 09 maja 2017, 11:17

Ponowne zakucie węża, który jest przykręcony do chłodnicy oleju po lewej stronie auta (ten dłuższy idący wzdłuż chłodnicy), jest kłopotliwe lub niewykonalne ze względu na kształt na końcu przy silniku. Rurka jest wygięta w U i nie da się jej włożyć do maszyny do zakuwania.

Ten przewód na numer 46479870 i 3 firmy w Europie powinny go jeszcze mieć na stanie:
1. Sotreva SPA Alexandre - Oderzo
2. A.B. Auto SRL Autocitta - Biancavilla
3. N.D.G. Auto S.A - Groslay

Żadna z nich nie odpisała mi na maile.

BTW: Oryginalne o-ringi na tym przewodzie mają wymiary 17,5x2,6.
Po stronie chłodnicy jest OK, ale przy silniku przeciekało i zmieniłem o-ring na 17x3.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 20:00 przez Luckyy, łącznie zmieniany 2 razy.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: volf » 09 maja 2017, 11:26

Luckyy w ostateczności można wyrzucić tę chłodnicę olej-powietrze i zastosować wymiennik olej-płyn (jest pod filtrem oleju), taki jak w późniejszych kappach jtd :)
Tam już nie ma problemu z zakuwaniem węży...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: Luckyy » 09 maja 2017, 14:58

A po takiej modyfikacji (wymiana wymiennika) to trzeba będzie jakoś to jeszcze podłączyć do układu chłodzenia -tak?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: volf » 09 maja 2017, 16:15

Wypadałoby :)
wk (Custom).jpg
Podejrzewam, że nawet zrezygnowanie z chłodzenia oleju nic złego by nie spowodowało (jak ktoś w miarę rozsądnie jeździ)...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: Luckyy » 09 maja 2017, 21:11

Czyli ten SGR.10301 to element oznaczony nr 17 na wcześniejszym obrazki i jest to 'nowa' podstawa filtra oleju.
Muszę zobaczyć jak u mnie to wygląda, w szczególności ten element, który nie ma numeru (na obrazku powyżej).
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.4 JTD - wyciek oleju

Post autor: kond243 » 09 maja 2017, 21:45

Przy wymienniku ciepła jest też inny termostat tzn ma jeden kruciec więcej i resztę jak na foto u góry. A przy chłodnicy oleju powietrznej jest w termostacie jeden kruciec mniej oraz zaślepiony kanał powrotny do którego idzie wąż nr 5.Jeśli chcesz montować wymiennik ciepła to tak jak no foto w tym elemencie trzeba zrobić dziurę bo kruciec jest tylko zaślepiony oraz zmienić termostat który ma jeden kruciec więcej ewentualnie można nawiercić i dorobić kruciec,
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”